Tips, ervaringen & aanraders #11

Bij next kan je doen: zoeken op meisjes, dan: shop op maat, dan 140-174.
Daar zie je veel kledingstukken van 3 jaar tot 16 jaar. Dus zijn vooral wat meer basic items maar zie er leuke dingen tussen.

2 likes

Zou je voor een kind van ruim 3,5 jaar Haba Boomgaard adviseren of nog Haba Mijn Eerste Boomgaard?

We hebben recent Kroko Loco gekregen en ze vindt het zo leuk, dat ik op zoek ben naar een tweede spelletje om samen te doen.

• Mijn Eerste Boomgaard
  • Boomgaard

0 stemmers

2 likes

Ik heb geen ervaring met de bovenstaande, maar deze is hier echt een hit.

https://www.bol.com/nl/nl/p/goula-happy-chickens-educatief-spel/9300000003405499/?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 likes

Ik vind mijn dochter al wat groot worden voor mijn eerste boomgaard, zou voor de andere gaan. Uno junior vindt ze leuk en kan je ook makkelijk in moeilijkheidsgraad aanpassen.

Ik vind eenhoorn fonkelglas echt een vreemd en clue loos spel. Zie die af en toe getipt worden maar zowel dochter als ik vinden het zo niks aan dat ik bijna denk dat we iets verkeerd doen.

3 likes

Huh dat is gewoon bingo. Dus als je vier op een rij hebt win je. Vind dat juist wel een leuk spel dat kinderen snel goed met elkaar kunnen spelen.

Ik dacht huh bingo, dan snap ik het spel echt niet. Maar er zijn meerdere spellen van haba met eenhoorn fonkelglans! Wij hebben de wolkenschat, dat is meer een soort ganzenbord maar dan de versie waar je extreem veel geduld voor moet hebben.

1 like

Oh hahaha ik had geen idee. Mijn dochter kreeg de bingo variant dus laatst voor haar 3e verjaardag en het is leuk voor haar, maar ook mijn zoontje van 5 speelt het dus ook zelfstandig met vriendjes die komen spelen.

Huh wij hebben deze ook, maar daar ben je toch in een kwartier mee klaar? Gewoon gooien, over die wolken springen, af en toe beurt overslaan bij cupcake en diamanten sparen. Toevallig vandaag nog gespeeld door dochter en vriendinnetje.

Wat mn dochter ook graag speelt is van die spelletjes van Smart Games. Bijv van Roodkapje en colorcode.

2 likes

Wij gaan morgen naar playhood ben heel benieuwd! Ben even klaar met monkeytown, komen daar zo vaak dat het personeel ons herkent :joy::joy::joy:. Dus even wat anders

4 likes

Mijn zoontje rolt van rug naar buik en probeert nu ook rondjes te draaien op zijn buik om speelgoed te pakken. Dit gaat alleen lastig op het boxkleed wat op de grond ligt, en hij rolt er steeds precies vanaf. Daarnaast spuugt hij nog vaak melk, dus we wisselen nu twee kleden af maar ik blijf wassen :joy:

Nu was ik aan het kijken naar een wat grotere speelmat van foam. Het probleem is alleen dat onze kat helemaal wild is van dat materiaal en het als krabmat gaat gebruiken (ik kan m’n yogamatje ook nooit ergens laten liggen). Heeft iemand een tip voor een fijne opvouwbare speelmat van foam? Die wel echt plat wordt als je hem neerlegt. Was op Vinted aan het kijken maar het ziet er vaak nogal hobbelig uit. Heb ook aan tegels gedacht, maar ga je dat steeds weer opruimen en neerleggen

Dit is vinyl en meer een knoeimat maar wel makkelijk afneembaar. Ik weet niet of je hem ergens rechtop kan zetten bijvoorbeeld achter de bank of box

2 likes

Als je een paar keer googlet speelmat speelkleed speeltegels etc krijg je allemaal Instagram advertenties daarvan. En als je daar dan op blijft klikken krijg je er steeds meer.
Zou je niet gaan voor van die grote puzzel stukken? En dan 9 stuks ofzo, dan heb je een behoorlijk formaat. Lijkt me dat een mat die je telkens oprolt altijd wel een beetje vervormt daardoor.
Dat is zo gepiept om dat neer te leggen en op te stapelen

2 likes

Toen onze dochter van het boxkleed af ging hebben we het maar zo gelaten
 voor ik het wist ging ze al tijgerend de hele kamer door, dus hoe groot een speelkleed ook zou zijn, ze had eraf gegaan.

