Als we gaan eten moeten ze aan tafel. De oudste (5) kan de hele maaltijd goed blijven zitten. De jongste (2) niet. Gaat tegenwoordig wel beter maar ze wilt ook veel op schoot. We hebben als regel dat ze pas op schoot mag als m’n partner of ik klaar ben met eten. Soms gaat ze tussendoor even spelen en komt ze weer terug. Ik vind het niet erg dat ze niet de hele tijd kan blijven zitten want ze is nog jong.
Wij hebben eigenlijk niet echt regels want het ging altijd best goed maar als ze soms echt van tafel wil mag ze iets pakken om te spelen maar dan wel aan tafel (een boekje of wat duplo ofzo), dus dat ze dan weer terug komt
Wie kan zijn ervaring delen met een bakfiets waarvan de bak van hard schuim is?
Wij hebben nu een babboe die onder de terugroepactie valt. Kunnen nieuwe babboe uitkiezen maar ze bieden ook een Winora f.u.b. 2W aan. Daarvan zie ik dat het frame ook bovenaan de bak doorloopt dus ziet er qua frame stevig uit. Maar de bak is van hard schuim in plaats van hout. Wij vervoeren er fietsen, steppen, boodschappen in en kinderen klimmen er zelf in. Beschadigd het schuim snel? Van de houten bak zitten bij de randen wat beschadigingen van bijv een kinderfiets die er in vervoerd wordt. Vraag mij af of bij schuim er dan stukken schuim af gaan / beschadigen.
Wij hebben wel de regel om aan tafel te blijven tot de laatste klaar is met eten. Onze dochter (2.5j) eet al bijna 1 jaar bijna geen groente maar we merken wel dat ze vaak (nadat ze haar bord weggeschoven) nog speelt met haar eten en dan alsnog eet. Dat blijven zitten ging ook niet vanzelf, maar de laatste tijd snapt ze deze regel wel goed.
Onze kindjes zijn even oud en mijn zoon eet eigenlijk altijd alleen omdat ik 5/half 6 eten te vroeg vind. Ik zit wel bij hem, en de tv staat altijd aan. Als die niet meer hoeft prima en dan krijgt hij een toetje (ook al die maar 2 happen gegeten heeft) of als die echt niks gegeten heeft wen broodje pindakaas. Hij at een periode heel slecht en nu gaat het weer beter. Als we in een cafe of restaurant of bij familie zitten moet hij natuurlijk wel aan tafel blijven zitten, maar dan heb ik vaak zn ipad mee.
Ik ben best makkelijk met avond eten maar ik heb zooo geen zin in strijd. Dan vreet je toch lekker niet joeeee zolang die groeit en zich goed ontwikkeld vind ik het allemaal prima.
Je bedoelt zoals bij de Urban Arrow? Hier hebben echt heel veel mensen die op straat staan en ik zie nooit beschadigde bakken eigenlijk (in tegenstelling tot die houten Babboe’s die vaak echt wel in slechte staat zijn vind ik).
Een vriendin van mij heeft ook een Urban Arrow, staat altijd buiten en is er niet speciaal zuinig op of zo maar nog geen beschadigingen.
Is dat trouwens niet hetzelfde materiaal als de Stapelstenen? Daar wordt hier ook echt heel ruw mee omgegaan maar nog niks aan te zien.
Qua veiligheid denk ik trouwens dat er echt niet zomaar stukken zouden mogen afvliegen.
Mijn jongste meestal wel ja. Dat is sowieso een rustig jochie dat graag eet dus dat is geluk en komt niet door opvoeding.
Met de oudste is het wel een strijd geweest. Eten met een huilend kind naast je is inderdaad niet bepaald chill maar uit de stoel ging hij niet lekker spelen zoals ik hier bij sommigen lees. Hij spookte vanalles uit waardoor ik of mijn man niet aan eten toe kwam.
Inmiddels is hij een paar jaar ouder en zit hij zonder strijd op een gewone stoel aan tafel tot we klaar zijn met eten.
