Tips, ervaringen & aanraders #10

• een luiertas (heb de zoekfunctie gebruikt maar ik was benieuwd naar nieuwe inzichten)
    een fjallraven kanken want je kunt de hele voorkant openritsen en alles zien wat er in zit

• een muziekmobiel (dus wat je ophangt aan een box oid)
    de muziekwalvis van de hema met trektouw

• plankjes voor in de kinderkamer
    nee

• een kinderkamer stoel (liefst niet al te groot)
    een ikea poang

2 likes

@Pythagoras Ik denk dat het inderdaad foam klei is, hier noemen ze het ā€˜parelklei’ misschien dat je het daar ook op kunt vinden als je zoekt. Heel handig spul als je een kind hebt die van knutselen houdt!

Samenvatting

2 likes

Luiertas: sowieso een rugtas! Ik heb die van Bugaboo, fijne tas maar wel duur. Ik had al een Fajllraven Kanken en had die net zo goed kunnen gebruiken. Ik vind het fijn dat hij aan de voorkant open te ritsen is. Heb nu een mee die aan de bovenkant open gaat en moet constant zoeken.

Muziekmobiel: nooit gehad, niet gemist. In de slaapkamer heb ik een gansje van Little Dutch met trekkoord en 1 liedje dat ik aanzet voor het slapen gaan.

Plankjes: Ikea bekvam, heb ook een lange ondersteboven zodat je een platte plank hebt en dan met kledinghangers aan de lat.

Kinderkamer stoel: ik had een rieten stoel, niet heel comfortabel. Ik gaf borstvoeding en deed dat gewoon in m’n eigen bed. Nu zit ik er alleen met voorlezen op.

2 likes

Ik heb een schommelstoel op de babykamer, heeft me in de eerste maanden heel veel staand wiegen gescheeld.

Iemand hier ervaring met Hubelino? We hebben een grote hoeveelheid basis glijgoten gekocht op de vrijmarkt. Het is voor zijn verjaardag. We willen er nog wat ā€œspecialsā€ bij doen. Bijvoorbeeld de trechters of de katapult maar ze zijn in verhouding zooo duur. Heb al 5352 duplo dus de blokken hoef ik eigenlijk niet. Welke extras zijn de moeite waard?

Luiertas:
Een rugzak! Zoveel handiger als je naar de speeltuin gaat en je nog veel wil meeslepen of als je hem moet verschonen en er is geen (propere) plek om je tas neer te zetten etc.
Gewone rugzak is goed genoeg. Neem eentje die wel comfortabel draagt en eventueel (een beetje) waterproof is.

Mobiel:
Als ik nu terugkijk: eentje met batterij. Anders sta je om de vijf minuten dat ding weer op te draaien. Ofwel geen… je hebt het niet echt nodig. Een babygym of iets waar je dingetjes of speelgoedjes aan kn hangen gaat ook.

Plankje:
De ikea kruidenrekjes en de grotere versie als boekenrek. Wel rekening mee houden dat sommige kindjes hierop zouden kunnen gaan klimmen als je ze laag hangt.

Kinderkamer stoel:
Best eentje waar je zo goed mogelijk in kan slapen :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Voor mij was dan belangrijk: hoofdsteun, armsteun (babys zijn zwaar!), en je moet eruit kunnen zonder je handen te gebruiken (want baby vast)

1 like

Ja ik denk het ook! Thanks! En @simsalabim

Wij hebben alleen de basisonderdelen en daar speelt m’n oudste (4) echt super lang en goed mee.
Van Sinterklaas wilde ze graag de knikkerbaan van vtech met een draaimolen en trechters enzo, maar daar heeft ze uiteindelijk maar 5/6x mee gespeeld. Haha

Denk dat je wel voldoende hebt aan de basisonderdelen hoor!

2 likes

Oh in mijn ervaring kunnen newborns echt wel heel gefascineerd liggen kijken naar zo’n ronddraaiend muziekding! Eerder voor overdag dan, niet per se om te slapen.
Wij hebben zelf eentje van Little Dutch maar om eerlijk te zijn denk ik dat een baby daar niet kritisch op is. :grinning: Waarschijnlijk hoe kleurrijker hoe beter.

2 likes

Ja kan, maar ik had al een babygym (ook saaie van Little Dutch) en vond dat genoeg :blush:

1 like

Rugzak vind heel fijn. Ik heb de fjallraven kanken en die is top. Zo’n tas met 1001 vakjes hoeft niet van mij, ik heb de luiers gewoon in een luiermapje en schone kleding in een zakje etc.

Mobiel: ik had er een van little dutch, die is wel leuk, van hout en niet hondslelijk.

Plankjes voor kinderkamer: Ikea heeft de bekende bekvam kruidenrekjes, en Jysk heeft vaak leuke gekleurde.

Stoel: ik heb een strandmom van Ikea, die is groot maar echt top! Eerst heel prettig om in te voeden, nu om voor te lezen of snachts in te zitten als er iets is. De kamer van mn kind is 6m2 en daar past het prima in.

2 likes

Wij hebben de trechters en die zijn wel heel leuk hoor!

2 likes

Ik vind vooral de trechters echt leuk, en zo’n gootje met de optie om links of rechts te gaan (valt de bal dan van bovenaf in, geen idee hoe ik dit beter moet uitleggen, sorry). Helaas vind ik Hubelino nog steeds zelf leuker dan dat mijn kind het vindt :grimacing:

2 likes

Ik heb ook best onderschat hoe lastig het is om een goede knikkerbaan te maken. Veel moeilijker dan een treinbaan ofzo.

Komt er toch vaak op neer dat wij 'm maken en de kinderen dan de knikkers laten rollen.

Ja precies, als hij eenmaal staat vindt mijn kind het ook leuk om een tijdje knikkers te gooien, vooral bij een ingewikkelde/lange baan. Maar om op dat punt te komen ben ik eerst makkelijk een uur aan het bouwen en dat vindt kind dan, begrijpelijk, weer helemaal niet leuk want dan ben ik drukker met de baan dan met hem :sweat_smile:

1 like

Zijn er mensen die sprongetjes niet volgen/bijhouden? Ik hoor dit veel van vriendinnen en ze vragen er nu ook naar, maar ik heb die behoefte helemaal niet… ik kijk hierin zwaar in de minderheid te zijn, dus was even benieuwd naar verhalen hier haha!

10 likes

Ja ik, nooit in verdiept en als anderen het er over hebben kan ik ze ook alleen maar glazig aankijken want ik weet niet wat ā€˜die verrekte sprong 4’ inhoudt

3 likes

Ik heb er eigenlijk nooit echt naar gekeken. Ieder kind ontwikkeld zich ook weer anders en vind het zelf fijner om hem gewoon te volgen ipv wat zou ā€˜moeten’

5 likes

Mijn vriend had die app gedownload maar alle donderwolken kwamen nooit overeen met de realiteit. Uiteindelijk hebben we alleen af en toe gekeken naar de volgorde van ontwikkeling, dat na grijpen bijvoorbeeld overpakken komt en dat je kind het dan op dat punt in z’n ontwikkeling misschien leuk vindt om een O-ball vast te hebben omdat hij die dan kan leren overpakken. Maar of dat dan op exact dag 74,6 van z’n leven is geen idee.

7 likes

Wij ook niet. Ik wou daar wel een keer naar kijken maar zag toen dat het betaald was en vond dat het niet waard… :stuck_out_tongue:

Naar de slaapregressies kijk ik wel. Maar pas op het moment dat ik denk ā€˜wat is er aan de hand’ en google mij verteld dat er bij die leeftijd een slaapregressie kan zijn… :rofl: