Wij hebben de maxi Cosi coral gekocht (+ draaibare base). Er zit een lichter stoeltje in die je apart eruit kan halen. Die is maar 2 kilo en dat scheelt echt enorm in gewicht. Wij wonen 3 hoog met alleen maar trappen en hebben daarom voor dit autostoeltje gekozen. Net alsof je je baby in een tasje naar beneden draagt haha. Wel dus tot 1 jaar te gebruiken.
Hier ook nooit iets draaibaars gehad, maar denk dan ook de tijd dat je ze erin zet is best kort. Na een poos klimmen ze er zelf in en dan klik je ze alleen even vast.
Verder consumentenbond raadplegen, love die site en zeker met een autostoel vond ik veiligheid erg belangrijk. Heel veel populaire maxi cosi stoelen scoorden vrij laag op veiligheid.
Superbedankt nog voor de goede tips! (Ook aan @Classique @Feather @Gelatelli @Denver @itakepictures)
Ik heb na lang zoeken vandaag een luiertas van Herschel besteld die ook prima als normale tas gebruikt kan worden. Het is deze: Strand Duffle Diaper Bag | Herschel Supply Company en dan de Twill Topography
Wat betreft de wandplankjes: echt bizar hoe Ikea de kruidenrekjes voor 4 euro aanbiedt en de rest minstens 20 euro kost. Thanks voor de tip om ze niet laag boven de commode te plaatsen, zal daar wel op letten.
Zal ook nog Jysk eens bezoeken! Die heeft ook wel fijne stoelen volgens mij. Een schommelstoel past helaas niet meer in de kamer.
De muziekmobiel ga ik denk ik toch van TinyLove bestellen aangezien die van Little Dutch me heel mooi maar ook saai lijken. Helaas heeft TinyLove wel echt lelijke mobielen haha, maar ik lees wel goede reviews
Misschien eens kijken naar Cybex? We hebben zelf de Cloud T Plus of de Cloud Z plus ofzo gekocht. De verkoopster van Babypark legde uit dat de MaxiCosi’s vaak vrij smal uitvallen waardoor je ze minder maanden kunt gebruiken en sneller moet switchen naar een groter model. Sowieso is het fijn om meerdere autostoeltjes even gezien te hebben, dan krijg je meer gevoel voor wat je nodig hebt. Ze zijn helaas allemaal wel vrij zwaar haha
Wij hadden een little dutch mobiel boven de box en die vonden ze heel leuk hoor. Het was die met zeedieren en je kon al vanaf heel jong zien dat ze dan de diertjes volgden als ze draaiden.
Ik heb er ook een van tiny love en nu ze 7 maanden is vind ze het nog steeds leuk om te kijken. Per ‘blaadje’ draaien de dieren ook rond, ze heeft echt een favoriet waar ze al vanaf jongs af aan naar blijft kijken. Uiteindelijk kan het mobiel gedeelte er vanaf gehaald worden en heb je een soort radio met muziek knoppen.
Ik wilde ook de cybex aanraden; volgens mij voldoet ie aan alles wat je wil @kleinmeisje, behalve dat ie tot 4 jaar te gebruiken is, maar dan kan je kind toch al lopen + zitten in een autostoel? Of begrijp ik verkeerd waarom je dat wil?
De base laat je in de auto staan en die stopt klik je erop. Wij hebben hem ( toen de lift langdurig stuk was) ook van de trap af getild en prima te doen
Zeeman heeft vaak leuke onesies
Tips zwemles.:
Een badstof poncho. Na het douchen direct over ze heen. Lekker warm want het is eerst altijd best koud in de kleedkamer.
Ik heb van decathlon van die ronde voeten kleedjes . Daar kun je op staan als je je gaat afdrogen. Daarna badpak erin oprollen en in de tas.
Badpak is wel het fijnst met zwemles. Leer haar als ze moet plassen het stukje kruis opzij te schuiven. Hoeft niet je hele badpak uit.
Bij ons zwemmen ze expliciet met surfschoentjes: ‘Dat is een hulpmiddel bij het aanleren van de beenslag. Kinderen voelen goed wat ze met hun voeten doen en ervaren meer stuwing. In veel situaties maken de schoentjes het grote verschil!’
Zal dus wel verschillen per lesmethode.
Inderdaad, die surfschoentjes worden hier niet gebruikt. Ook draagt een kind in het begin geen eigen badkleding, maar een zwemvest en broekje. Pas als dat vest uit mag kun je eigen badkleding dragen.
Hoe doen jullie het met peuter die jurk aanheeft en nog een luier? Nog iets over die luier heen of niet? Het gaat me niet om hoe het eruit ziet, maar meer dat de luier goed blijft zitten en dat het met van de glijbaan en zo lekker zit. Of doe ik moeilijk en kan dit gewoon?
Luierbroekjes blijven vaak wel zitten, luiers met plakkers zakken af.
