Wij hebben op 3 hoog en 4 hoog zonder lift gewoond met baby. Ik vond het te doen, bij het eerste appartement kon de kinderwagen op de begane grond in de berging, bij het tweede appartement niet (dat was wel écht heel onhandig). Ik had mijn kind sowieso veel in de draagzak, dus trappen lopen met wat boodschappen was ook geen probleem. Goed voor de benen
Zware boodschappen liet ik wel bezorgen.
Het enige wat wel echt onhandig is, is dat als je kind in slaap valt in de kinderwagen, je het niet in de wagen kunt laten slapen als je thuis komt. Je moet je kind er dan uithalen (nog een reden waarom ik fan was van de draagzak). Toen ze nog echt klein was had ik haar ook vaak in de maxicosi op het kinderwagenonderstel, die kon ik dan makkelijk mee naar boven tillen. Ik had speciaal daarvoor een autostoeltje van Cybex uitgekozen, in een uitvoering die plat kon als je het zitje niet in de auto had.
Wat ook nog wel meespeelt is hoe het trappenhuis eruit ziet, waar wij woonden was dat een ruime trap, niet ‘Amsterdams’ stijl zeg maar. Mijn zus woont ook 3 hoog maar met een hele stijle en smalle trap, dat is wel echt anders. Bovendien heeft zij nu twee kinderen en dat is ook wel echt anders dan 1.