Wij gaven Douglas bonnen, omdat ze al omkomen in zoetigheid en ze het dan kunnen besteden zoals ze zelf willen
tringelingelinge hoor de dieren zingen
ik zou dit nooit gekocht hebben maar kreeg het bij mn oudste van een bevriend stel en natuurlijk is het van allebei hun favo ooit geweest
Haha ik had m voor een tientje op Vinted gekocht om in de tuin te gebruiken, was er niet heel rouwig om toen het geluid het niet meer deed na een tijdje
Mijn zoontje vindt hem ook fantastisch en gaat als een speer door de kamer met dat ding haha. Echt perfect dat er zo’n rem op zit. We hadden eerst zo’n houten en daar durfde hij niet meer achter te lopen doordat het zo snel ging
Ja, een rem is echt een goede toegevoegde waarde.
Wij hadden een Pinolino loopwagentje, die is van hout maar heeft ook een rem. Werkte perfect en ook heel stabiel wat betreft omvallen.
Hoe zijn jullie regels met aan tafel zitten met avondeten? M’n dochter eet een paar happen en dan schuift ze d’r bord weg en daarna gaat ze staan in dr stoel (ze is bijna 2).
Soms moet ze blijven zitten tot wij ook klaar zijn en zij en ik yoghurt eten, heel soms krijgt ze meteen d’r yoghurt als ze klaar is en soms laten we d’r van tafel gaan. Maar dan gaat ze niet echt spelen maar wil ze vooral op schoot, wat helemaal niet handig is want wij zitten nog te eten.
Ik wil de yoghurt niet tegelijk met de rest vh eten aanbieden, want ik vind samen yoghurt eten leuk. We eten uit hetzelfde bakje en sowieso gaat zij er dan aardappel doorgooien ofzo.
Mijn kind kan sinds een tijd ook niet meer aan tafel zitten om te eten. Idd een paar hapjes en dan wil ze alleen maar uit de stoel.
Ik vind eten belangrijker dan aan tafel zitten, dus ik beweeg mee, maar hoop wel dat dit weer voorbij gaat
Ik ben daar best makkelijk in en ze hoeven niet perse te blijven zitten totdat iedereen klaar is. Soms houden ze dat wel vol, maar er zijn ook dagen dat het echt teveel gevraagd is en dan laat ik ze gewoon van tafel gaan. Want anders ben ik de hele tijd bezig met zeggen dat ze moeten blijven zitten, en dan worden ze alleen maar opstandiger en kan ik mijn eten niet rustig op eten haha. Ik heb het idee dat het uithpudingsvermogen om aan tafel te blijven zitten ook vanzelf wel wat groter wordt.
Mijn kind wil ook vaak na een paar happen niet meer aan tafel zitten en dat vinden we prima. Ik snap ook wel dat je liever rustig met je eigen speelgoed gaat spelen als je een dag op de opvang bent geweest. Vaak is het dan eventjes spelen en dan toch weer wat hapjes halen etc, of inderdaad lekker op schoot eten. Dat vinden wij allemaal oké, want we vinden netjes aan tafel zitten op deze leeftijd minder belangrijk.
Eigenlijk wat @appa ook doet. Ik ga dat gevecht echt niet meer aan. Dochter is net 2 jaar en in een pittige nee-fase.
Maar als ze van tafel gaat wil ze dus alleen maar bij ons op schoot zitten (en absoluut niet voor nog een hapje, hoogstens om m’n kipburger te jatten).
@roeptoeter @Broodrooster want als ze dus ging spelen vind ik het wel prima, love rustig eten. Maar ze wordt alleen rustig voor de tv op dat moment en dat wil ik echt niet want das een glijdende schaal waar ze binnen no time alleen nog maar wil eten voor de tv.
Aaaah ja dat hebben mijn kinderen soms ook wel, perse op schoot willen zitten. Nu zijn ze wel in de fase dat ze accepteren dat ze op schoot mogen als ik klaar ben met eten.
