Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik vind het vooral fijn om makkelijke schoenen aan te doen. Zo heb ik meestal mijn crocs aan en kind crocs of laarzen. En dan wissel ik mijn schoenen daar met slippers. Want anders moet je met die blauwe zakjes om je voet gaan lopen en die gaan best snel kapot.

Verder wat eten en drinken voor na het zwemmen (voor je jezelf voor tijdens).

2 likes

Super normale gevoelens, en achteraf (zo ervaar ik het nu) is het ook best wel snel voorbij! Mijn hoogtepunten van de dag waren vaak een wandeling van 500m naar het dichtstbijzijnde cafĂ© of supermarkt, en ik probeerde veel af te spreken met andere vrouwen die verlof hadden, ook al kende ik ze niet goed. Dan gingen we gewoon een ijsje eten met baby of naar datzelfde cafĂ©. En ik heb heel veel series gekeken en nog nooit zoveel boeken gelezen als toen. Met zo’n kleine baby is het ook normaal dat je lichamelijk nog moet herstellen en dat je partner/een schoonmaker/andere hulp de was doet en kookt.
Tips om baby op andere plekken te laten slapen: blijven proberen in draagzak en kinderwagen en soms gewoon balen dat ze weer wakker wordt
 Volgens mij heb je er niet echt controle over.

2 likes

Jaaa, de Rockit werkt hier ook top! Ze slaapt zo nog een half uur door als we al thuis zijn.

2 likes

Als op Videoland geloof ik đŸ«ą!

(Good doctor ook leuk om mee verder te gaan als je toch stil zit haha)

2 likes

Bedankt voor alle bemoedigende woorden gisteren. Ik merk dat het wel geholpen heeft, heb meteen een afspraak bij de kapper gemaakt voor volgende week.

Toevallig dat het deze ochtend is gelukt dat ze voor het eerst al 1,5 uur in haar wiegje boven ligt te slapen, pas 1x hoeven troosten en toen viel ze snel weer in slaap. Dus dat doet mij ook wel even goed, kunnen douchen en rustig ontbijten en wat kleine huishoudelijke taken gedaan. Dan kunnen we vanmiddag lekker wandelen en op de bank chillen

12 likes

Ik vind het op dit moment zo lastig. Onze dochter is vandaag 3 maanden en ik heb het gevoel dat ik haar signalen niet meer begrijp (voor zover ik dat wel deed). Eerst was namelijk op het vuistje zuigen “honger” maar nu doet ze dat eigenlijk continue, ook na een voeding. Dan leg ik haar weer aan, drinkt ze 2-3 minuten en stopt dan weer. Dan leg ik haar bijv. in de box en doet ze weer de handjes in de mond. Hoe weet ik nu wanneer ze verzadigd en wanneer het gewoon spelen of troost zoeken is? Iemand die dit herkent? :smiling_face_with_tear:

Volgens mij is het zuigen op de vuistjes een normale stap in de ontwikkeling. Babies ontdekken hun handen zeg maar. Maar inderdaad wel verwarrend met hongersignalen :sweat_smile:

2 likes

Herkenbaar! Ik merk het nu (bijna 5 maanden) aan andere signalen dan in het begin. Mijn baby zit ook continu met de handjes in de mond dus dat zegt niks meer. Hij wordt ook ontevreden als hij honger heeft, jengelig zeg maar. Als de voeding dan weer een tijdje geleden is (+ 2 uur) is het meestal honger.

Ik voed nu overigens ook wat meer proactief ipv enkel op verzoek, dus na een lange dut bijvoorbeeld meteen voeden ipv wachten tot hij dit met onvrede aangeeft

4 likes

Herkenbaar. Onze baby heeft een hele sterke zuigbehoefte waardoor hij heel de dag hongersignalen afgeeft (smakken, tong uit mond, sabbelen op handjes). Hij heeft nu een speen voor de zuigbehoefte en ik houd (op advies van de kraamzorg nog) aan dat wanneer hij aan beide kanten gedronken heeft (±10/15 minuten) en zelf loslaat of je hem bij het drinken niet meer hoort slikken en het dus meer sabbelen is je ervan uit mag gaan dat hij genoeg heeft gehad

1 like

Ah goed om te weten, dankje!

