Die planeten zijn niet accuraat en daardoor echt zo’n flop!! Ik vind ze ook prachtig maar m’n dochter vroeg steeds welke planeet het was en ik had echt geen idee??
Tot wanneer is een boxmobiel leuk en welke is dan leuk? Of heeft het echt 0 meerwaarde als je ook al een babygym hebt waar je dingen aan kan hangen om naar te kijken?
Ik heb geen boxmoxmobiel gehad en ook niet gemist. Weet natuurlijk niet of mijn kind het anders leuker had gevonden in de box haha. Maar hij sliep daar best wel vaak en vond het dan ook te druk ofzo. En zetten inderdaad ook wel eens de babygym erin
iemand een aanrader voor handsfree elektrische borstkolven voor grote borsten? ik heb geen zin/tijd/puf om een kolfconsult te doen
Ik heb grote borsten (denk inmiddels cupmaat triple z als dat bestaat
) en gebruik nu zo goed als full time de medela motion inbra. Ben er echt heel tevreden over: maar 3 onderdelen om schoon te maken, opbrengst hetzelfde als met m’n swing maxi met de handsfree collection cups en zit goed op mijn borst. Je kan hem ook heel handig op tafel zetten en schenken gaat echt nooit mis. Ik stop 'm gewoon in mijn voedingsbh zonder problemen en sluit goed aan. Vorige keer had ik er een van Vulpes en die deed niks voor mij + was ellendig met echt goed vetvrij en in elkaar krijgen.
Bol.com reviews lijken vrij negatief maar die gaan over de magic inbra, dus die met app. Het is alleen soms wat lastiger te zien of de melk begint te stromen maar dat is met elke handsfree wel denk ik. Als ik het niet goed zie, schijn ik er even met een zaklamp van mn telefoon op.
Edit - ik ben voor deze gegaan omdat de kracht van de motor van handsfree al snel tegenvalt. Die van de medela motion inbra is echter net wat groter dan die van de motor van de swing maxi.
Oh ja de missende context is, dat mijn baby graag naar een mobiel kijkt die meer decoratief is, maar wel als ik er eerst een duwtje tegenaan geef. Dan ligt ze echt even rustig in de box en dat gebeurt niet heel vaak. Vandaar dat ik op zoek ben naar iets dat misschien nog net wat langer haar aandacht vast houdt zodat ik af en toe m’n handen vrij heb.
Bij de oudste ook niet gemist maar die kon je wegleggen en 3 uur later weer opvissen voor de volgende voeding ![]()
Als de muziek een peuterslot heeft… ![]()
De mobiel zelf is niet helemaal mijn smaak maar ik vind dit 3 in 1 concept best wel handig en leuk eruit zien! Wist helemaal niet dat dit bestond.
Ik had eentje van jollein met beige/witte konijnen. Iedereen zei saai, vind geen enkele baby leuk. Maar mijn kind heeft echt 5 maanden gefascineerd er naar gekeken, gelachen en het echt leuk gevonden.
Heb die ook, stond op mijn geboortelijst
Wij hebben een hele mooie handgemaakte boxmobiel gekregen, maar deze draait niet en mijn baby vindt het wel het leukste als het draait. Dus ik stond constant aan dat touw te draaien. Toen hebben we een babygym gekocht met een muziekmobiel erin en dat is sinds hij drie maanden is (hij is nu zes maanden) echt een grote hit!
We hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/tiny-love-2-in-1-babygym-muziekmobiel-treasure-the-ocean-0-m/9300000088045237/?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Er zitten ook lichtjes in en de mobiel heeft meerdere standen. Als je het muziekje beu bent, kan je hem dus ook zonder geluid laten draaien. ![]()
Ik had een Vulpes Goods pro en daar zaten verschillende schilden bij voor je tepelgrootte en pastte goed op m’n E/F destijds.