Maar ook wel een periode gehad dat ik er dan maar een op schoot liet zitten. Niet heel handig om zo te eten, maarja ik had het idee dat ze er soms gewoon behoefte aan hadden om zo dichtbij te zijn, zeker na een dag op de opvang. En dan was de onrust ook meteen weg. Dus in die zin was eten met een kind op schoot rustiger dan aan tafel zitten met een kind dat verder helemaal niks meer wil en dan gaf ik er gewoon aan toe.
Dus daar heb ik verder niet echt een tip voor, behalve: het gaat vanzelf voorbij haha.
Bij ons is de (visuele) regel dat ze op schoot mogen als m’n bord leeg is. (En de baby is daarop een uitzondering en dat snappen ze heel goed. Want die snapt nog geen regeltjes zeggen ze dan haha).
Ik doe dit ook met bijv spelen. Als m’n thee op is, kom ik met je spelen. Dat is heel visueel (wel een glas nemen (ja kokend hete thee in een glas!)). En werkt hier vaak goed.
Hm zo te lezen ben ik daar heel streng in, maar die van mij blijven zitten tot de laatste aan tafel klaar is met eten van het toetje.
Dat is eigenlijk altijd de regel geweest en misschien had ik geluk maar is nooit echt een probleem geweest. Op schoot mag ook pas als ik zelf klaar ben met mijn toetje want ik wil ook (relatief) rustig kunnen eten.
onze regel is aan tafel zitten tot papa&mama klaar zijn want ik moet zelf ook eten en met kind van tafel lukt dat bij ons niet. mijn dreumes zit in de gordels dus die kan niet van tafel.
de kinderen hoeven niet op elkaar te wachten want als eentje een treuzeldag heeft duurt dat veel te lang, dan is het gewoon tijd voor toetje en daarna mag iedereen van tafel.
Maar blijft die dreumes dan gewoon rustig zitten? Hier lukt dat dus echt niet, grote hysterie dan. Dus wij zijn maar overgegaan op de gewone tripptrapp zonder babystoel of riempjes. Ik zou heel graag willen dat ze wat langer bleef zitten maar een paar minuten is hier echt een maximum.
En eten met een huilend kind ernaast is ook niet bepaald chill dus we laten haar maar gewoon doen.
Ik ben er ook wat strenger in, maar ik denk ook dat het aan mijn kind ligt, want hij blijft wel zitten en gaat niet in zijn stoel staan. En als ik hem er inderdaad wel uithaal, dan wil ie bij mij op schoot en niet zelf spelen, zoals bij @Kusjessoldaat.
Als ie echt onrustig is, dan gaat ie met papa tv kijken en kan ik nog rustig mijn eten opeten. Gelukkig eet mijn man zijn eten in 3 happen op, dus dat moet je dan wel hebben😅.
Hij moet op zijn eigen stoel blijven zitten en eigenlijk bepaal ik of hij klaar is of niet. Over het algemeen is mijn zoon een goede eter en eet altijd alles op maar soms komt het voor dat hij echt maar 2 happen neemt en dan wilt gaan spelen. Maar wij zeggen gewoon van mama en papa zijn nog aan het eten dus jij kan nu niet gaan spelen. Als je niet meer wilt eten kan je het laten staan en meestal gaat hij dan na 5 minuten weer verder eten.
Soms is hij echt snel klaar en wij nog niet, en we eten vaak ook fruit na het eten maar dat moet dan nog gesneden worden oid dan mag hij wel even op de iPad aan tafel zodat hij niet helemaal gaat vervelen.
Is denk ik echt kind eigen. Mijn oudste kon overal rustig blijven zitten. Konden ook relaxt naar en restaurant toe. Met mijn dochter die nu 2 is, is het 180 graden gedraaid.
Ik denk ook dat het heel erg afhankelijk is van je kind hoe goed ze aan tafel blijven zitten. Mijn jongste is 2 en die laten we ook van tafel gaan als ze niet meer wil. Je zou haar ook echt moeten vastbinden als je haar een tafel wil laten zitten. Dat is ons de strijd niet waard. De oudste bleef wel gewoon aan tafel zitten en dat doet hij nu nog steeds ook als de jongste aan het spelen is.