Oh dit ziet er top uit! Ik heb namelijk een Tula Free to Grow, maar die heb ik maar 2x gebruikt, omdat ik die buikband zo vervelend vond.

Ik ga me hier even verder in verdiepen, bedankt voor de tips!

Oja, dat is ook een optie nog natuurlijk! Enige daarmee is wel dat ik dan niet meteen vanuit huis kan starten, want dat is gewoon echt te onhandig/gevaarlijk met een peuter en wegen oversteken vind ik. Maar zeker een idee voor de natuurgebieden!

Wij hebben een Cybex cloud T plus autostoel met isofix basis. Als ons zoontje van 7 maanden in slaap valt in de auto valt soms zijn hoofdje voorover. Ik vind dat zo naar en ben dan echt bang dat hij niet goed kan ademen. Is er een manier dat dit niet gebeurt dat jullie weten?

1 like

Ons zoontje draait zich sinds gisteren van buik naar zijn zij/rug. Is bijna 4 maanden. Ik lees overal dat je het ledikantje dan naar beneden moet zetten. Hij slaapt op zijn rug en van rug naar buik rollen lukt (nog) niet. Hebben jullie direct het ledikant naar beneden gezet? Ik vind het wat overdreven voelen om hem nu al naar beneden te zetten :sweat_smile:

1 like

:no_mouth:

Hier staat het bedje nog op de bovenste stand, maar even naar kijken straks haha

1 like

Oh hier pas toen ze zich ging optrekken. Ledikant en box omlaag toen ze 8 maanden was :grimacing: ze rolde bij 6 maanden beide kanten op.

2 likes

10 maanden en ledikant staat nog steeds op de hoogste stand. Zolang hij zich niet optrekt, kan er weinig gebeuren.

3 likes

Hoeft toch pas echt als ze gaan optrekken/zitten toch? Het is niet dat ze nu opeens eruit kunnen rollen haha.

1 like

Bij rollen lijkt me dat nog niet nodig. Hier is hij zich nu aan het optrekken, net 8 maanden en hebben het ledikant daarom wel omlaag gedaan

1 like

Mijn kind is bijna 2 en de keren dat ze stond in dr ledikant zijn op 1 hand te tellen :sweat_smile:. Helaas het ledikant al wel lang geleden omlaag gezet, maar kan nu geen kusjes brengen als ze slaapt :frowning:

1 like

Wij hebben het ledikant (en de box) ook met 10 maanden verlaagd. Toen begon ze met optrekken. Niet eens zozeer in bed, maar ook gewoon beneden.

We hebben niet gewacht tot ze zich zou optrekken in bed. Het hoeft maar 1x te gebeuren om fout te gaan, en ‘s nachts slaap je zelf ook natuurlijk.

Edit: ik reply op jou @Kusjessoldaat maar dit is niet specifiek een reactie op jouw bericht :stuck_out_tongue: Mijn rug baalt ook elke dag sinds dat bed naar beneden is gegaan :sob:

6 likes

Heeft er hier iemand tips voor het naar bed brengen van een peuter van 4 en een baby in je eentje? Ik heb dat nu regelmatig want vriend werkt in de avonden, en alles loopt altijd helemaal in de chaos, omdat baby geen vast ritme heeft, ene keer slaapt hij, dan moet ik weer tussendoor voeden en zo, het lukt me niet om de peuter op tijd in bed te krijgen en hij heeft sowieso ook last van het niet volledig krijgen van aandacht en niet alles zo kunnen doen als hij gewend is als mijn vriend er ook is. Is dit een kwestie van even uitzitten tot de baby meer ritme heeft? Of zijn er handigheidjes die ervaren moeders met mij kunnen delen? :smile:

3 likes