Tips, ervaringen & aanraders #10

Je kunt wel wat duplo meenemen toch? Een paar blokjes en poppetje in een waszakje/net of afsluitbaar bakje oid. Een set waarvan het niet uitmaakt als je wat kwijt raakt. Ik had voor mijn zoon een duplo brandweerwagen mee in het vliegtuig (wel de sirene even afgepakt) en dat vond hij heel leuk.
Pop moet ook kunnen , desnoods koop je een wat kleiner exemplaar. Little dutch heeft een leuk stoffen popje met mand/luier/fles/speen die klein inpakt omdat alles van stof is

5 likes

Een nieuw Duplo setje, zon kleine van 8 eu ofzo
Wij hadden een notitieboekje voor haar en 1000 stickers en een stempeldoosje met 10 stempels zoiets
Verder kwamen we ook een eind met nieuw soort snacks en drinkem uit een nieuwe beker
Een paar speeldieren van de boerderij, een kleine pop dat soort dingen

2 likes

Ik heb even gekeken wat wij destijds hadden:
Magnetisch tekenbord
Van die kleurplaten met water
Toettoet autootjes
Een speelgoed game controller
Fidget toys, van die poppers
Een boek

En toen hebben we voor het eerst een iPad ingezet, maar dat was wel nodig met 24 uur vliegen.

Op YouTube vind je ook veel videos hierover, vond ik handig voor inspiratie.

1 like

Wij hebben zo een tekentablet. Gewoon een zwart schermpje en je wist het weer door op een knopje te drukken. Heel handig omdat het geen rommel geeft en geen risico op stift op zetels / afbrekende krijtjes / etc.

3 likes

Hmm, wij hebben sinds kort een houten zandbak. Het deksel kan je omvouwen tot bankjes. Ik dacht eerst dat het een goed idee was maar je moet er steeds een zeil op leggen en ik denk dat het ondanks dat toch lekt want het zand is nattig. Had jij er ook zo een?
En nu ben ik bang voor al het zand in huis in de zomer😅

Weet iemand of je met de IKEA undvika kastslotjes ook 2 deurtjes dicht kan maken die direct naast elkaar zitten en niet om een hoek? Dus zo:

Op de IKEA website zie ik alleen voorbeelden dat het bandje aan de zijkant vast zit. Het lijkt me wel, maar voor ik helemaal naar IKEA rij voor niks :crazy_face:

foto van IKEA website

1 like

Ja deze had ik ook in onze keuken voor de keukenkastjes!

1 like

Ja. Bewijs:

1 like

Bedankt voor de dreumes vakantiespeelgoed tips! Ik heb op Vinted spotgoedkoop een duplosetje gekocht met precies wat ze leuk vindt (paar blokjes, auto met klep en poppetje) en heb thuis nog zo’n mini grondplaat liggen, met dat in een zakje is ze waarschijnlijk wel even zoet.

En herkenbaar @nefertiti ik ga ook uit voorzorg filmpjes downloaden. Hopelijk niet nodig maar idd hele lange vlucht zonder eigen stoel. Had jij er gelijk al een koptelefoon bij? Of was zonder geluid al aantrekkelijk genoeg?

Ja we hadden een koptelefoon maar de laatste keer dat we vlogen was de iPad kapot en hij heeft toen de zes afleveringen van Bluey die op het entertainment systeem van het vliegtuig stonden ongeveer twintig keer op repeat gekeken zonder koptelefoon :+1: Dus ik zou geen moeite doen een koptelefoon te vinden.

5 likes

Bij ons waren stickervellen toen de grootste hit. Bij de action gehaald. Met name een velletje met wat dikkere stickers herrinner ik me (soort karton?) die ze eindeloos overal op plakte, stoel/tafeltje maar het liefst op mama/papa. We hebben ons helemaal onder laten plakken, als zij maar tevreden was :wink:

2 likes

Weet iemand hier of je de maxi cosi nomad tas ook als een soort rugzak kan dragen? Dus gewoon die hengsels om je schouders op je rug.
Hij past denk ik niet in m’n fietstassen en ik zou 'm graag willen om makkelijker een auto op te kunnen halen met m’n kind.

1 like

Volgensmij niet, ik kan het morgen wel even voor je checken. Ik dacht dat er een lang hengsel zit, maar geen rugtas

Natuurlijk is dat te doen. Er zijn toch wel meer mensen met kinderen die drie hoog zonder lift wonen?
Heb zelf geen ervaring, maar een vriendin van me wel. Heb nooit iets van haar gehoord waarom het niet zou kunnen iig.

3 likes

Ik denk wel dat het kan, maar alles bij de hand is natuurlijk fijner, als je alleen bent. Maar het is fijn dat je beneden een berging hebt, zodat je de kinderwagen niet omhoog hoeft te tillen.

Er wonen toch mega veel mensen op 3 hoog zonder lift? Ook met kind. En ja het is de eerste jaren wat meer gedoe, maar daar ben je ook zo weer doorheen.

Ja, ik zeg zelf ook al dat ik wel denk dat het doable is. Maar ik heb geen ervaring, dus vandaar mijn vraag. En daarom ook mijn vergelijking met die auto.

Ik wil niet al mijn geld uitgeven aan iets waar ik binnen een jaar spijt van heb.

2 likes

Wij hebben ook pas een hele oude auto gekocht toen ons kind 3 was, daarvoor ons prima kunnen redden met ov en huurauto’s. Zou een mooi huis vooral niet laten schieten door de verdieping waar het zich op bevindt

2 likes

Precies dit! Als het huis verder helemaal naar wens is je niet laten afschrikken door het feit dat het op de 3de verdieping is. Kinderen leren op een gegeven moment ook traplopen, dus met een kindje op de arm naar boven/beneden is niet voor altijd @matroos

1 like

Hoe oud is je kind? Ik heb ruim een jaar met kind op 4 hoog zonder lift gewoond. Het was niet ideaal maar wel prima te doen. Kinderwagen kon in de berging, dat scheelt echt alles. Als het verder een fijn huis is zou ik het doen!

1 like