Tips, ervaringen & aanraders #11

Buurman en buurman had ik laatst aangezet maar vond hij helaas niks. Dacht misschien nog iets te jong?

Maar bedankt allemaal! Ik ga even kijken

Raad eens hoeveel ik van je hou is echt onze lievelingsserie! Staat op npo (plus).

5 likes

Op Videoland staat Dikkie Dik de film, dat is een succes bij mijn 2,5 jarige! En inderdaad John Deere kids, Tractor Ted (wel Engels) en Toet Toet Cory Carson zijn hier wel een hit.

3 likes

Wat is een anti-muggen spray die een beetje natuurlijk is en prettig voor een kinderhuid? Het is gewoon voor NL huis tuin en keuken muggen dus er hoeft geen DEET oid in.

2 likes

Afrader is in ieder geval die van Incia! Die doet echt helemaal niks

1 like

Ik heb er nu een van de etos met citrinogwat, eens kijken of dat wat is.

3 likes

Iemand een tip voor een strandtent geschikt voor jonge kinderen in Noordwijk?

Wat zijn fijne potloden/stiften om mee te beginnen met kleuren? Iets wat wat dikker is dan normaal om fijn vast te houden? Of ik zag ook van die balletjes die dan goed in het handje passen? Zie door de bomen het bos niet meer

1 like

Wij hebben stabilo Woody potloden gekocht. Die zijn lekker dik en werken hier heel fijn.

7 likes

Ik vond stabilo woody best prijzig en heb dik krijt van Bruynzeel gekocht. Dat werkte super en gebruikt ze nu nog steeds na een jaar of 2.

Stabilo Woody was trouwens afgelopen week met hele hoge korting bij bol (heb 10-12 euro betaald), ik heb toen een doosje gekocht voor als de baby wat ouder is. Dus misschien moeite waard het in de gaten te houden!

2 likes

Ik heb ook Stabilo Woody potloden, de lokale Bruna heeft ze heel regelmatig in de aanbieding voor hele kleine prijsjes dus misschien de moeite waard om daar eens te kijken

Hier ook Stabilo Woody gehad vanaf het begin, houden idd fijn vast en geven veel kleur af. Maar moet wel zeggen dat ik ze erg snel vind vlekken. Dus handjes en bijv mond zitten snel onder :stuck_out_tongue: als je kindje echt nog klein is. Kan je wel gemakkelijk afwassen hoor, maar vond dat soms wel een nadeel.

Maar dochter is nu 4, en ze gebruikt de Woodys nog steeds graag, omdat ze zoveel kleur afgeven. Ze noemt het haar ‘plak-potloden’ omdat ze een beetje plakkerig zijn en een geluidje maken als je ze van het papier haalt :wink: Je kan er ook mee op de ramen kleuren enzo :star_struck:

Wij hadden ook van die krijtjes met een bolletje eraan van Playon Crayon, die waren eigenlijk echt top voor eerste kleur-sessies. Ik zie ze alleen niet meer echt online te koop, maar heb je ook van HEMA.

image

4 likes

Ik ben op zoek naar wat tips voor momenten dat de bijna kleuter hier thuis haar pasgeboren zusje pijn doet. We proberen uiteraard ook veel aandacht aan haar alleen te geven, dus ben niet zo zeer op zoek naar dat soort ervaringen, maar meer wat de beste manieren waren voor anderen om te reageren op het moment suprĂšme. Ze zijn regelmatig ook heel zoet samen :wink: maar er zijn enkele momenten dat ze echt gemeen is en haar zusje pijn doet. Oh en: hoe lang duurt deze fase? :grimacing:

Dikke potloden van de HEMA! En gewone krijtjes van bruynzeel, die gingen ook vrij snel goed en geven wat meer kleur af dan een potlood.

3 likes

Ochhh ik weet nog zo goed hoe mijn eerste bh er van de HEMA uit zag, met stippen en lichtblauw strikje volgens mij? Wat jammer dat ze dat niet meer hebben zeg.

Dit lijkt ook wel in de buurt te komen: My first bra - Roze | Zeeman

1 like

Heel herkenbaar dit. Mijn oudste was 1,5 toen zijn zusje geboren werd, zij is nu 15 maanden en het gaat denk ik sinds een maand of 3 wel een stuk beter. Hij is nu meer ongenuanceerd en lomp (in fysieke zin) als zij iets doet wat hij niet leuk vindt, zijn speelgoed afpakken of iets van hem omgooien of te dicht in de buurt komen als hij er geen zin in heeft. Eerder liep hij ook expres op haar af om haar een duw of een klap te geven :confounded: Echt heel pittig vond ik het, ogen in je achterhoofd moet je dan hebben en ik werd soms zĂł boos (intern).
Volgens mij is de beste manier om ermee te dealen om de ‘aanstichter’ in eerste instantie te negeren, en het andere kind op te pakken en te troosten en te checken of die oke is (en dat ook benoemen). Daarna dan een ‘gesprekje’ met het andere kind waarin je vraagt wat er gebeurde en hoe het andere kind reageerde en hoe die denkt dat het andere kind dat gedrag vond (dus proberen empathie ‘aan te leren’ zo van oh ze moest huilen, hoe zou ze zich dan voelen? Blij? Verdrietig?) en dan de ‘aanstichter’ ook te laten checken of het andere kind oke is. Zo van ga eens naar je zusje toe, kijk maar eens hoe het nu gaat? Heeft ze zich bezeerd, of is ze weer oke? En uiteraard ergens hier tussendoor heel duidelijk benoemen slaan/duwen/prikken/bijten doen we hier zeker niet, dat doet pijn.
Ok vet lange uitleg haha maar dit is een beetje wat ik altijd toepas en dat werkt best prima. En starten met troosten zorgt ook wel dat ik iig makkelijker die boosheid naar mijn andere kind kon reguleren en daarna rustig een gesprekje aangaan. Sorry voor de lap tekst đŸ«Ł

4 likes

Ik heb maar 1 kind, maar ik heb veel geleerd van Aba Naturally op YouTube. Zij is gedragskundige. Haar kern van het verhaal is eigenlijk heel kort gezegd: kinderen vinden jouw aandacht het allerbelangrijkst, of dat negatief of positief is. Dus stel je zou heel heftig of heel uitgebreid reageren op zo’n moment, dan krijgt je kind juist heel veel ‘engagement’ en wanneer ze juist heel zoet samen spelen, krijgt ie daar minder beloning voor. Dus beloon het gedrag wat je wil zien en leer hem een alternatief gedrag aan (eigenlijk al eerder wanneer het nog niet gebeurd is en je kind is rustig) als ie z’n sibling pijn wil doen. Misschien heb je er wat aan.

4 likes

Ik ben op zoek naar dunne broekjes voor meisjes onder een rokje of jurkje. Ik heb nu leggings gevonden van de Zara maar die zijn te dik. Hebben jullie tips voor dunne, kleurige (en anders gewoon zwart) dunne broekje voor onder rokken/jurken?

1 like

Ik heb van die katoenen shortjes van H&M. Zijn lekker dun en zacht en niet te strak. Doen het goed onder jurkjes
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1220089008.html
En ik heb van Next bij Zalando onderboeken met lange pijpjes besteld, die zien er ook uit als shortjes.

2 likes

Ik heb er recent eentje van Zeeman gekocht, ik zag ze daar in verschillende (pastel) kleuren.

Deze is het volgens mij: Bikershort - Geel | Zeeman

1 like