Tips, ervaringen & aanraders #11

Nou daar snap ik idd ook echt helemaal niets van! Super onlogisch :roll_eyes:

1 like

Ah misschien inderdaad toch alleen met de oudste gaan. Heb niet nagedacht over dat ‘ie ook zo lang duurt :sweat_smile:

@rest ook bedankt! Inderdaad gekke keuze voor 6+!

Toen ze 7 werd hebben we een fotolijstje versierd en spelletjes gedaan zoals stoelendans, ezeltje prik, snoepmemory (mochten ze de snoepjes opeten als ze het goed hadden) en een disco.
Voor komend feestje ga ik denk ik iets doen met kaarsen versieren. Je hebt van die stiften speciaal daarvoor en dan gewoon witte dinerkaarsen.

Ik lees nu pas dat je een kattenthema hebt. Misschien een leuk plaatje van een kat in het fotolijstje doen. Bij de HEMA heb je blanco houten lijstje die makkelijk te versieren zijn.

3 likes

Dit heeft mij ook altijd verbaasd bij de Paw patrolfilms. Maar mn zoontje is 5 en die vindt films al vrij snel spannend en die vindt de films wel echt spannender dan de serie (die hij ook niet vaak meer kijkt).

2 likes

De commode bij kind op de kamer schuift door naar de babykamer. Nu kan ik er natuurlijk weer iets soortgelijks neerzetten ivm opbergruimte, maar ik zou ook iets leuks / iets groots om te spelen kunnen neerzetten.

Hebben jullie inspiratie? Verder dan een keukentje kom ik even niet :sweat_smile: Hij is bijna 2 jaar

1 like

Mijn zoontje is sinds 2 maanden iedere dag zo rond 06:00 wakker. Soms iets eerder en soms iets later; maar ik vind het zo vroeg. 06:30 is prima maar alles ervoor word ik echt een beetje chagrijnig van. Misschien heeft iemand hier nog een goed idee?

Hij slaapt overdag 1 dutje van zo tussen de 2,5 a 3 uur.
Dan om 19:30 meestal naar bed. Dan slaapt hij meestal rond 19:45/20:00.

Hij krijgt ‘s morgens nog wel een flesje dus misschien dat hij daar ook van wakker wordt? Maar we geven hem ook vaak de fles in zijn bed en ‘vroeger’ viel hij dan nog wel in slaap maar nu dus echt niet meer. Hij staat AAN :laughing: dus qua slaap lijkt het wel genoeg voor hem te zijn zo.

Misschien overdag korter laten slapen? Of ‘s avonds eerder naar bed?

1 like

Weet niet wat je al op het kamertje hebt staan maar misschien een leuk boekenkastje met een fijne stoel?

2 likes

Volgens mij raden ze dan idd eerder naar bed aan. Hoe die logica werkt snap ik totaaaaal niet, maar zou een kwartier eerder proberen en kijken of hij dan wat langer slaapt.

3 likes

Ik snap dat soort ideeen in theorie wel, maar zijn er echt ouders met zo’n strikt routine dat ze normaliter nooit een kwartiertje verschil in bedtijd hebben? :grimacing: Hier is het pakweg ergens tussen 19:00-20:15 (met uitloop haha).

15 likes

Misschien is hij gewoon uitgeslapen. Totaal per dag is het dan 12,5/13 uur. Weet niet hoe oud je kind is, maar dat zou gewoon genoeg kunnen zijn.

2 likes

Hoe oud is je zoontje?

1 like

Ik heb geen tips voor je. Hier alles geprobeerd om later wakker te laten worden. Eerder/later naar bed, dutjes inkorten/geen middagdutje, slaaptrainer maar het is echt zelden later dan half 6. Het enige wat rust heeft gegeven is het acceptereren. En voor 6 uur haal ik haar niet uit bed. Je hebt het over een flesje in de ochtend dus denk dat jou kind wel een stuk jonger is. Mijn dochter is bijna 3 maar dit speelt al vanaf ze 1 jaar is.

5 likes

O ja handig om te vermelden, mijn zoontje is 18 maanden. Ochtendfles kan er zeker af maar hij vindt het nog zo lekker haha 🥹
Misschien dat ik komende tijd eens ga proberen het middagdutje max 2,5u te laten zijn eerst. Heb ook wel het idee dat hij genoeg slaap heeft (12,5u in totaal ong) want energie heeft hij genoeg en ook gewoon vrolijk dus.
Als dat niets doet dan idd maar eens eerder naar bed proberen te doen, wat jij zegt @Spaarlamp . Al zie ik daar ook nooit zo de logica van inderdaad haha

1 like

Dank ook nog voor jouw reactie! Ik ga het ook zeker gewoon accepteren als het zo blijft; me zeker niet helemaal gek maken. Maar heb eigenlijk nog niet veel geprobeerd dus ga dat nog eerst doen. Maar goed, het is inderdaad ook zoals het is en we gaan gewoon op tijd naar bed :laughing:
Ik hoop dat het bij jullie eraf gaat zodra je dochter wat ouder wordt! (En anders kan ze dan misschien alleen naar beneden haha). En inderdaad goede regel om haar sowieso niet voor 06:00 eruit te halen. Ik geef hem nu ook niet de fles voor 06:15.

Zou ook eerst dingen proberen want misschien helpt het wel. Wil je ook niet ontmoedigen, maar zelf zou ik willen dat ik er veel minder lang mee bezig was geweest achteraf. Succes :muscle: genoeg kinderen waarbij het maar tijdelijk is of een eerdere/latere bedtijd helpt.

2 likes

Mijn dochter van 2 doet ook een middagdutje en soms is ze een tijd heel vroeg wakker en daarna weer een tijdje wat later. Verschillende dingen geprobeerd maar accepteren lijkt inderdaad het beste te zijn haha

1 like

Een speeltent!

1 like

Ik zoek ook iets voor op de kinderkamer. In ieder geval waar boeken in kunnen (en makkelijk te pakken zonder dat het om valt) en wat eigen gekozen ‘rommel’ of knuffels. Nu kwam ik onderstaande dingen tegen, maar ik hoef eigenlijk ook geen shein rommel (daar lijkt het op). Heeft iemand nog tips of ideeën?

2 likes

Action heeft nu zo’n kastje, toevallig vorige week met mijn moeder in elkaar gezet. Vond de kwaliteit echt prima!
Uit de online winkel komt deze

3 likes

IKEA verkoopt zo’n zelfde kast als rechtsboven. Wij hebben die en ik vind hem erg fijn!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bergig-boekenkast-met-opbergruimte-wit-60598100/

2 likes