Wat is een leuk boek voor peuters over raketten? Er is weer een nieuwe obsessie
Ja joh prima toch! Ik wil geen strijd over eten en eten moet leuk/gezellig zijn. Wil dat hij een gezonde relatie met eten krijgt en ik denk (ik dus, niet dat ouders die het anders doen het niet goed doen) dat dit de beste manier is.
@HoningDrop In de bakfietsenwinkel werd mij verteld dat bakken van carbon beter zijn omdat de houten bakken meer slijten, de duurste fietsen hebben ook een carbon bak
Ahhhh ik was vandaag met m’n zoontje (bijna 2) bij de KNO arts. Na lang aandringen bij de huisarts want die vond het onnodig.
Blijkt t jong vocht achter z’n oren te hebben en is de hoeveelheid acute middenoorontsteking (volgens KNO arts) wel “ernstig”. Eindstand hij krijgt buisjes en die arts vermoedde ook dat z’n neusamandelen worden weggehaald. Helemaal goed.
Maar die man zei dus ook dat m’n zoontje wss constant het gevoel van water in z’n oren heeft (en daarom wss ook beperkter praat). Echt zielig
Vind m’n huisartsen praktijk nu ook stom, dat ik sinds vorig jaar al vraag om een verwijzing
Maargoed, het wordt dus (denk ik) nu wel opgelost komende maand.
De boekjes van André kuiper? André het astronautje heten ze
Usborne heeft een boekje Kijk binnen in een raket. Kwam ik tegen toen ik voor Kijk binnen in een vliegtuig keek maar is voor een 1 jarige wat complex allemaal haha. Zag er wel heel leuk uit! Misschien wel leuk voor je zoontje (neem aan dat het de oudste is):
Wij doen dat hij pas een toetje mag als wij klaar zijn met ons eten. En dan mag hij aan tafel wel even spelen met een auto ofzo als hij zelf al wel klaar met eten is tot het toetje komt.
Ik bedoel studiotosti! Foutje.
Mijn kind is net 2, en de enige regel die ik heb is dat eten aan tafel gebeurd. Niet op de bank of bij de tv. We eten met zn allen en vaak gaat ze snel van tafel als ze klaar is of geen zin meer heeft. Vaak eet ze wel wat, soms wil ze niets en dat is dan ook prima. Ze komt dan weer aan tafel voor het toetje, dat eten we ook tegelijkertijd.
De waterpokken hier, kind slaapt tussen ons in maar kan geen seconde stil liggen. Wordt helemaal gek van de jeuk.
Heb geen sudocreme in huis en al 2x met die speciale mousse ingesmeerd… ook zetpil gegeven.
Morgen maar een zemelenbad voor t slapen gaan.
Mochten er nog tips zijn dan graag!
Ahh naar is dat! Mijn kind heeft het net achter de rug. Ze heef maar 1 onrustige nacht gehad dus dat viel enorm mee. Idd elke avond even in bad met havermout voor t slapen.
Even een tip voor degene die ook zoekende is: Mijn zoontje had best wel lang luieruitslag maar weinig hielp, het bleef vuurrood (sowieso is hij heel gevoelig ervoor en gebruik al waterdoekjes, verschoon bijna elk uur etc)
Ik heb zonder succes: dr leenarts billenzalf geprobeerd, bepanten, naif, zinkoxide, incia, schimmelcreme, cavilon en heilwolle. Heilwolle hielp nog het meest, maar dat was vooral werkzaam na een nachtje slapen en dus niet overdag.
Ik wilde 's ochtends mijn zoontjes luier verschonen en had zijn creme niet bij me. Ik heb toen de weleda tepelzalf gepakt, dacht ja zal wel kunnen… volgende verschoonbeurt was zijn huid eindelijk rustig, wist niet wat ik zag!
Het hoofdingredient is lanoline, ik denk dat dat zo fijn is voor zijn huid…
Mega vervelend maar waar woon je? Mijn zoon is bijna 2 en wil dat hij het ook krijgt hahah