Tips, ervaringen & aanraders #10

Heeft iemand positieve (of negatieve) ervaringen met de Moonboon?
Wil deze miss op vinted /marktplaats kopen en straks weer verkopen zodat we er een half jaartje plezier van hebben. Maar zie het alleen bij insta /influencers voorbij komen.

2 likes

Ja inderdaad, ze zijn ook dezelfde prijs en zelfde blik.

@JustinBieber Ik heb ah bio gebruikt. Geen geklonter. Ik koop het liefste zoveel mogelijk bio en qua prijs scheelt het niet veel.

4 likes

Ik heb HIPP gebruikt, o.a. omdat het bio is. Heel tevreden over en prima (online) verkrijgbaar.

Deze zomer gaan we op vliegvakantie. Het is een pakketreis van vlucht, hotel, transfer van Tui. Ik heb de klantenservice al gesproken, maar er is geen maxi Cosi of autostoeltje aanwezig.
Ik was eigenlijk niet van plan een maxi Cosi mee te nemen, want zwaar en lomp. Maar met een jonge baby in m’n armen in zo’n bus zitten voelt ook heel onveilig. Voor degene die ook met jonge baby’s hebben gevlogen, hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik ging op vakantie toen baby 9 maanden was. Ook een pakketreis gedaan. Heb hem toen in de bus gewoon vastgehad…

3 likes

Je mag de maxicosi gratis meenemen, en wij hadden m toen in zo’n kinderwagen tas. Dus kinderwagen + maxicosi in 1.
Heeft baby een eigen stoel? Want dan kan je zelfs de maxicosi in het vliegtuig zetten!

Ik zou zo’n prampack huren en kinderen en maxicosi daar in meenemen als je 'm graag me wil hebben. Al vraag ik me ook af of je een maxicosi wel vast kan maken in een bus?

1 like

Ja zou ik ook doen. Lekker rustig :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Sorry maar dat had ik destijds uitgezocht en dat mag niet zomaar elke maxicosi zijn. En werd toen bij ons wel echt gecontroleerd ook. Daarbij past een maxicosi maar echt nipt op de stoel en wist niemand op het vliegtuig hoe het moest. Dus was blij dat ik dat wel
Zelf had uitgezocht. Heb ook nog verder niemand een maxicosi (binnen europa) zien meenemen op de stoel… je kan best navragen/opzoeken of je maxicosi geschikt is en of je daar dan de prijs van een extra ticket voor over hebt…
wij hadden de maxicosi toen wel mee omdat we ook een huurauto hadden. Toen ook in de taxi eens meegenomen (en in het restaurant dan ergens aan de kant gezet want je zit er wel altijd mee natuurlijk). Als het enkel transport van en naar luchthaven betreft zou ik persoonlijk het niet meenemen denk ik.

1 like

Aah goed dat je het zegt hoor! Ik heb toen alleen onze eigen type gecheckt haha, niet verder gekeken (& die mocht mee).
Maar wij hebben hem ingecheckt dus in de tas met de kinderwagen.
Hadden daar een auto ook :slight_smile:

Ja vond dat heel ingewikkeld toen en bleek echt dat er maar beperkt types zijn die een sticker met juiste certificaten hebben etc. En qua afmetingen was het echt heel nipt vond ik voor hem te installeren. Maar toen wel makkelijk want baby kon lekker slapen en ik had mijn handen vrij :blush::ok_hand:

Onze baby is nu 8 weken oud. Eerst viel hij overdag makkelijk in slaap in zijn nestje in de box, op mij of in de kinderwagen. Nu merk ik dat dit steeds minder wordt en wil ik hem ook boven in zijn bedje gaan leggen zodat hij wel slaapt overdag.
Maar ik heb hier een aantal vragen over: trek je dan ook een slaapzak aan of alleen s nachts? Maak je het donker of beter juist niet te donker?
En als je een keer een dagje weggaat, kunnen ze dan nog wel slapen in de wagen of is dit dan ā€˜verpest’?

Ik vind dat allemaal afhankelijk van je eigen voorkeuren en de voorkeuren van je kindje. Toen de mijne eenmaal een slaapzak droeg, was dat bij elk slaapje. Ik trok de gordijnen dicht maar dat was overdag dan niet helemaal donker. En ze slaapt 98% van de tijd in bed maar alsnog ook prima in de draagzak en wagen.