Ik had cup G/H en de medela swingmaxi handsfree cups en ik vond het geen aanrader. Die cups zitten zo onhandig in je bh. Zonder bh kan niet, dus moet je dan de hele dag een veel grotere bh of hele flexibele dragen alleen voor die cups. Lijkt me niet geschikt voor grote zware, borsten. Daarom geen alternatief gekocht, maar gebruikte ik eigenlijk altijd de handkolf omdat dat heel snel en efficiënt werkt (en goedkoop!).
Ik heb deze van Evite
En die doet het al een maand of 10 heel goed. Je kunt via de website ook de losse onderdelen heel makkelijk bij bestellen als dat nodig is. En ook inzetstukjes in verschillende tepelmaten. Standaard zit er volgens mij 24mm en 21mm bij.
Enige nadelen: ik heb het ventiel al 3 keer vervangen (maar je krijgt er standaard 2 bij, en dat is gewoon best een kwetsbaar dingetje) en hij kan niet opladen en kolven tegelijk. Voordeel vind ik weer dat hij gewoon een telefoonlader gaatje heeft dus dat is heel makkelijk.
Bij de baby in mijn omgeving had het wel een meerwaarde dat het bewoog en er muziek uitkwam
Er staan er veel op Vinted, met leuke vilten figuurtjes bijv, met een muziekdoosje en arm eraan, vast te klemmen aan de box
Deze bijvoorbeeld
Mocht je al een mobiel hebben maar zonder arm of muziekdoosje; die kun je los voor 10 euro ofzo op bol.com of amazon kopen
Edit: leuk tot 6 maanden ofzo? Daarna ging baby eraan proberen te trekken en dan is een babygym weer handiger :’)
Mijn kind wilde alleen rustig in de box liggen als de mobiel aan was, anders begon ie te huilen. Mn man en ik werden helemaal gek van het deuntje (over the rainbow) maar m’n kind werd er helemaal zen van dus we bleven het doosje maar opdraaien
. We hadden die met boerderijdieren van little dutch en ik denk dat we hem een maand of 5-6 gebruikt hebben, toen werd de box een opslagruimte en lag m’n kind alleen nog op de mat.
Mijn dochter had deze gekregen. Het is echt een gedrocht. Maar ze heeft zich hier echt maanden mee vermaakt.
https://www.galaxus.nl/nl/s10/product/tiny-love-het-bos-in-wiegenmobielen-6753782?offertype=retail&offerid=2705624&tduid=7a5562963cc0fd32ced88e6b3e7d0fe6&utm_source=3051103_RedBrain+NL&utm_medium=affiliate&utm_campaign=channel-sales
Ik vind de gedichtenbundel van Annie mg Schmidt (zie onderste foto) heel leuk. Grappige verhalende gedichtjes, die fijn voorlezen. Maar wel wat outdated. Wat helemaal niet erg is, maar ik wilde ook graag een wat recenter boek. Dus ik had het bij de kinderboekenwinkel gevraagd en ze hadden een aantal tips. Deze vond ik het leukste (heb ze ingekeken) en wilde m dus tippen.
Het is geen poep en plas hihaho boek maar gewoon leuke gedichtjes zoals over iemand die grapt z’n linkerbil kwijt te zijn, of een meisje dat niet schattig wil zijn maar stout.
Wie weet leuke kledingmerken voor de al wat grotere meiden?
Mijn dochter is 7 jaar, maar nogal lang: maat 152/158, veel van kindermerken hebben die maat niet meer. En voor die puberkleding vind ik haar te jong. Dus op zoek naar nieuwe favorieten!
Onze jongste dochter is op school opeens heel erg bang voor een kindje uit een andere klas. Er is niets voorgevallen, ze zou vooral verhalen van vriendinnetjes gehoord hebben (en ook dan ging het niet over iets heftigs).
De juffen hebben al met haar gepraat, maar blijkbaar wil ze de hele pauze bij de juf staan en handje vasthouden en moet ze de hele pauze huilen.
Ik denk dat het een beetje getriggerd is door een droom die ze vorige week heeft gehad toen ze ziek was. Ze had het over een ‘plaatje’ dat ze steeds zag.
Iemand ervaringen met zoiets? Is er binnen een school iemand die hier iets mee kan of zal ik het consultatiebureau brllen voor advies?