Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik neem aan dat je altijd eerst even uitzoekt wat er mogelijk is.

Oh zijn dat niet dezelfde? Ik heb iig maar een hoes gekregen en op de website staat geschikt stoeltje en reiswiegen.

Ik ga denk ik maar gewoon contact opnemen met de klantenservice haha

Ik gebruik de zonnekap als mijn baby slaapt in de wagen. Dan is het lekker donker :grimacing: maar zie hem niet inderdaad.

Hopelijk kom je eruit! Anders mailen naar de klantenservice?

Nouja, een paar jaar geleden sneden ze iedere balk en plank en er hangt geen bordje dat er soorten uitgezonderd zijn. Beetje jammer als je wat moois gevonden hebt en ze willen er dan niets mee.

Ah, ik bestel altijd online dus snapte het al niet hoe er dan ineens iets niet mogelijk zou zijn haha

3 likes

Voor de trofast heeft Ikea planken

2 likes

Ik loop vanmiddag denk ik even langs, als dat lukt laat ik weten hoe het is!

1 like

Misschien als je online/op marktplaats zoekt dat er houtzagerijen zijn die deze speciaal hebben? Wij hebben voor een andere IKEA kasten lijn een eikenhouten plank op maat. Als je zoekt op die lijn komen ze allemaal naar boven gepopt. Misschien ook wel voor trofast

Bij de Gamma kun je met een (gratis) klantenpas gekochte planken gratis op maat laten zagen. Wij hebben dit 2 maand geleden ook laten doen. Het was echt op de mm nauwkeurig gezaagd. Zo netjes hadden we het zelf nooit kunnen doen.

Samenvatting

IMG_2725

Wij hebben een plank van eikenhout, maar dat is geen aanrader. Het bureau lijkt nu al alsof hij er al jaren ligt als je kijkt naar de beschadigingen. Eikenhout krijgt snel deuken.

4 likes

Deze zijn denk ik voor in de kast, ik bedoelde het voor op de kast, zodat je een bureau kunt maken.

1 like

Er was vooral heel veel voor meisjes, minder (of vrij saai) voor jongens in de kleine maten waar ik keek. Ze zijn vrijdag open gegaan en blijven 4 weken zitten. Er waren 3 medewerkers die goed konden helpen met voeten meten en pasvorm kiezen.
Ik heb een paar sneakers gevonden!

5 likes

Klopt het dat waterpokken echt supersnel opkomen? Zat ik nog te dubben over het vaccineren van de oudste, heeft de jongste opeens overal vlekjes zitten. Ze lijken echt te ontstaan waar je bij staat :sweat_smile: Maar ze lijken (nog) niet te jeuken.

2 likes

Jep, wij gingen toen van 5 naar 100 in enkele uren.

1 like

Klopt. En dat jeuken komt nog :grimacing: Maar het viel mij echt mee deze keer, we hebben 1 nacht gehad waarbij ze lastig kon slapen vanwege de jeuk en verder weinig last.

Na meer dan een jaar toch weer terug naar het forum, omdat ik in een nieuwe levensfase zit en weer advies en tips nodig heb van ervaren moeders.
Mijn kind is vandaag naar school gegaan en had een Paw Patrol broodtrommel van Mepal mee. Had hij zelf uitgezocht.
Erin zat een open inlegbakje met druiven en gesneden appel en naast dat bakje zaten boterhammen. Beginnersfout want de boterhammen waren vochtig geworden waardoor meneer ze niet lekker vond (begrijpelijk).

Dus mijn vraag is: hoe doen ouders dit? Fruit meegeven voor in de ochtend en brood voor in de middag. Twee losse trommeltjes? Andere trommels zoals bento boxen?
Wat is praktisch? Wat niet? Help!

Fruit in een apart bakje voor halverwege de ochtend. En dan brood met snackgroenten in dezelfde Mepal als jij beschrijft. Doe het al ruim 2 jaar zo en nooit klachten van dochter gehad.

———

Note to self: als je kind uit de narcose komt, moet ze vastgehouden worden. Dochter tolde vanmorgen het hele bed door en klapte met haar hoofd op de bedrand. Gelukkig was ze nog zo daas dat ze er niets van gemerkt heeft.

4 likes

Ja apart bakje voor de fruitpauze om 10.00 en in de broodtrommel doe ik in dat inlegbakje dan meestal blokje kaas, tomaatjes, een crackertje, rozijntjes etc als snackje bij de boterhammen.

Bij ons eten ze in de ochtend fruit/groente. Daar heb ik een kleiner trommeltje van Sistema met 2 compartimenten voor.

Deze denk ik:

Als ze overblijft hebben we ook de klassieke Mepal broodtrommel (met Paw Patrol :stuck_out_tongue: ). Bedoel je met inlegbakje dat bijbehorende bakje met 2 compartimenten? Daar doe ik namelijk heel vaak gesneden fruit of tomaatjes in en nooit gehoord dat de boterhammen nat waren. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je druiven ofzo wast en vrij nat erin doet, het water naar de boterhammen sijpelt als je de trommel ondersteboven houdt.

1 like

Ik heb bij mepal met inzetbakje nooit gehad dat het brood nat was geworden eigenlijk. Terwijl er ook wel tomaatjes in gingen die in stukken waren gedaan. Heeft een jaar de mepal trommel gebruikt, daarna overgestapt op een grotere met vakjes van sistema.

Fruit in een apart bakje.