4 likes

Ik deed met slapen eigenlijk altijd hetzelfde ritueel zodat het duidelijk was dat het bedtijd was. Verschonen, slaapzak aan, gordijnen dicht, liedje zingen en in bed. Voor mij was dat een prettige houvast en ik geloof dat die voorspelbaarheid voor mijn kinderen ook goed gewerkt heeft.

Slapen in auto/wagen/draagzak deden ze ook nogsteeds.

2 likes

Hier ook 8 weken oud, en sinds een week ofzo slaapt ze echt slecht met haar dutjes inderdaad! Normaal was het drinken en slapend wegleggen, en dan sliep ze makkelijk 3 uur op elke plek. Nu is het moeilijk om haar in slaap te krijgen en slaapt ze korter. Ik dacht dat de dutjes in bed pas later kwamen dus had hier nooit over nagedacht. Geen tips dus maar gedeeld ā€˜leed’. :sweat_smile:

Hier nooit na het drinken slapend weg kunnen leggen. Wel altijd al meer moeite met in slaap krijgen, maar hij sliep dan vaak wel 2 uur ofzo achter elkaar in de wagen of de box. Nu lukt het ochtendslaapje nog wel zoals altijd in de box maar s middags en s avonds is hij bijna de hele tijd wakker. Met huilen/jammeren tot gevolg. Als we weggaan slaapt hij in de auto of wagen (als we rijden) wel langere tijd gelukkig, maar thuis dus niet veel. Vandaar het idee hem thuis ook in zijn bedje te gaan laten slapen

1 like

Iemand tips voor zindelijkheid? Mijn zoontje van 3j4m proberen we sinds bijna 3 maanden zindelijk te maken. In de nacht is hij droog, plassen gaat vanaf dag 1 eigenlijk ook goed. Maar het poepen gaat moeilijk en er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten. In het begin wilde hij heel graag ook poepen op de wc en dat ging een paar keer goed, met ongelukjes natuurlijk. Sindsdien deaagt hij geen luier meer. Maar het lijkt wel achteruit te gaan. Hij voelt het wel aankomen, maar knijpt/houdt het op tot het niet meer kan en dan komt het in zijn broek. Soms zegt hij dat hij moet, gaan we naar de wc, maar dan op de wc zegt hij dat hij toch niet hoeft (en dan even later in zijn broek). Potje wil hij niet. Luier om te poepen niet. Hele dag luier om al helemaal niet (als ik dat rustig uitleg en voorstel ook niet - grote huilbuien). We reageren neutraal/geeft niks op de ongelukjes. Maar nu al een paar maanden 2x per dag een poeponderbroek zonder vooruitgang begin ik ook vervelend te vinden. Hij vindt het zelf ook niet leuk als het gebeurt. Iemand tips hoe we weer vooruit komen? Proberen nu sinds een paar dagen ook na ieder eetmoment even op de wc en proberen te poepen, maar nog geen succes opgeleverd…

3 likes

Thanks voor alle reacties! Ik ga nog even kijken naar zo’n hoes om eventueel de kinderwagen ook mee te nemen. Het wordt een vakantie waar we het park niet gaan verlaten verwacht ik (all-in) dus zou idd alleen gaan om transfer van en naar de luchthaven

Hoe lang is de transfer? Als het uren in de bus is zou ik ook meer moeite doen dan als het een kwartiertje rijden is.

4 likes

Wij zitten helaas precies in hetzelfde schuitje… hebben ook de heilige graal nog niet te pakken :sweat_smile:. Ons laatste trucje is dat we de deur hebben volgehangen met kleine beloningen, die hij mag pakken als het lukt op de wc. Maar het werkt helaas niet 🄹. Ik denk eerlijk gezegd dat de knop vanzelf een keer omgaat als hij het zelf echt graag wil.

Hij heeft momenteel gewoon veel aan zijn hoofd, eerst 3 maanden geleden grote broer geworden en nu net begonnen met school en bso.

Maar frustrerend en vies is het zeker, met al die ongelukjes :sob:

2 likes