Ik deed inderdaad pas een jas aan als hij de auto uitkwam en voordat hij de kinderwagen in ging. Het is wel onhandig want het is wel even koud.
Voor korte stukjes of boodschappen deed ik de maxi cosi op het onderstel. Ik had best een dikke voetenzak en vorig jaar was het niet zo’n koude winter. Dus alleen de voetenzak was prima of inderdaad nog een vestje aan.
Wij hadden een wikkel deken voor in de maxicosi, bv van jollein. Die zijn erg warm en sluiten ook helemaal aan!
Ik doe gewoon een dekentje over mijn baby heen van en naar de auto. De voetenzak zit standaard in de kinderwagen dus ik heb niet zo’n zin om die elke keer los te halen en een dekentje werkt ook prima.
Toen het nog jonge babies waren dan gebruikten we gewoon een dikke deken en haalden we de autostoel dus uit de auto om naar huis te lopen en vice versa. Nu gaan we weer de kou in maar het is te zwaar om haar nu met autostoel eruit te halen en dan gaat ze gewoon met een egel wollen jasje in de auto. Voor korte afstanden houdt ze het jasje aan en als het lange afstanden zijn dan doen we het jasje uit en krijgt ze een dunner dekentje in de auto. En als we thuiskomen dan pakken we haar of met deken eruit of doen even dat jasje weer aan.
Mijn zoontje van bijna drie jaar oud heeft rode haren. Hij is de enigste in ons gezin. Alleen een opa van mijn man en een opa van mij hadden rode haren, maar deze mannen leven al jaren niet meer. Mijn zoontje heeft dus geen familieleden die hij kent met rode haren. Ik vind zijn haren prachtig. Hijzelf geeft echter sinds kort aan dat hij dezelfde kleur haren wil als zijn broer en als mij (donkerblond). Mijn hart breekt als hij dat zegt. Iemand tips om mijn zoontje het vertrouwen te geven dat hij gaat houden van zijn haarkleur? Ik zie dat in de zomer een roodharigendag is, maar dat is nog ver weg.
Pippi Langkous als rolmodel? Is ook een tekenfilm van zag ik laatst, dat is misschien meer voor zijn leeftijd.
Als aanvulling op @Zitzak hebben Annie (musical/film) Ariël, Merida (Brave), Jessie (Toy Story) ook rood haar. Naast het kijken van de films zou je foto’s/plaatjes van hen ergens in huis kunnen ophangen/neerzetten? Dan ziet hij dat dagelijks en is hij niet de enige die dat heeft. Leuk ook om foto’s van zo’n roodharigendag te laten zien!
Kun je misschien nog foto’s vinden van de opa’s? Dan kun je laten zien dat rood haar wel in de familie voorkomt.
Thuis een rood(harigen)dag organiseren? Iedereen in het gezin moet iets roods aan, activiteiten doen met rode dingen, zodat het echt zijn dag is?
Mijn dochter had vaak haar Engel jasje aan, die is niet heel dik en wel warm. Plus dan een dekentje.
Dankjewel @Zitzak @dblauw @Kryptonite voor jullie tips en persoonlijke verhaal. Ik ga meer films kijken met roodharige personages en aan oma te vragen om niet steeds hem te complimenteren met zijn “mooie rode haartjes”. Hoewel zijn haren heel mooi zijn, wil hij denk ik vooral erbij horen en daarom dezelfde haren hebben. Nadruk leggen op wat anders aan hem is vind hij denk ik ingewikkeld. Maar tegelijkertijd is het wel goed als hij andere roodharigen ziet.
@Avocadotoast Tbh weet ik niet of je er zo’n heel ding van moet maken juist! Hoe lang is dat al? En hoe komt hij verder over wanneer hij zoiets zegt?
Oh mogen die Engel jasjes wel in de maxicosi? Ik dacht dat jasjes in het algemeen niet mochten. Wel zo fijn als het wel kan.
Mijn moeder zat al steeds te mopperen dat het zo zielig is voor mijn kind die overgang.
Ja het gaat om dikke jassen (meestal met vulling). Daardoor kun je de gordel nooit goed strak tegen het lichaam trekken. Bij een dun jasje kan dat meestal wel gewoon goed.
Oops
Een voetenzak in de maxicosi werkt ook goed. Geen gepriegel met een jasje en ze zitten lekker warm
En better safe than sorry toch.
Hij zegt het aan tafel tijdens het avondeten met een pruillip en tranen in zijn ogen. In twee weken nu drie keer. Nu praten wij veel aan tafel over hoe je dag was enzo.
Aangezien ik zelf niet veel zelfvertrouwen had als kind en als volwassene ook geregeld ontbreekt, is het opbouwen van mijn eigen zelfvertrouwen een thema bij mij op dit moment waar ik zelf aan werk. Tegelijkertijd wil ik mijn kinderen ook ondersteunen in het opbouwen van zelfvertrouwen. Het ontbreekt mij soms aan tools daarvoor. Vandaar mijn vraag voor advies.
(En ja ik begrijp dat het beste voorbeeld voor mijn kinderen om zelfvertrouwen op te bouwen een ouder die zelfverzekerd is.)
Sja ik weet niet of het echt mag maar ik vind het geen dikke jas en let goed op stevig aantrekken. Dochter is nu 2,5 en heb haar nu altijd in de auto met een soft Shell jasje, die is ook niet dik. Maar goed iedereen met doen wat ‘ie zelf prettig vindt, een voetenzak is vast beter maar die heb ik tot nu toe gewoon nooit gekocht en dit hadden we al…
Wij moeten nu ei introduceren bij mijn zoon van 1,5 na een ei-allergie. We kregen van de kinderdiëtist een eiladder waarbij we van bewerkt naar onbewerkt gaan en hij elke dag iets met ei moet eten en dan de hoeveelheid opbouwen per week. Op zich een goed concept, ware het niet dat de eiladder vol staat met koekjes en cake. Mijn zoon mag best eens een hapje van iets met suiker, maar ik zit er echt niet op te wachten om hem elke dag twee koekjes of een plak cake te moeten geven. Ik heb de diëtist ook al teruggemaild of er niet ook gezondere alternatieven zijn, maar misschien zijn er hier ook wel ervaringsdeskundigen met tips.
Ik heb geen ervaring met ei allergie en het opbouwen maar misschien bananenbrood, banaan ei pannenkoekjes alleen dat is wel volop ei meteen. Wentelteefjes met vers fruit?
Zou je niet zelf iets kunnen bakken waar het in verwerkt is?
Er zijn vooral op Pinterest veel recepten te vinden voor bijvoorbeeld koekjes zonder toegevoegde suikers, waar wel ei in zit.
Zitten hier toevallig ouders met ervaring met beugelen ?
Onze bijna 6 jarige schijnt een heftige Kruisbeet (centenbakkie) te hebben en de tandarts heeft foto’s gemaakt om met de ortho te overleggen… ze zeggen dat je hier beter zo snel mogelijk mee begint - zodra alle 4 de achterste kiezen door zijn (2 al door, nmr 3 duwt nu langzaam door).
Maar ik vind het nogal wat? Een 6-7 jarige met een beugel… en jeeeeezus wat een geld