Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja precies dit eigenlijk. Ergens 4 uur spelen zou alleen bij de overburen zijn (die kennen we goed, én onze zoontjes zijn goede vrienden. Allebei 5 jaar oud overigens).

En mijn zoontje kreeg zelf al stress omdat 'ie volgende week met 2 kinderen wilde afspreken. Mijn reactie was: we kijken volgende week wel met wie je dan af wil spreken. Lastige bij ons is wel dat 'ie maar 1x per week kan afspreken omdat 'ie 3 dagen naar de bso gaat en oma 1 dag komt (zij vindt dat niet fijn/gedoe + ik werk thuis dus ook niet ideaal). Dus m’n zoontje plant wel al vooruit haha, maar dat komt dus nog wel eens in de knoop omdat 'ie dan meerdere dingen aan meerder kindjes heeft ‘beloofd’

1 like

Ik spreek wel vaak vooraf af, voor de week er na bijvoorbeeld. Scheelt de andere ouder een hoop tijd met voor niks naar school komen, maar bij ons woont ook iedereen wel op eventjes reizen van school en niet om de hoek.

En ik krijg op m’n fiets ook geen twee kinderen mee, dus als ik iemand mee moet, moet ik dat vooraf ook even regelen. Anders is het gewoon niet spelen bij ons (ook prima :’) )

3 likes

Mijn kinderen gaan nog niet eens naar school, maar ik zat me juist zo te verheugen op wat meer spontaan contact als ze daarheen gaan :joy: want vind het nu al dat veel vriendinnen met (kleine) kinderen vaak al weken van tevoren hun mamadag en weekend vol hebben met kinderverjaardagen, familiedagen en speelafspraakjes. Heb helemaal niet zo’n grote familie en vriendenkring, dus ik heb juist wel behoefte aan wat meer afspraken. Ben benieuwd hoe dat hier in het dorp gaat!

1 like

Jaa mega herkenbaar dit! Iedereen lijkt al weken van tevoren een volle agenda te hebben. Mensen met en zonder kinderen trouwens.

Ik zag dat Hema nu ook magnetische stenen/tiles heeft. Heeft iemand ze toevallig al gekocht en kan me vertellen of het sterke magneten zijn?

2 likes

Ja dat kan ik me dan goed voorstellen.

Als ik op de fiets ben en er moet een ander kind mee dan brengt de ouder het kind zelf even, of het fietst zelf mee. Maar soms is het handiger hoor. Zo zijn er altijd uitzonderingen en helemaal prima.

Ik vind het wel jammer dat het allemaal zo gestuurd wordt, ook als het niet perse nodig is. Maar ik blijf volhouden en gelukkig zijn er dus meer ouders die er net zo over denken!

Zit er nu verder over na te denken, vind het ook zo irritant dat sommige ouders die kinderen dan de hele middag gaan vermaken :face_with_spiral_eyes:. Wat is er mis met lekker samen buiten spelen en zelf bedenken wat je gaat doen.

1 like

Had hier een tip gelezen over slaap meditatie en dat werkt echt mega goed! Mijn kind valt ook bij schooldagen soms lastig in slaap en dit werkt erg goed.

3 likes

Maar was dat in onze tijd niet ook zo omdat er toen meer kinderen niet dan wel naar de BSO gingen? Ik kon vrijwel elke dag. Op een dag sport na bijv. Mijn eigen kinderen kunnen maar 2x per week - een dag sport = 1 dag. Dan plan je al best snel of onder BSO, maar dan wil ik dat wel goed afspreken met ouders van te voren. Dan zeg ik de BSO af en weet ik zeker dat hij wel mee kan zeg maar :sweat_smile:… of je krijg dus idd afspraken voor over 2 weken op vrijdag, omdat dat de enige dag is dat het “bij ons kan”.
En met sommige kan het anders nooit omdat ze net weer naar de BSO gaan op de dag dat mijn kind niet gaat

6 likes

Dat een uitnodiging voor een kinderfeestje vooruit wordt gestuurd is toch niet zo heel gek?

Zou beetje raar zijn als een kind andere kinderen uitnodigt maar pas op de dag van het feestje hoort of ze zin hebben om te komen?

En speelafspraken een week vooruit plannen is ook niet raar als je de ouders gewoon kent en de kinderen vaak met elkaar willen spelen bijvoorbeeld.

4 likes

Nee, maar 2 maanden van tevoren? En zoals ik al schreef, uitzonderingen zijn er altijd en helemaal prima. Maar merk bij ons op school dat er echt héél weinig ruimte is voor spontane afspraken, en dat alles door ouders geregeld wordt via de app.

2 likes

Ik denk dat dat juist een uitzondering is haha. Ik ken het alleen van 2-3 weken ervoor uitnodigen, zodat de ouders wat kunnen regelen qua halen/brengen.

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijne zwangerschapsbh?
Heb er inmiddels een paar gepast maar bij die beugelloze slaat die rand onder de cups heel erg om. Maakt niet uit welke omtrek ik pak, misschien is mijn lijf gewoon raar :joy: voelt in ieder geval echt naar aan.

Dus misschien toch maar een zwangerschapsbh met beugel?

Edit: mijn Calvin Klein top zit wel echt lekker. Zie dat ze ook zwangerschapsbh’s hebben. Misschien moet ik die eens proberen! Toch een bredere rand

1 like

Ik weet niet of je voedingsbh’s bedoelt, maar ik had deze van bonprix die ik superfijn vond:

En deze tops van Hema heb ik veel gedragen omdat ze mega lekker zitten (ik merkte dat mijn ribbenkast nogal uitzette in de zwangerschap en dit is gewoon lekker stretchy materiaal). Doet alleen niks voor de vorm van je borsten dus bij mezelf vond ik dit onder een strak shirtje geen groot succes.

2 likes

O ja ik bedoel inderdaad voedingsbh’s! Dankjewel, ik ga eens kijken :grin:

Ja, die zijn heel fijn!
En die heb ik ook na de bv nog vaak gedragen omdat ze zo lekker zitten en onder een trui gewoon prima kunnen.

2 likes

Ik heb die discussie half meegelezen maar de tips niet echt opgeslagen. Onze dochter ban 5 valt ook pas laat in slaap dus ben benieuwd welke slaap meditatie dit ook al weer was.

(Sorry voor mijn luiheid, kan ook de zoekfunctie gebruiken maar omdat jij enthousiast bent ben ik benieuwd naar welke je soecifiek gebruikt)

1 like

Ik doe deze: https://open.spotify.com/album/4Q3d1yHW0nKATAiZJprBKl?si=b_Ysb2nbRPC2dZ6YUhNhJg

Als je op Spotify zoekt op slaap meditatie kinderen, kun je meer vinden.

3 likes

Ja ik heb twee van calvin klein en dat zijn eigenlijk de enige twee die ik draag want ze zitten heerlijk!

2 likes

Misschien een domme vraag, maar ik heb de winter met een baby nog niet meegemaakt. Ze raden aan om in de maxicosi geen jas te dragen, maar moet ik dan in de winter/in de kou mijn baby uit de auto halen en dan pas een jas aan doen? Ik heb een voetenzak, maar lijkt me voor in de winter niet genoeg.

1 like

In de winter liet ik de maxi Cosi altijd in huis staan zodat die al warm was. Dun herfstjasje aan, voetenzak helemaal tot bovenaan dicht en dan leek het mij altijd wel warm genoeg.

En als het echt koud was dan zette ik de auto alvast aan zodat die ook niet steenkoud was. Maar dat moet natuurlijk wel een mogelijkheid zijn zonder dat je auto gejat wordt.

2 likes