Van die fietsbroekjes? Ik heb leuke met bloemen fruit of gewoon een kleur van Hema, Next en Ernsting’s Family (in Duitsland).
Ik heb van die korte leggings van de kik. Zat in een set van twee. Zeeman heeft dat ook wel maar bij mij hadden die alleen saaie kleuren.
Ik kom even Draakje Dries op Videoland tippen! Rustig, mooie animaties en 25 minuutjes.
Heeft iemand ervaring met refurbished websites voor baby/kinderspullen? Positieve en negatieve ervaringen zeer welkom.
Ik probeer zo veel mogelijk tweedehands te kopen voor mijn kinderen, maar sommige spullen (ik zit nu o.a. naar een buggy te kijken) zetten mensen op marktplaats net onder de nieuwprijs in de aanbieding of zelfs erboven op.
Ik zie wel wat refurbished websites, zoals parenthings en tiny library. Is dat wat? Ik vind het wel lastig dat je niet de staat ziet.
Wij hebben vorig jaar een buggy via Vinted gekocht voor 50 euro en zo goed als nieuw met alles erbij
Ja wij wel gewoon echt via markplaats! Kostte ook wel wat onze tijd, maar daar hebben wij stokke stoel met meerdere uitbreidingen, sebra ledikant incl aerosleep en bednest (alle drie echt best dure merken en items) voor goede prijsjes kunnen kopen. Kinderwagens vond ik mega tegenvallen op marktplaats, dus die hebben we gewoon nieuw gekocht.
Tiny Libary is volgens mij alleen huur, trouwens.
Wij hebben alles via Marktplaats. Ik vond het aanbod erg gigantisch, waardoor ik noeuw echt niet kon rechtvaardigen naar mezelf. In de buurt en ter plekke de staat bekeken.
Wij hadden een blad voor de stokke van tiny library, vond de huurprijs wel prima (we wisten niet of we het echt handig vonden) maar de overkoopprijs vond ik echt nergens op slaan, hij was echt duidelijk gebruikt en maar 7 euro onder de nieuwprijs🤣. Verder prima website/service voor als je iets wil huren hoor maar uiteindelijk had ik hem gewoon via vinted gekocht.
Met kinderwagens had ik alleen maar slechte verhalen van mensen gehoord en wij wandelen echt heel veel dus ik heb die nieuw gekocht, is bijna het enige, de rest allemaal marktplaats/vinted in (bijna) nieuwstaat.
Facebook!
En rondvragen bij kennissen
Wij hebben een soort van luxeprobleem. Sinds een tijdje slaapt onze baby heel goed aan het begin van de nacht. Dus van 19 tot 02 uur, om en nabij. Maar… op zijn buik. Hij is 8 weken, dus vertrouwen we het niet om hem op zijn buik zonder toezicht te laten. Dus nu moet steeds 1 van ons nachtbraken tot 2 a 3 uur (want daarna voeding).
We hebben al eens geprobeerd hem ingebakerd in ledikant op zijn rug te leggen aan het begin van de avond, maar dan is hij vrijwel meteen wakker.
Overigens ligt hij de rest van de nacht naast mij in de cosleeper op zijn rug en dat zijn vanaf dat moment dan ook allemaal kortere slaapjes. Iemand ideeën? Ik zit hier nu weer met dichtvallende ogen tot god weet hoe laat
.
Mijn kind had dit ook als baby. Toen hij 3 weken oud was sliep hij niet meer en ben hem toen op zijn buik gaan leggen in de box (overdag en ‘‘s avonds). En ook in de kinderwagen. Maar ‘s nachts durfde ik ook niet. Ik heb ook alles geprobeerd inbakeren, love to dream slaapzak maar niks hielp. Op een gegeven moment was ik zo moe dat ik hem ‘s nachts ook op zijn buik ging leggen. Ik denk wel ‘pas’ met 12 weken. Hij was toen inmiddels wel echt sterk in zijn nek.
Maar helaas hielp het niet voor de nacht, mijn kind sliep alsnog ruk haha🥲.
Ik snap dat je het spannend vind. Er is denk ik alleen niet zoveel aan te doen helaas. Het is ‘wachten’ totdat je kind wat sterker is en jullie meer vertrouwen hebben. Probeer overdag wat slaap in te halen
Misschien een Owlet of eufy sok als je hem wel op z’n buik wil laten liggen.
Hoe valt Next?
Ik wil een pakje kopen voor mijn dochter haar verjaardag en ik vermoed dat ze dan in maat 80 zit, dus zit een beetje met bestel ik dan 9-12 maanden of 12-18 maanden. Van Marks&Spencer heeft ze broekjes 9-12 maanden en die past ze nu en vallen als 74, dus vandaar mijn twijfel over wat te bestellen.
Ik vind Next altijd groot vallen.
Ik zou 12-18 bestellen, vind het heel wisselend bij Next eigenlijk. Over het algemeen wat kleiner.
Ik vind de broeken vaak wel ruim vallen bij de taille, maar voor een shirt of broekpak zou ik zeker voor 12-18 maanden gaan, eventueel sla je de pijpen dan nog eventjes om. Ik weet niet hoe lang het nog duurt tot haar verjaardag, maar die kleintjes kunnen zo snel groeien opeens.
Ik vind next ook eerder groot (of op maat) vallen.
Ik vind het meestal als de grootste van de dubbele maat vallen.
Verjaardag is over ruim een maand. Ze draagt nu nog maat 74, maar dat begint langzaam wat krap te worden, dus denk dat ze met haar verjaardag in 80 zit.
Het zit hem er voor mij vooral in dat ik het lastig vind met buitenlandse maten. Ze heeft ook veel kleding uit Canada en daar past ze dan nu al de 12-18 maanden.
Ik liet dit aan mijn dochter van 3,5 zien en ze schrok zo van al alleen het plaatje van de draak, dat ik de afleveringen maar niet meer heb aangezet. ![]()
![]()
Ook mijn ervaring is dat Next groot valt.