Tips, ervaringen & aanraders #10

Weet iemand of je met de IKEA undvika kastslotjes ook 2 deurtjes dicht kan maken die direct naast elkaar zitten en niet om een hoek? Dus zo:

Op de IKEA website zie ik alleen voorbeelden dat het bandje aan de zijkant vast zit. Het lijkt me wel, maar voor ik helemaal naar IKEA rij voor niks :crazy_face:

foto van IKEA website

1 like

Ja deze had ik ook in onze keuken voor de keukenkastjes!

1 like

Bedankt voor de dreumes vakantiespeelgoed tips! Ik heb op Vinted spotgoedkoop een duplosetje gekocht met precies wat ze leuk vindt (paar blokjes, auto met klep en poppetje) en heb thuis nog zo’n mini grondplaat liggen, met dat in een zakje is ze waarschijnlijk wel even zoet.

En herkenbaar @nefertiti ik ga ook uit voorzorg filmpjes downloaden. Hopelijk niet nodig maar idd hele lange vlucht zonder eigen stoel. Had jij er gelijk al een koptelefoon bij? Of was zonder geluid al aantrekkelijk genoeg?

Ja we hadden een koptelefoon maar de laatste keer dat we vlogen was de iPad kapot en hij heeft toen de zes afleveringen van Bluey die op het entertainment systeem van het vliegtuig stonden ongeveer twintig keer op repeat gekeken zonder koptelefoon :+1: Dus ik zou geen moeite doen een koptelefoon te vinden.

5 likes

Bij ons waren stickervellen toen de grootste hit. Bij de action gehaald. Met name een velletje met wat dikkere stickers herrinner ik me (soort karton?) die ze eindeloos overal op plakte, stoel/tafeltje maar het liefst op mama/papa. We hebben ons helemaal onder laten plakken, als zij maar tevreden was :wink:

2 likes

Weet iemand hier of je de maxi cosi nomad tas ook als een soort rugzak kan dragen? Dus gewoon die hengsels om je schouders op je rug.
Hij past denk ik niet in m’n fietstassen en ik zou 'm graag willen om makkelijker een auto op te kunnen halen met m’n kind.

1 like

Volgensmij niet, ik kan het morgen wel even voor je checken. Ik dacht dat er een lang hengsel zit, maar geen rugtas

Natuurlijk is dat te doen. Er zijn toch wel meer mensen met kinderen die drie hoog zonder lift wonen?
Heb zelf geen ervaring, maar een vriendin van me wel. Heb nooit iets van haar gehoord waarom het niet zou kunnen iig.

3 likes

Ik denk wel dat het kan, maar alles bij de hand is natuurlijk fijner, als je alleen bent. Maar het is fijn dat je beneden een berging hebt, zodat je de kinderwagen niet omhoog hoeft te tillen.

Er wonen toch mega veel mensen op 3 hoog zonder lift? Ook met kind. En ja het is de eerste jaren wat meer gedoe, maar daar ben je ook zo weer doorheen.

Ja, ik zeg zelf ook al dat ik wel denk dat het doable is. Maar ik heb geen ervaring, dus vandaar mijn vraag. En daarom ook mijn vergelijking met die auto.

Ik wil niet al mijn geld uitgeven aan iets waar ik binnen een jaar spijt van heb.

2 likes

Wij hebben ook pas een hele oude auto gekocht toen ons kind 3 was, daarvoor ons prima kunnen redden met ov en huurauto’s. Zou een mooi huis vooral niet laten schieten door de verdieping waar het zich op bevindt

2 likes

Precies dit! Als het huis verder helemaal naar wens is je niet laten afschrikken door het feit dat het op de 3de verdieping is. Kinderen leren op een gegeven moment ook traplopen, dus met een kindje op de arm naar boven/beneden is niet voor altijd @matroos

1 like

Hoe oud is je kind? Ik heb ruim een jaar met kind op 4 hoog zonder lift gewoond. Het was niet ideaal maar wel prima te doen. Kinderwagen kon in de berging, dat scheelt echt alles. Als het verder een fijn huis is zou ik het doen!

1 like

Ik woon sinds afgelopen zomer drie hoog zonder lift. Mijn dochter was toen 2. De buggy laat ik in de auto liggen. Kinderwagen staat in de berging maar gebruik ik eigenlijk nooit meer. (Mijn berging is op -1. Als die van jou gewoon op de begane grond is is dat natuurlijk hetzelfde als in de auto.

