Tips, ervaringen & aanraders #11

Stopcontacten inderdaad, keukenkastje met schoonmaakspullen en de vaatwasser met een extra slotje beveiligd. En alle bijzettafeltjes en planten zijn ook weg want hij trok zich aan alles op en had al snel een plant uit de vensterbank getrokken :grimacing:
Traphekje hebben wij alleen boven, beneden houden we de deur dicht zodat hij er niet op kan klimmen.

1 like

Ik heb deze gekocht: Easy Luxe Lichtgewicht Buggy Compact Inklapbaar | DERYAN

Nog geen seconde spijt. Heb hem gekocht toen de jongste 3,5 was dus is inderdaad voor een dagje weg etc. Ideaal klein opvouwbaar en toch verrassend stevig.

2 likes

Ik zou vooral kijken naar het gewicht wat de buggy aankan, ook veel buggy die maar tot 15 kg gaan bijvoorbeeld. Volgens mij heeft Deryan fijne buggy’s voor een hoger gewicht.

@Daelyss Zelfde geldt voor naar beneden hangende riempjes aan de kinderstoel als je die hebt. Dus riempjes altijd ff om de zitting heen vastklikken als je je kind eruit haalt.

2 likes

Ik heb zo’n inground trampoline. Steekt randje uit. Maar vind hem nu niet storend, en je hoeft geen net.
Geen dier nog op gezien en kinderen zijn er zo blij mee. Weleens een buurt kat eronder.
Ik had al iemand ingehuurd voor de tuin en die heeft met een graafmachintje gat gemaakt. Komt meer aarde uit dan je denkt.
Eronder doe je worteldoek, water gaat er gewoon doorheen dus geen plas eronder.
Maar ideaal vermaak voor de kinderen (en jezelf)

1 like

Wij hebben nog als aanvulling onzichtbare magneetsloten op kastjes en in de keuken en ook de raamkrukken op de kinderkamer met zo’n drukknop zodat kind het niet kan openen

3 likes

Wij hebben naast de benoemde stopcontacten en slotjes op kastdeuren de deurklink naar de gang toe omgedraaid. Zoon ging telkens naar de gang toe om kattenbrokken te eten :joy::sweat_smile:
We hebben geen traphekjes. Zoon klimt de trap niet zelfstandig op

2 likes

kinderen zijn echt minihufters haha.

2 likes

Wie heeft er een goede tip voor een bedhekje voor een boxspring bed?

Heeft iemand een tip voor compressie kousen voor in het vliegtuig? Ben 27 weken zwanger en ga 4,5 uur vliegen.

ik heb met 30 weken zwangerschap en 30+ uur vliegen goede ervaringen met: https://compressiekousen-shop.nl/, zien er ook nog een beetje vrolijk uit.

maar voor 4,5 uur vliegen zou ik gewoon een paar extra rondjes lopen, niet speciaal sokken aanschaffen.

2 likes

Is grapat nog leuk voor iemand die 3,5 jaar is? Ik denk zelf van wel :grinning: ze is altijd zo lekker in van die bakken aan het freubelen op de opvang.

En welke set zou je aanraden om mee te starten? We hebben hier nog niks van, maar wel Grimms poppetjes. Lijkt me extra leuk als het kan ondersteunen bij bijv tellen of andere dingen om te leren.

2 likes

Misschien is een speelwereld van Grimms of Grapat happy place leuk voor deze leeftijd? Maar dat is meer fantasie dan leren. Ik vind de bloemenweide en de planeten van Grapat ook prachtig maar dat is weer minder ‘compleet’. Denk dat open einde speelgoed en een specifiek leerdoel niet echt een match zijn, al heb ik wel een sorteer/stapel/rijgen associatie bij deze merken.

Of bedoel je meer zoiets? https://reigerenderaaf.nl/product/grapat-warm-mandala-mix-81-stuks/

4 likes

Thanks! Die bloemenweide is echt mega leuk. En ook die mandala mix!

Ik leg het idd niet zo goed uit. Maar ik dacht bijv aan van die seizoens-sets en dan leer je ook over seizoenen.
Of met veel munten/ringen die hetzelfde zijn: kun je mee leren tellen/rekenen.

4 likes

Die planeten zijn niet accuraat en daardoor echt zo’n flop!! Ik vind ze ook prachtig maar m’n dochter vroeg steeds welke planeet het was en ik had echt geen idee??

2 likes

Ik heb geen boxmoxmobiel gehad en ook niet gemist. Weet natuurlijk niet of mijn kind het anders leuker had gevonden in de box haha. Maar hij sliep daar best wel vaak en vond het dan ook te druk ofzo. En zetten inderdaad ook wel eens de babygym erin

3 likes

iemand een aanrader voor handsfree elektrische borstkolven voor grote borsten? ik heb geen zin/tijd/puf om een kolfconsult te doen

1 like

Ik heb grote borsten (denk inmiddels cupmaat triple z als dat bestaat :smiling_face_with_tear:) en gebruik nu zo goed als full time de medela motion inbra. Ben er echt heel tevreden over: maar 3 onderdelen om schoon te maken, opbrengst hetzelfde als met m’n swing maxi met de handsfree collection cups en zit goed op mijn borst. Je kan hem ook heel handig op tafel zetten en schenken gaat echt nooit mis. Ik stop 'm gewoon in mijn voedingsbh zonder problemen en sluit goed aan. Vorige keer had ik er een van Vulpes en die deed niks voor mij + was ellendig met echt goed vetvrij en in elkaar krijgen.

Bol.com reviews lijken vrij negatief maar die gaan over de magic inbra, dus die met app. Het is alleen soms wat lastiger te zien of de melk begint te stromen maar dat is met elke handsfree wel denk ik. Als ik het niet goed zie, schijn ik er even met een zaklamp van mn telefoon op.

Edit - ik ben voor deze gegaan omdat de kracht van de motor van handsfree al snel tegenvalt. Die van de medela motion inbra is echter net wat groter dan die van de motor van de swing maxi.

1 like

Oh ja de missende context is, dat mijn baby graag naar een mobiel kijkt die meer decoratief is, maar wel als ik er eerst een duwtje tegenaan geef. Dan ligt ze echt even rustig in de box en dat gebeurt niet heel vaak. Vandaar dat ik op zoek ben naar iets dat misschien nog net wat langer haar aandacht vast houdt zodat ik af en toe m’n handen vrij heb.

Bij de oudste ook niet gemist maar die kon je wegleggen en 3 uur later weer opvissen voor de volgende voeding :grimacing:

1 like

https://www.bol.com/nl/nl/p/tiny-love-magical-night-3-in-1-muziekmobiel-met-projector-magical-tales-zwart-wit/9300000049374540/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000049374540-PMAX-C-22278327512&gad_source=1&gad_campaignid=22271768382&gbraid=0AAAAAD5OnmMIu2KAfYisHmlzDzv0N4vLq&gclid=CjwKCAjwpcTNBhA5EiwAdO1S9uBg-2VB3syVSMFzVAZpB7_YgFZdYVv_HVFn8zhqI97fip3vUYlZDRoCVPwQAvD_BwE

Zoiets? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes