Tips, ervaringen & aanraders #11

Ohja, volgens mij had ik daar iets over gelezen. Maar jammer dat het niet kan. Ik heb overigens ongeveer dezelfde vluchten gemaakt met m’n zoontje van 1,5 jaar en dat viel me erg mee op schoot!

2 likes

Bedankt allemaal! Had geen idee dat spotify een timer had. Ga ik dat proberen en dan vanaf een ander apparaat uitzetten.

Even een advies vraag: heeft iemand ervaring met verhuizen/in een nieuw huis gaan wonen met je kind na een scheiding (of misschien ook minus de scheiding maar gewoon een verhuizing)?

Ik krijg dus over 2 weken de sleutel van mijn nieuwe huis, en ga dan 2 weken klussen en dan verhuizen. Mijn gevoel zegt dat ik mijn kinderen (vooral mijn oudste van ruim 2,5, de jongste is 15 maanden en krijgt er nog maar weinig van mee natuurlijk) een beetje mee moet nemen in het proces en ook al het lege huis moet laten zien, zodat het niet in één klap ‘Hallo dit is je nieuwe huis en het is al helemaal klaar en ingericht’ is. Maar dat hij echt een beetje meekrijgt hoe het vorm krijgt zodat het wat geleidelijker gaat en hopelijk sneller comfortabel en als thuis voelt. Wil het allemaal zo rustig en fijn mogelijk laten verlopen natuurlijk maar kan me zo suf piekeren over waar ik goed aan doe. Want aan de andere kant denk ik ook weer wat doet het met mijn kinderen als ze het huis zien wat er in eerste instantie misschien helemaal niet mooi of leuk of fijn uitziet als er nog niks in gebeurd is, en dat ze er een heel negatief gevoel over krijgen wat dan daarna misschien weer gedoe geeft of moeilijk weg te nemen is?

3 likes

Even een kort antwoord, maar kan er nog wel langer over uitwijden in DM indien gewenst.

Maar wij zijn verhuisd met een (ruim) 2,5 jarig meisje. Hebben haar meegenomen in veel van het proces, hebben een speelgoed toolset incl boormachine voor haar gekocht en ze vond het helemaal geweldig. Incl behang krabben en helpen met verven. We namen haar mee als we daar gingen klussen nog voordat we er woonden. Heb nooit het idee gehad dat ze het “kale” huis als negatief zag. Volgens mij kijken kinderen ook heel anders naar esthetische dingen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb haar ook proberen mee te laten kiezen in de keuzes van haar kamer en elke keer als er iets voor “haar” bezorgd werd was ze blij “jeee nieuwe hor voor mijn raam” :rofl:
Maar ook wel veel van het vorige huis meegenomen zodat het snel als thuis/haar kamer voelde.

Edit: extra tip: Bobbi gaat verhuizen boekje

3 likes

Ik ben verhuisd toen ik 3 was en kan me nog herinneren dat ik het huis eng vond (maar dat was met verbouwen en uitbreken en purschuim overal wat ik eng vond haha), heeft toen veel angst opgeleverd.

Als jij niet grondig gaat verbouwen maar alleen opbouwen/verfraaien zou ik zelf juist je kind erbij betrekken, helpen met verven, kleurtje uitkiezen etc. zodat hij/zij al echt voelt dat het iets van jullie samen is?

Veel succes in ieder geval! <3

3 likes

Toen mijn oudste bijna 2 was hebben we hem helemaal meegenomen in het proces. Ook zelf laten ‘inpakken’ en veel boekjes erover gelezen. Dat werkte bij ons erg goed!

3 likes

@Junebug85 ja Bobbi gaat verhuizen hier ook ingezet voor toen 2 jarige. En inderdaad paar keer kort meegenomen, wat behang van de muur laten trekken, door leeg huis laten rennen. Tijdens de verhuizing zelf wel laten logeren en toen ze weer kwam gezorgd dat haar kamer zo goed als af was, maar met eigen bedje wel herkenbaar enzo, ging echt veeeel soepeler dan gedacht. Terwijl ik me daar wel druk om had gemaakt, dus hopelijk valt het mee straks, succes!!!

Ik ben verhuisd toen mijn dochter bijna 2.5 jaar was. Ze is mee geweest naar de bezichtiging en daarna pas geweest toen het semi af was (overal dozen en troep) maar we er wel gingen slapen. Ging prima.

