Tips, ervaringen & aanraders #11

@Kaasvlinder @Indigo @Spencer @crazyvibes @Feline @MyMoon @Lichtknopje Bedankt voor jullie uitgebreide reacties :heart:
Ik heb dus 11 dagen van moment van sleuteloverdracht tot moment van verhuizen, dus echt veel tijd om er een leuk, speels gebeuren van te maken waarin ze mee kunnen ‘helpen’ met dingen heb ik niet echt helaas. Heb wel wat hulp maar doe ook veel alleen (mensen werken gewoon doordeweeks natuurlijk) en na die 2 weken moet ik gewoon weer werken dus ik moet ook echt zoveel mogelijk tempo maken. Maar jullie reacties bevestigen voor mij wel dat ik de kinderen er wel zoveel mogelijk in moet meenemen. Ik kan ze wel op de dagen tussendoor in die twee weken dat ik de kinderen heb, ze meenemen naar mijn nieuwe huis en daar alvast laten kijken hoe het eruit ziet en ervoor staat en laten wennen. Dus ja toch fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen!
Bobbi gaat verhuizen ga ik even achteraan, dat is zeker een goeie!

4 likes

Ja hartstikke goed toch, wij hadden haar soms maar even 10 minuutjes mee (en dan ging iemand er weer vandoor met haar/naar opa en oma oid), maar denk dat als ze het al even zien het al fijn is en zelfs als dat niet lukt, komt het goed!!

2 likes

Het hoeft idd geen uren.De meeste meters maak je zonder de kids. Maar als jij ze hebt zou ik ze meenemen of verf halen/ lampje en dan daarheen.
Je kan ook foto’s en filmpjes maken.
Heb je hulp bij het verhuizen ?

Ookal lukt het niet om ze te laten zien, ze wennen echt wel. Kinderen zijn veel flexibeler dan je denkt.

En echt fijn dat je wat voor jezelf hebt !

1 like

Iemand ervaring met een langdurig slechte eten? Ze is inmiddels 7,5 maar lust echt amper iets en eten is vaak gedoe. Zeuren dat ze het niet lust enz. Al zoveel geprobeerd maar niks wat werkt. Wanneer wordt dit een beetje beter?

1 like

Ik vond deze fijn. Vond die puckababy van 100+ echt té. Want je hebt er toch wel 2 of 3 nodig in de roulatie en dan moet jij ook nog eens het dubbele :sob:

2 likes

Mijn ervaring is (sorry beetje negatief) dat er een grote verandering is rond 4 -5 jr en dat het dan een beetje stagneert :smiling_face_with_tear: wat wij doen nu is niet meer gerechten aanpassen aan haar maar dat er wel zeker een onderdeel van de maaltijd is dat ze wel lust. En ik ben gestopt met laat op de dag tussendoortjes aanbieden, omdat ik merkte dat ze daardoor ook minder at.

Ben je al bij een kinderdietist geweest? Ik vond de mijne niet heel veel nieuws vertellen, ik vind rolinde_opdegroei een kinderdietiste op insta ook heel fijn!

Hahaha story of my life. Ik vind dat ze kinderen hebben echt te complex hebben gemaakt met alle opties. Maar dank allemaal! Wel goed om te weten dat het dus niet zoveel uit maakt, het wordt hier in mn nieuwbouwbunker ook nooit extreem koud.

@Karl_Lagerfeld ja puckababy 4 seizoenen is hier echt geen optie, zelfs niet tweedehands want ze gaan alsnog voor 75+ euro. Wil er meerdere, liefst drie per baby zodat we niet direct in de shit zitten als er iets bij opa/oma/tante blijft liggen en 500 euro aan slaapzakken is echt teveel van het goede. Heb voor nu voor het oefenen bij zeeman twee simpele geshopt en ga voor de volgende maat kijken of ik die Jollein of Lodger op vinted kan shoppen.

3 likes

Ik ben ook content van de wibra-slaapzakken. En bij Kiabi zijn die twee keer per jaar in de sale en koop ik dan afgeprijsd voor het komende seizoen.