Ze raden op ons kdv altijd aan om dan een onderbroek er overheen te doen
Wow, dankjulliewel voor alle reacties. Heel fijn! Ik denk dat ik ook een beetje onderschat hoe zwaar een maxi cosi is, ik ben helemaal niet zo sterk dus goed om mee te nemen in de overweging haha. @wompie autostoeltjes zijn nog heel lang (tot 135 cm ofzo) verplicht toch? Vind het dan fijn als een stoel langer dan 1 jaar mee kan ivm de vaak best hoge kosten en je niet elk jaar een ‘nieuwe’ stoel hoeft te kopen. En had gezegd tot ong 4 omdat we hopen tegen die tijd een 2 kindje te mogen krijgen en dan kan die eerste stoel doorschuiven
Maar dan zou je bijv een maxicosi “babystoel” 0 tot 12-15mnd, en daarna een doorgroei stoel 1-4jr. Die schuif je door, en dan ga je voor zo’n 4-12jr stoel.
Op de baby stoel na is bijna geen enkele stoel oor maar 1 jaar volgens mij
Ik weet niet hoe vaak je met de auto weg gaat? Maar ik gebruik de maxicosi echt heel veel, de wagenbak elke keer meenemen vind ik gedoe plus dat de baby dan net lekker slaapt in de maxicosi en er weer uit moet,
Bijv boodschappen, even naar het dorp, naar m’n vader, op verjaardagen. Elke keer eruit halen wordt baby wakker (hier althans en zeker met een winterbaby die je er dan uit moet pellen).
Maar ik doe dus bijna niks lopend, want niet in de stad ofzo. Dus dat scheelt wellicht.
Nog een overweging is misschien dat het veiliger is je kindje zo lang mogelijk achteruit te vervoeren. Ook nadat ze uit de maxicosi zijn, scheelt het enorm veel qua impact bij een aantal botsingen.
Wij hadden eerst een maxi cosi (maar dan van cybex) voor baby en dan gewisseld naar een stoel die doorgroeit van 15 maanden tot 12 jaar (van cybex) alleen die laatste is niet draaibaar.
Bij 13 maanden overgestapt naar die grotere stoel omdat ze al de juiste lengte hadden.
Maar als je perse wil dat het kan draaien ben je denk ik beperkter.
Mijn kind heeft een droge pluige klitterige plek in haar haren aan de achterkant.
Op dit moment wassen we 1-2x per week met babyshampoo en we borstelen iedere dag met een babyborstel. Ze heeft nog geen superlang haar en het krult.
Wat kan ik hieraan doen, andere shampoo en welke dan? En wat voor borstel gebruiken jullie?
@kleinmeisje Even een relativerend bericht: ik vond dit waar jij advies over vraagt ook echt het grootste dilemma in de voorbereiding voor een baby, namelijk hoe vervoer je de baby het vaakst en het makkelijkst en wat koop je daarvoor. En nog steeds (baby is nu 6 maanden) gaat er altijd een puzzel aan vooraf als ik met baby ergens heen ga. Maxi cosi? Kinderwagen? Draagzak? Hoe dan ook kom je er echt wel uit met wat je dan ook in huis haalt, je vindt er je weg wel in. Paar handige dingen die ik ervaar:
Ik denk dat zo’n adapter waarmee je de maxi cosi op de kinderwagen kunt zetten echt heel makkelijk is (ik mis die nog wel eens, maar ook weer niet genoeg om er eentje te kopen haha).
Als je met de auto boodschappen gaat doen is de maxi cosi uit de auto in de winkelkar zetten ook een goeie optie (en sommige winkels hebben speciale karren voor maxi cosi’s).
Behalve zwaar is een maxi cosi ook echt heel heel onhandig om te dragen. Als ik mijn baby naar het kdv breng haal ik hem los uit de auto ipv dat ik die hele maxi cosi mee naar binnen sjouw.
Herkenbaar, mijn kind heeft exact hetzelfde. Zo’n suikerspin op het achterhoofd. Ik gebrui cremespoeling (mn eigen) na het wassen en elke ochtend kam ik haar haar met een natte kam. Daarna kneed ik de krul er weer in en dan droogt het mooi op.
Hier ook zo’n plek en krullend haar.
Eerste tip is niet borstelen, zeker niet als het droog is.
Ik was het 1/2 keer per week met milde zeep/shampoo, dan een beetje Zwitsal conditioner erin en na het droogdeppen (of meer crunchen met een hydrofiel, niet wrijven iig) wat Zwitsal babygel erin. Dan krullen er een beetje in kneden en verder niets. ‘s Ochtends spray ik het wat vochtig met water en “kneed” de krullen er weer in, want na het slapen is het weer helemaal plat. Daarna is het weer een krullenbol.
Grootste verschil tegen de pluizigheid was de conditioner.
Deze website heeft me goed geholpen:
https://krullentemmer.nl/babyhaar/#:~:text=Babyhaar%20kammen&text=Als%20het%20haar%20wat%20langer,met%20je%20vingers%20hebt%20gedaan.
Ik ben eigenlijk niet van de Zwitsal, maar deze zijn cg-proof en de geur is subtiel. Had eerst wat andere krullenspullen, maar dat stonk allemaal zo en zonder geur is haast niets (betaalbaars) te vinden.