De eerste 6? 8? 12? weken lag hij in z’n wieg in de woonkamer in het licht, maar op een gegeven moment kon hij daar niet meer goed slapen en toen ging hij in z’n eigen kamer met de verduisterende gordijnen dicht. Dan is het niet aardedonker want de gordijnen sluiten niet helemaal af.
Thanks all! Overdag slaapt hij ook nog wel beneden, maar wil ‘m minimaal 1x boven laten slapen dus was beetje aan het puzzelen. Hij is morgen 8 weken, dus dan ga ik het idd donker maken.
Net even uitgeprobeerd: ze vond een uur acceptabel. Hebben nu NPO3 aanstaan, al een stuk beter te doen dan meisjedjamillala of iets in die richting.
Kan jouw baby al zelf in slaap vallen? Ik wil ook graag overdag op bed proberen, maar zelf in slaap vallen en zelfstandig slapen is nog heel lastig
Ja, ik leg ‘m soms wakker en soms half slapend in z’n cosleeper en dan slaapt hij zelf. Ligt soms wel een halfuur eerst rond te staren maar is 9/10 keer wel rustig en zonder huilen. Overdag kan hij ook soms wel in nestje/box slapen, maar dat gaat niet zo soepel als in z’n cosleeper.
Wat er op Netflix gekeken wordt, is nog wel goed te pruimen. Ik zal Youtube meer aan banden moeten leggen. Wat staat daar een onzin op zeg!
Mijn baby van 10 weken wil ook nog niet zelfstandig in slaap vallen of overdag in haaf bedje behalve na de ochtend fles van 06:45/07:00. In de nacht bakeren we haar in en slaapt ze (na haar in slaap te hebben gewiegd) in haar bed. Overdag slaapt ze alleen op ons, soms in wandelwagen, maxicosi of draagzak😅.
Dochter kijkt creachick op yt en soms zoete zusjes (hoewel ik niet elke challenge leuk vind) en op yt kids heb je ook leuke filmpjes van Zappsport enzo!
Wij doen soms aan het eind van de dag even een rondje kanalen blokkeren. Nu zijn we iig een hoop Russische en Aziatische onzin of speelgoedfilmpjes kwijt haha
Bij ons precies dit! ‘S nachts kunnen we hem zelfs wakker weg leggen, een groot contrast met overdag
Als er dingen tussen zitten die ze echt niet mogen kijken kan je die programma’s ook helemaal blokkeren.
We willen morgen naar Naturalis met zoon (4) en dochter (1). We willen ook daar (in de buurt) lunchen. Weet iemand toevallig of er een leuk kidsproof restaurant op loopafstand zit? Of beter in het restaurant van Naturalis zelf eten?
Naturalis ligt best een stuk uit het centrum (echt niet tw lopen met 1 en 4) dus ik zou daar blijven. Of zelf iets meenemen en picknicken in het bos ernaast (bos van Bosman).
Kan het via de zoekfunctie niet concreet vinden maar hebben jullie speelgoed /knustel / activiteiten ideeën voor een 6 jarige en 3 jarige voor op (vlieg) vakantie?
We gaan overmorgen weg, regio noord Spanje, in verband met het huwelijk van mijn schoonzus en zwager. Zitten in een appartement in een klein dorpje, blijven 8 dagen waarvan 2 dagen zeker in het teken staan van het huwelijk / ceremonie.
Ik heb al wat knutsel spullen ( gel pennen, kleurplaten, stickers, gekleurd papier, scharen en stiften. Polly pocket via Vinted, dacht zelf nog wat LEGO in een sorteer bakje te doen, maar dan houdt het ook wel op. De oudste vindt spelletjes ( uno, lama) wel leuk, die van 3 heeft er geen geduld voor.
Zit ook aan speelgoed te denken wat gedurende de dag van de ceremonie ook handig mee kan.
Dresscode is wit dus stiften vond ik niet zo’n handig idee ( krijg er zelf al anxiety van, ik knoei als een peuter).
Hier thuis wordt er veel gespeeld met LEGO/ duplo/ smart Max, en anders veelal buiten op (loop)fietsen/ speeltuin etc. Smart max is echt te zwaar om mee te nemen, en gezien de enorme bouwconstructies die ze maken is bijna elk bouwspeelgoed dat…
Ik hoop op ultieme tips voor lichtgewicht - knoei proof - speelgoed
Dank je! Doen we dat
Misschien zo’n water kleurboek?
Bij de Hema heb je voor 1-3 euro leuke activiteitenboekjes!
Voor de 3 jarige zag ik een keer een tip voor Dikkie dik kaarten met opdrachten en uitwisbare stift. Tip van @keroppi volgens mij.
Gevonden:
Tipje: antislipslofjes (nep slipstops) bij kruidvat
Hier hadden ze twee soorten, ook nog iets grijs/zwart met dino’s. Vanaf maat 21/22 hier.
Veel plezier, het is een heel leuk museum. O en in het restaurant zit in de hoek links een speelruimte met houten dieren en blokken.