Tips, ervaringen & aanraders #11

Mijn baby zit nu goed in maat 74 van HEMA en draagt shirts en korte broeken van Next in maat 68 :sweat_smile:

2 likes

Mijn vriend heeft 2 van zulke dozen gemaakt voor de eclips vanavond. Wij hebben ook geen eclips brillen en toch fomo :joy:

5 likes

Groot en breed (vind ik), mijn zoontje van 13mnd past 80 van andere merken wel goed maar hij heeft allemaal next pyjama’s en die zijn echt nog heel ruim.

Oh ik had hier nog nooit van gehoord! Heb jij dit zelf gebruikt? Zo ja, hoe beviel dat?

2 likes

Ja de Owlet sok omdat ik veel angst had om te slapen terwijl mijn baby sliep. (edit verdere toelichting weggehaald).

1 like

Mijn baby wil op haar lepel alleen maar heel glad gepureerd voedsel en max 2 theelepels per voeding (die er grotendeels uitkomen). Thuis koop ik daarom potjes die ik invries per portie maar op vakantie kan dat niet en steeds een potje weg gooien vind ik zonde. Ik zoek daar een alternatief voor. Zijn er misschien knijpfruitjes oid met vooral groenten (mijn AH heeft dat iig niet)? Of heeft iemand een ander heel goed en glad idee?

Ze moet meerdere keren per dag oefenen met een lepel en ze is nog niet toe aan stukjes in de lepelvoeding. Anders had ik natuurlijk gewoon geprakt of stukken gegeven.

1 like

Ella’s kitchen? Duur… maar volgens mij wel wat je zoekt?

Edit: hmmm zonder stukjes weet ik niet eigenlijk

1 like

Kruidvat heeft ook zakjes met groenten, maar ik weet niet zo goed of die heel glad zijn. Als het alleen om te oefenen is zou je ook fruit kunnen geven, die zakjes vanaf 4m van Ella’s Kitchen hebben soms fruit en groenten erin.

1 like

Bonbebe bij de Plus heeft ook kleine knijpzakjes groente 4+, volgens mij zit er dan wel ook altijd fruit bij maar die lijken me helemaal glad gepureerd.

1 like

En een staafmixer meenemen zodat je het eten daar kunt pureren?

1 like

Ja van Ella’s kitchen heb je met pear/broccoli/erwt en een met wortel/pastinaak/ook iets van fruit. En nog eentje met pompoen en bosbessen. Niet volkedig groente maar voor op vakantie wel een chille oplossing

2 likes

Ella’s kitchen ken ik inderdaad maar die hapjes met groenten erin bestaan voor 80% uit fruit. Het is wel een van de twee dingen die ze eet dus in ieder geval een goede optie als ik niks anders vind!

@Perzik met de staafmixer wil ze nog niet, dat is denk ik niet fijn genoeg :sweat_smile: Ik ga eens bij Kruidvat en Plus kijken @tumtum @spaarlamp

2 likes

En zo’n reis blendertje? Met een beetje vocht en een groente erin?

1 like

Waar ga je heen? Want in Frankrijk is het baby schap zo ongeveer hetzelfde formaat als de complete stads Albert Heijn. Ook qua knijp zakjes en potjes etc

4 likes

Wow, wat een goede tip! Ik heb nooit aan een blender gedacht omdat we die niet hebben, maar dat werkt hopelijk beter dan de staafmixer. En dan is een reisblender zowel onderweg handig als thuis lekker compact. Thanks, wist niet eens dat dit bestond.

@Fishing gewoon in Nederland helaas haha.

2 likes

Ik pureer hapjes voor onze baby met zo’n kleine hakmolen. Krijg je het helemaal glad mee als je het eerst goed zacht kookt en dan met wat kookvocht en eventueel olijfolie. Denk dat je dan ook nog wel een beetje tot de volgende dag in de koelkast kan bewaren

2 likes

Ik heb het even gecheckt en ik vind het reuze meevallen, die met wortel en pastinaak besraat voor 51 procent uit groente! En die andere twee voor 40 procent. Op 2 theelepels maakt het toch geen drol uit vind ik persoonlijk

6 likes

Misschien op de bestemming zelf avocado’s kopen, zodat je de rest zelf kunt eten?

Heeft er iemand een tip voor een kinder krukje of stoeltje die je ook kan stapelen?

Moet net passen qua kleur, maar deze zijn erg chill:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/grejsimojs-kinderkruk-hout-oranje-60598973/

2 likes