1 like

Volgens mij zijn kinderem best flexibel met dit soort dingen zolang ze merken dat jij er oke mee bent.
Wij hebben rond die leeftijd verbouwd en hebben toen een paar maanden op 3 verschillende plekken gezeten, en ons kindje had daar het minste last van :sweat_smile:
Ik zou het inderdaad wel proberen uit te leggen en hem wat mee te nemen, succes!

4 likes

Ik kom even inbreken met een belangrijke mededeling…

DIKKIE DIK DE FILM STAAT OP NETFLIX!!!

IMG_9786

38 likes

Mensen nog wijsheid over slaapzakjes? We gaan de puckababy piep hier afbouwen voor het kinderdagverblijf en ik zie even door de bomen (lees prijsranges, tog, 4 seizoenen etc) het bos niet meer. Wat is nou echt handig?

1 like

Wij hadden gewoon Hema of Jolein en ik voelde vooral aan de nekjes om te kijken of het niet te warm/koud was. Bij de meeste slaapzakken kun je ook een beetje bijstellen door de mouwen er af te halen of anders wat extra of minder kleren aan te doen.
Voor de winter hadden we een dikke slaapzak, voor de zomer een dunne. Ik heb me nooit heel erg verdiept in TOGs, ieder kind heeft toch weer een andere temperatuurbeleving denk ik!

5 likes

Ik zweer echt bij de Puckababy 4 seizoenen. Prijzig, maar ik heb er 2 gekocht (via vinted) en wissel die af.

5 likes

@Shaaar Ja wij hebben er ook 2 (wel gekregen, maar zou ze zelf ook kopen) en die vind ik echt heel fijn!

4 likes

Ik had hema. Maar mocht ik het opniruw doen was ik voor de puckababy 4 seizoenen gegaan.

2 likes

Mijn oudste was 2.5 toen we gingen verhuizen naar tijdelijke huis en 3.5 nieuwe huis. 1 jaar bezig geweest dus (nog niet klaar door scheiding, lol) en namen oudste steeds mee. Die vond het geweldig. Behang van de muur trekken. Zelf kleur kiezen, helpen verven. Meubels in elkaar zetten.
Jongste was toen te klein maar die wil ook helpen zodra die liep.
Ik kan niks zelf in elkaar zetten zonder dat ze mee willen helpen.

Ik zou ze zeker erbij betrekken meenemen en bijv zeggen dit wordt jouw kamer, wat vind jij mooie kleur? En dingen laten kiezen kan ook met sturing (zoals kamer kleur)

Ze lagen de eerste nacht heel trots in hun nieuwe kamers in waar ze meegeholpen hebben met in elkaar zetten van hun bed enzo.

Ze hebben het nooit eng gevonden terwijl het op een gegeven moment echt een bouwval was.

Ik noemde het nieuwe huis en oude huis. Nu zeggen ze zelf mama huis ipv nieuwe huis. Maar probeer ze te leren dat het thuis is want ze hebben niks hij hun vader.

3 likes

Ik heb slaapzakjes van Hema en Zeeman, vind beide merken fijn, zeker ook qua prijs. TOG waardes heb ik me nog niet in verdiept en kijk zelf beetje aan wat me passend lijkt qua dikte en ook door in nekje te voelen. Ze lijkt het iig niet snel koud te hebben en ligt eigenlijk altijd wel in een slaapzak zonder mouwen.

Bij dikkere slaapzakken kun je vaak de mouwen eraf halen, wat ik zelf dan wel fijn is als dit met drukkertjes is ipv rits.

3 likes

Ik vond die qua kwaliteit ook wel echt beter dan hema slaapzakken, beide gebruikt. Veel zachter, en soepele stof.

1 like

Ik vind het met slaapzakken vooral fijn als je in dikte/warmte kan variëren. Bijvoorbeeld omdat je verschillende soorten hebt of door een 4 seizoenen te kopen (met voor echt warme nachten een hydrofiel erbij maar dat is nu niet meer aan de orde). Jollein 4 seizoenen vond ik erg fijn en ik heb nu via Vinted een puckababy 4 seizoenen gekocht. Met een Hema slaapzak van de kringloop als reserve.

4 likes

Ik heb die 4 seizoenen en dat is een chill ding, maar had voor de zomer nog 2 in de sale bij lodger gekocht van hydrofiel en die vind ik ook heel fijn, lekker zacht. Mijn kind is een enorme koukleum, als ik de tog waardes zou aanhouden dan gaat hij niet slapen🤣

3 likes