Ik vond boodschappen doen met kind en drie hoog wel onhandig (ik ben alleen dus ze moest altijd mee). Dus die laat ik bezorgen. En dat is ideaal.

Ik lees dat jouw baby nog geboren moet worden dus zou investeren in een goede draagzak/doek. Maar verder ervaar ik geen enkel nadeel. Ik ben mega gelukkig in ons appartement!

7 likes

Het is natuurlijk te doen zoals iedereen zegt, dat de buggy beneden kan is een plus.

Ik persoonlijk zou het niet meer doen maar ja dat is omdat ik die (slechte) ervaring al heb gehad en nu al jaren beneden woon en nooit meer boven zou willen wonen.
Waar je ook rekening mee kan houden is wat voor vloer het is. Kinderen gaan op een gegeven moment lopen, zeg gerust stampen en rennen, en speelgoed op de grond laten vallen/gooien, met speelgoed rijden etc. En als je dan onderburen hebt die het goed kunnen horen kun je geklaag verwachten en misschien levert dat je stress op elke keer als je kind veel geluid maakt. Mij wel iig.
Als het beton is scheelt dat al heel wat.
Met boodschappen doen was het ook wel een gedoe, eerst je kind naar boven, dan weer naar beneden, dan boodschappen naar boven en kinderwagen in kelder zetten.

Verder leven miljoenen mensen zo dus jij kan het ook, maar dit is mijn ervaring. Ik hoop dat als je gaat kijken het een mooi appartement is en je een eigen plekje gevonden hebt voor jullie twee.

1 like

Thanks voor het delen van je ervaring. Ja, het is beton! Ik wil nooit meer een oud huis met alle bijbehorende mankementen. En ik zou er een nieuwe vloer in willen leggen en dan dus ook rekening houden met geluidsdemping.
De grote/zware boodschappen laat ik dan lekker bezorgen :smile:

Ik zou me alleen met kind niet prettig/veilig voelen op de begane grond hier in de stad, dus zoek sowieso iets dat minimaal op het eerste is.

@Feline Wat goed om te horen dat je zo gelukkig bent! Ik meen me te herinneren dat je eerst in een studio woonde met kind, zo fijn dat jullie nu een appartement hebben!

2 likes

Wij wonen 3 hoog zonder lift met baby van nu 9 maanden.
Ja het traplopen is soms zwaar maar je went er snel aan. En slimme keuzes maken, voorbereiden wat je mee naar beneden wil nemen zodat je niet nog een keer omhoog moet.
Met boodschappen ook zo. Ik en baby gaan eerst, hij in de box en ik loop snel naar beneden om de boodschappen te pakken. En AH bezorgt tot de voordeur :star_struck:
Wij zijn wel op zoek naar een beneden woning maar meer vanwege de ruimte dan vanwege de trap. Je went er echt snel aan.

4 likes

Wij hebben op 3 hoog en 4 hoog zonder lift gewoond met baby. Ik vond het te doen, bij het eerste appartement kon de kinderwagen op de begane grond in de berging, bij het tweede appartement niet (dat was wel écht heel onhandig). Ik had mijn kind sowieso veel in de draagzak, dus trappen lopen met wat boodschappen was ook geen probleem. Goed voor de benen :smile: Zware boodschappen liet ik wel bezorgen.
Het enige wat wel echt onhandig is, is dat als je kind in slaap valt in de kinderwagen, je het niet in de wagen kunt laten slapen als je thuis komt. Je moet je kind er dan uithalen (nog een reden waarom ik fan was van de draagzak). Toen ze nog echt klein was had ik haar ook vaak in de maxicosi op het kinderwagenonderstel, die kon ik dan makkelijk mee naar boven tillen. Ik had speciaal daarvoor een autostoeltje van Cybex uitgekozen, in een uitvoering die plat kon als je het zitje niet in de auto had.

Wat ook nog wel meespeelt is hoe het trappenhuis eruit ziet, waar wij woonden was dat een ruime trap, niet ‘Amsterdams’ stijl zeg maar. Mijn zus woont ook 3 hoog maar met een hele stijle en smalle trap, dat is wel echt anders. Bovendien heeft zij nu twee kinderen en dat is ook wel echt anders dan 1.

3 likes

Ik wil een jasje van Engel kopen maar twijfel over de maat. Mijn baby is nu 54 cm. Welke maat zouden jullie dan nemen gezien de jasjes groot vallen? 50/56 of 62/68?