Tips, ervaringen & aanraders #10

Onze dochter van 2 slaapt in de middag altijd vrij lang, meestal van 13.00 tot 16.30. In de avond gaat ze altijd netjes weer rond 19.30 slapen. Maar na haar middagdutje wordt ze dus echt altijd súper chagrijnig/huilerig wakker. Na wat eten en drinken is het vaak wel weer oké, maar misschien moeten we haar eerder wakker maken? Iemand die dit herkent?

Ja, mijn dochter van 2 slaapt ook vrij lang (meestal 2,5/3 uur) en wordt dan soms ook huilerig wakker. Ik herken dat als honger bij mijn kind. Eten helpt dan idd. En eerst even tegen me aan/op schoot zitten. Maar daarna snel wat eten.
Eet je kindje nog wat net voor het slapen gaan?

3 likes

Wij doen altijd na het ontbijt omdat we dat zelf ook doen. Zou gewoon aanhouden wat je dus zelf ook ‘‘s ochtends doet.

3 likes

Heeft iemand wel eens wat van Lovery (het speelgoed) gehaald? Is het het waard?

1 like

Wij hebben het speelkleed en dat vind ik echt heel mooi en fijn. Kwaliteit is ook heel goed!
Maar andere losse items weet ik niet

4 likes

Hier alleen de babygym. Wel tevreden over!

3 likes

Meestal eet ze rond 12 u 2 boterhammen met wat groenten erbij, dus ze krijgt wel eten voor het dutje inderdaad. Maar wellicht is dat het dan gewoon, want na wat drinken en eten is het vaak wel beter!

3 likes

Misschien eens proberen net voor het slapen nog wat kleins te geven (of de boterhammen wat later) om te zien of dat verschil maakt. Want van 12.15 tot 16.30 is is best lang.

Precies de reden waarom ik twijfel. Probeer zelf ook zo veel als mogelijk tweedehands te kopen qua speelgoed maar zag dus ook wat items die tweedehands gewoon lastiger te vinden zijn…

1 like

Ik heb ook wel eens gelezen dat gezinnen samen die boxen kochten als ze kinderen in opeenvolgende leeftijden hadden.

Dus eerst speelt kind A van gezin 1 ermee en dan schuift het door naar gezin 2 met kind B. Scheelt in ieder geval in de kosten. Maar moet je maar net in zo’n specifieke situatie zitten.

Ja mijn vriend wilde per se zo’n box kopen (ondanks dat ik zei dat ik het zonde vind want overpriced en liever wat tweedehands dingetjes, maar ik kreeg hem niet overtuigd) dus we hebben de doos van de aftaster, voor 5-6 maanden. Het is wel echt heel mooi en leuk speelgoed, veel hout en duurzaam materiaal en creatief bedacht. Er zit ook een boekje bij met uitleg over het speelgoed en waarom het aansluit. Mijn baby vindt het ook wel leuk, maar in de praktijk speelt hij ook graag met het andere speelgoed dat hij heeft.

2 likes

Wij hebben de box van Oh My Baby, is vergelijkbaar maar wel wat goedkoper. In ieder geval drie items zijn helemaal een hit hier en sommige andere items beginnen nu meer interesse te wekken nu ze dingen beter kan vastpakken. Maar wij hebben ook bewust weinig (1 andere rammelaar) ander speelgoed gekocht eigenlijk omdat we vantevoren wisten dat we deze box gingen aanschaffen. Ik ben er wel tevreden over tot nu toe en ben benieuwd naar de volgende box van 5-6 maanden.

1 like

Vriendin van me heeft een abbo. Is wel echt super leuk allemaal en past ook goed bij de leeftijd. Alleen vind ik het echt zo duur dat ik het nooit zou nemen. Koop normaal ook niet zomaar voor 80€ speelgoed. Maar weet niet of je het ook los kan kopen.

2 likes

Ik begin mij toch wel een beetje zorgen te maken over de stoelgang/harde ontlasting van mijn baby :thinking:. Het is elke keer een harde keutel. Hij wordt ook helemaal rood en dit gebeurd zo’n 5 keer op een dag.
Vanochtend weer pruimen gegeven en toen had hij eind van de middag wel een zachte luier maar daarna weer een keutel. Hij eet nu ruim 3 maanden vaste voeding en ik dacht eerst dat het even wennen zou zijn maar het lijkt niet echt beter te worden. Maar omdat hij wel poept voelt het weer zo overdreven om de ha hiervoor te bellen?

1 like

Mijn baby heeft eigenlijk ook alleen maar hele harde keutels. Verschil met jouw baby is wel dat hij er geen moeite mee lijkt te hebben. Maar een luier met wat zachtere ontlasting is echt heel lang geleden!

2 likes

Zou het kwaad kunnen om zo’n reisbuggy te gebruiken als de kleine ongeveer 5 maanden is? In de lig stand, want ik verwacht niet dat hij dan al kan zitten. Voor een vliegvakantie, lijkt me toch wel handig.

Drinkt hij wel voldoende?

1 like

Nee… ik krijg water/thee er moeilijk in. Ik voeg nu wel meer water toe aan zijn melkflessen en olijfolie aan zijn hapjes.

1 like

Wij hebben die fase ook best een tijd gehad. Heb wel het hele jaar probiotica gegeven. En op een gegeven moment lactulose gehaald bij de huisarts omdat ik bang was dat ze haar ontlasting ging ophouden omdat het pijn ging doen door harde keutels inderdaad…

1 like

Wat vervelend. Wat voor brood bied je aan? Hier kwam het weleens door teveel granen. Ik hou het nu op volkorenbrood en niet teveel havermout enzo.