1 like

Hm ja alleen we hebben tegels dus dat vind ik voor nu niet zo fijn
 hij is nog niet mega stabiel dus dan bonkt hij met zijn hoofd op de tegels. Maar er zit wel wat in dat hij ook niet op een mat blijft liggen zodra hij gaat tijgeren. Ik denk er nog ff over na.:sweat_smile:

1 like

Wij hebben deze en m’n zoontje van 2,5 speelt er nog steeds graag op met zn voertuigen. Echt een fijn ding en je kunt m ook makkelijk opbergen en afnemen.
Wij hebben ook geen vloerverwarming dus is ook wel lekkere ondergrond in de winter waar geen kou doorheen komt.

Speelmat

3 likes

Hier wordt er met bijna 4 nog steeds op een mat gespeeld. Lekker warm en zacht inderdaad als je tegels hebt. En als hij eraf rolt kan hij toch ook weer er terug op.
Wij hebben zo’n puzzelstukkenmat, maar dat lijkt mij heel vervelend om iedere keer weg te halen. Maar we begonnen met een grote wollen deken toen ze begon met kruipen.

1 like

Wij hebben een speelkleed van Love by Lily, is wel gewoon stof maar de onderkant is antislip en je kunt m met een doekje af doen. Ik doe m eens in de zoveel tijd wel in de wasmachine, maar een beetje terug gegeven melk veeg je er zo vanaf. Wij hebben ook 2 katten dus wilde ook geen foam want weet gewoon dat dat binnen een week kapot is. đŸ„č

We hebben trouwens ook tegels, dus ook lekker zacht en warm.

4 likes

Hm ja daarom twijfel ik toch ook over een opvouwbare mat van foam. Ik ga niet 300x per dag dat ding opruimen en waarschijnlijk heeft onze kat hem meteen te pakken als ik even naar de wc ben ofzo.:joy:
Hij spuugt wel echt brokjes melk en dat stinkt zó hard, trekt meteen in zo’n kleed. Denk dat ik er gewoon even doorheen moet tot hij zelfstandig kan zitten. Love by Lily kleed is in ieder geval groter, wist niet dat die een antislip onderkant hadden. Dat is wel handig!

Zeer kleine kans, maar ik probeer het toch. Mijn kind heeft twee speendoekjes waar ze niet zonder kan en ik zoek al een eeuwigheid naar reserves, maar die zijn dus niet te vinden.

Van eentje heb ik inmiddels een tweede gevonden, maar extra reserves zouden fijn zijn aangezien mijn relatie uit is en ik niet steeds die doekjes over en weer wil slepen (met kans op kwijtraken).

Helaas is ze er pas veel later na aanschaf zo gehecht aan geraakt, anders had ik destijds direct wel extra doekjes gekocht haha.

Het gaat om dit eendje van het merk Noppies:

image

(Hier heb ik inmiddels een tweede van)

Maar nog dringender is eigenlijk deze, een zonnetje van het merk Fabelab:

Hier heb ik dus nog helemaal geen reserve van.

Als ik echt niks kan vinden neig ik ernaar om op zoek te gaan naar iemand die ze na kan maken. :upside_down_face: Heb al alternatieven geprobeerd (een doekje wat er op lijkt of samen een knuffel uitzoeken ter vervanging oid), maar ze accepteert dat niet helaas.

Heeft iemand toevallig nog een doekje van een van deze twee in huis waar niks (meer) mee gedaan wordt? Mijn dank is zeer groot haha.

De tweede is volgens mij nog wel via deze site te bestellen. Wel uit Zwitserland, weet niet zeker of dat extra kosten geeft.

https://en.kouchoulou.ch/product-page/attache-tétine-doudou

7 likes