Ah dat is echt exact wat ik in mn hoofd had, dankje! Wel jammer van de kleur maar wellicht nog iets aan te doen
Heeft iemand hier nogeuke tips voor een verjaardagsfeestje thuis voor wat oudere kinderen (7 -8 jaar).
Eigenlijk alle feestjes waar mijn dochter afgelopen jaar naar toe gegaan was, was op locatie (bowlen, Jump XL etc) maar ze wil zelf graag een feestje thuis in kattenthema.
Ze is zelf soms nog wat jong qua gedrag maar omdat ze in een combi-klas zit, komen er ook meisjes uit groep 5. En zeker met zo’n kattenthema wil ik niet dat het misschien te kinderlijk wordt.
Wat ik al bedacht had:
- Bubble tea maken en opdrinken
- Glittertattoo’s zetten (kunnen ze denk ik wel zelf) met kat-stencils
- Speurtocht (wilde ze zelf erg graag)
- Iets knutselgerelateerd?
Een film (met kat thema) zou natuurlijk een makkelijke optie zijn maar mijn dochter vindt films toch snel ‘eng’ dus dat valt een beetje af.
Iemand hier nog leuke suggesties?
Vindt ze de aristokatten ook eng? Anders is dat wel een perfecte film.
Misschien oortjes knutselen?
Cupcakes versieren in kattenthema?
Je zou ter inspiratie even kunnen googlen op gabby’s poppenhuis voor knutselideeën? En ik vond de film miss moxy heel leuk en niet eng!
Ik moest meteen aan de film Minoes denken, maar kan me ook voorstellen dat die misschien te spannend is, omdat het met echte mensen is enzo @Keroppi
Miss Moxy had ze dus (met 6 jaar) in de bios gezien en die vond ze dus eng… Ja om een of andere manier is ze qua films erg gevoelig.
Oortjes aan een diadeem knutselen? Weet alleen niet of dat te doen is
Iedereen bedankt voor de input! De diademen lijke me best makkelijk te realiseren als ik die voorbeelden van @dblauw zie. Vilt, basic diademen en een lijmpistool lijkt voldoende ![]()
Ik moest ook nog hieraan denken:
Omdat katten van bolletjes wol houden, en heel wendbaar zijn… kunnen de kids proberen als kat het parcour door te komen
Weet iemand of Donsje groot of klein valt voor baby’s (maat 56)?
En je kan evt bij de Wibra of Action nog van die glitterstickers halen, dan kunnen ze er glitteroortjes van maken! Of textielstiften zodat ze nog details bij kunnen tekenen. Is handig om nog zoiets iets extra’s erbij te hebben, de kinderen die vlot zijn met knutselen en dan al snel klaar zijn t.o.v. de rest kunnen zich daar dan mee uitleven.
Ik had er een vestje van in die maat en vond die groot vallen
Is er toevallig al iemand naar de Paw Patrol dino film geweest? Mijn kids zijn echt nét 3 jaar en net 5 jaar. Maar ze kijken thuis gewoon Paw Patrol. Nu zag ik dat de advies leeftijd voor de film 6 jaar is. Is dat puur voor de bioscoop (en wordt dat gecontroleerd) of is het ook echt 6 jaar omdat die film eng is ?
Ik ben vandaag geweest met mijn kind van 5. Was echt prima voor hem. Er zaten ook een paar jongere kindjes in de zaal en die vonden het soms wel iets te spannend (er is bv een moment waar ze het laten lijken dat Marshall doodgaat). Er werd bij ons in ieder geval niet op leeftijd gecontroleerd. Kan je driejarige lang stil zitten? Want de film duurt wel 1,5 uur.
Wel gekke keuze om er een 6+ film van te maken (qua duur en ‘engheid’). Rond zes beginnen de meeste kinderen Paw Patrol toch wat kinderachtig te vinden. Zou logischer zijn om meer op kleuters te richten toch?
Eerst chase (in film 1) nu Marshall haha.
Vorige film was ook 6+ volgens mij, ook met kind van 4 heen geweest en ging prima. Maar toen was het stukje dat Chase bijna dood ging ook het spannendste…
en idd @keroppi hier begint de paw patrol interesse rond 2.5 en met 5 is het wel beetje weg haha
Hier ook geweest met zoontjes van 5 en 3, maar het is wel echt donkerder dan het paw patrol programma zeg maar. Die van 3 vond het daardoor ook erg eng op sommige momenten