Tips, ervaringen & aanraders #10

Hoe lang is de transfer? Als het uren in de bus is zou ik ook meer moeite doen dan als het een kwartiertje rijden is.

4 likes

Wij zitten helaas precies in hetzelfde schuitje… hebben ook de heilige graal nog niet te pakken :sweat_smile:. Ons laatste trucje is dat we de deur hebben volgehangen met kleine beloningen, die hij mag pakken als het lukt op de wc. Maar het werkt helaas niet 🄹. Ik denk eerlijk gezegd dat de knop vanzelf een keer omgaat als hij het zelf echt graag wil.

Hij heeft momenteel gewoon veel aan zijn hoofd, eerst 3 maanden geleden grote broer geworden en nu net begonnen met school en bso.

Maar frustrerend en vies is het zeker, met al die ongelukjes :sob:

2 likes

Wat ik in ieder geval vervelend vond bij Kruidvat is dat de voeding in een zak zit en je daardoor de schepjes niet goed kan afstrijken. Volgens mij heeft Albert Heijn wel gewoon een blik met afstrijksysteem. Je zou nog de aflevering over kunstvoeding kunnen kijken van de keuringsdienst van waarde, daarin wordt aangegeven dat i.p. geen grote verschillen zitten in kunstvoeding nummer 1.

2 likes

Dit is ideaal hiervoor.
Poederdoos met afstrijkhoekje.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-babyvoeding-bewaarbox/p/3825648
Krijg je bij de Kruidvat gratis met een coupon die je in die babyafhaaltas krijgt.

Ik heb verder geen tips @JustinBieber maar ter info wij gebruikten 12 jaar geleden kruidvat en recentelijk Bon Bebe en beviel beide goed maar kinderen konden overal tegen en hadden nooit krampjes. Zou gewoon wat proberen wat Indd makkelijk te verkrijgen is.

3 likes

Heeft iemand deze lamp? Mn kind is opeens bang in het donker, ben alleen bang dat deze misschien te fel is als nachtlampje

Ja, ik heb hem! Voor een nachtlampje is ie helaas wel te fel, had hem daar ook voor gekocht. Wel gehouden, omdat ie zo leuk is haha.

1 like

Ah wat vervelend ook voor jullie. Beloningen inderdaad ook al gedaan zonder effect. Hier ook 2 maanden geleden grote broer geworden. Ondanks dat dat heel goed gaat, zal het ongetwijfeld meespelen…

2 likes

Top tip thanks!

1 like

Hoi, heeft iemand tips voor kindjes die samen slapen (in dit geval in een busje) die elkaar wakker houden? De kinderen zijn 4j8m en 2j3m. M’n zus is op reis en iedere avond tot heel laat bezig. Ze houden elkaar wakker. De oudste naar bed doen als de jongste slaapt helpt niet want dan roept hij de jongste weer wakker.
M’n zus is de wanhoop nabij en ze moeten nog 2 maanden. Dus tips zijn enorm welkom.
(er is dus geen extra kamer of ruimte want 't is alleen die bus).

1 like

Noise cancelling hoofdtelefoon of oordopjes ofzo aan de oudste geven? Dan stoort hij zich bv niet aan de jongste als ze moeten gaan slapen.

1 like

Misschien een stom antwoord maar een kind van bijna 5 kun je toch wel uitleggen dat hij/zij stil moet zijn als een jonger kind slaapt?
Verder ā€˜stil’ vermaak opzoeken, tablet met koptelefoon, knutselen/kleuren/tekenen/kleien, luisterboek luisteren met koptelefoon etc. Daarmee vermaak je dan de oudste zodat de jongste in slaap kan vallen. Evt een laken ofzo spannen in de bus dat ze elkaar niet zien.

6 likes

Als je snel iets nodig hebt:

Deze van de Hema (ook nog andere versies beschikbaar) heeft 3 standen en kan qua licht heel zachtjes.

Wel een stuk minder leuk dan degene die je gepost hebt.

Heb deze beker in het roze en helemaal geen probleem. Alleen zei mn schoonmoeder dat ze het echt een obsceen ding vond en nu kan ik het niet meer ontzien. Die handvatten lijken wel echt twee penissen…

3 likes

Onze baby is over twee weken 5 maanden oud en slaapt (nog) niet door. Ik hoor overal om mij heen dat hun baby’s dat wel doen en word heel onzeker van ā€œdat die van jullie nu nog niet doorslaapt joh, hoe kan dat nou?ā€ :sweat_smile:
Dus meer om het te relativeren voor mijzelf: het is toch vrij normaal dat je baby niet doorslaapt met vijf maanden?

1 like

Neejoh, ik slaap met m’n 34 jaar niet eens elke nacht door!
Hier werd het met een maand of 7 gemiddeld 1x per nacht en de meeste nachten klokje rond slapen is pas vanaf z’n 1e verjaardag zo ongeveer.

9 likes

ā€œGelukkig!ā€ :heart:

Hier is het vaak rond 21/22 uur de fles, dan rond 02/03 uur en dan om 07:00 weer de fles. En tussendoor af en toe wakker omdat hij zijn speentje uitspuugt

4 likes

Mijn oudste gaat bijna naar school en allebei de kinderen slapen vaak nog niet door. Soms een paar nachten of weken wel, dan een tijd weer niet. Ze zijn gelukkig zelden nog uren lang wakker, is gewoon een behoefte aan knuffels of een nachtmerrie. Is volgens mij heel normaal!

4 likes

Laat je niet gek maken. Met vijf maanden nog maar ƩƩn echte nachtvoeding is al super knap.

Hier in 18 maanden is het aantal keer doorslapen op ƩƩn hand te tellen. In fases gaat het wat beter maar alsnog vaak nog een fles, of weer rot weken met tandjes of een regressie en ga zo maar door.

5 likes

Is toch al mega goed met ƩƩn voeding? Wij hebben het een week geprobeerd met doorslapen/geen nacht voeding maar hij was echt vreselijk onrustig. Liever een keer opstaan voor een voeding, geeft ons allemaal meer rust.

2 likes

@DikkeKip Bij ons hetzelfde, alleen is mijn baby een paar weken jonger dan de jouwe. Las op internet dat je vanaf 4 maanden de nachtvoeding mag afbouwen, ik dacht echt hoe dan?! :roll_eyes:

3 likes