2 likes

Ik heb alle slaapzakken op Vinted gekocht. Als je een beetje zoekt heb je soms voor een tientje twee slaapzakken. Zo heb ik zelfs twee Lodger hydrofiele slaapzakken en twee Lodger winterslaapzakken voor twaalf euro gescoord bij één verkoper.

4 likes

In dat geval zou ik echt voor Zeeman gaan! En Hema heeft regelmatig fijne aanbiedingen voor de slaapzakken.

Ken je iemand die handig is met een naaimachine? Ik heb er meerdere door mijn moeder gemaakt en dat is ook echt wel ideaal.

1 like

Puckababy 4 seizoenen is ook pas vanaf 6 maanden (zijn jouw baby’s dat al?).

Moet wel zeggen dat met zo’n Puckababy je daarna nooit meer slaapzakken hoeft te kopen (behalve dan missch hydrofiel voor de echt warme dagen) want ze passen er in totdat de meeste kindjes geen slaapzak meer gebruiken (past vaak tot 3 jaar afhankelijk van lengte van je kindjes). Dus dat is wel nog iets om rekening mee te houden: als je nu slaapzakjes met een maat tot bijv 86cm koopt, dan moet je daarna weer 6 slaapzakken kopen in een grotere maat. En als je geen 4-seizoenen koopt dan zit je sowieso met verschillende slaapzakken voor zomer en winter.

Maar ik ben het zeker met je eens dat Puckababy (bizar) duur is, zelfs op Vinted. Ik had er zelf 2 en dan nog wat goedkope slaapzakjes/krijgertjes erbij voor reserve. En heb ze daarna nog voor €50 kunnen verkopen op Vinted. Dat is nog wel een tip om nu een alert aan te zetten voor die slaapzakken op Vinted, want ze worden echt wel eens voor betere prijzen aangeboden, maar die zijn dan wel snel weg.

1 like

Hebben jullie tips wat te doen met een kind van (bijna) 2 die alles op de grond gooit? Vooral speelgoed en boeken. Heb al geprobeerd om rustig uit te leggen dat het niet mag, een alternatief te bieden, speelgoed op te laten ruimen, het zelf weg leggen of boos te worden maar niks lijkt indruk te maken. Het zal er ongetwijfeld bij horen en een fase zijn, maar ik ben er wel een beetje klaar mee :unamused:.

1 like

Dat vond ik nu net het nadeel. Ik vond die zo gigantisch dat het helemaal niet comfortabel was voor onze (eerder kleine) dochter. Ik heb hem echt nooit gebruikt daardoor.

Ik geef m’n kind dan of een bal om mee te gooien, of ik laat hem z’n speelgoed op de bank of zitzak gooien, dan komt het niet zo hard aan als op de grond. :sweat_smile:

Edit: oh sorry ik had erover heen gelezen dat een alternatief niet helpt

Bestaat er een website die alle leuke uitjes voor kinderen in kaart brengt? Dus ook voor verschillende leeftijden en dat je kan filteren op musea, dierentuin, speeltuinen etc?

Kidsproof soort van

1 like

Ik weet niet meer wie laatst vroeg naar hoe Next valt qua kleding, maar ik heb net voor m’n zoontje van 1,5 in maat 1,5/2 jaar gekocht maar wtf ik denk dat die het nog niet past als die 3 is. Echt mega lang en groot.

2 likes

Ter stal is ook echt een aanrader voor slaapzakken.

Afgelopen donderdag zag ik op de opvang een brief hangen dat er waterpokken heerst (de groep tegenover die van mijn dochter).

Volgende week moet mijn dochter dinsdag en donderdag nog naar de opvang. En maandag 31 aug gaan wij op vakantie.

Ik hoop zo dat ze de waterpokken niet gaat krijgen. Wat zouden jullie doen haar dinsdag en donderdag naar de opvang laten gaan? Gezien de incubatietijd moet ik me denk ik meer zorgen maken over afgelopen donderdag.

1 like

Als je nu het zekere voor het onzekere wil nemen dan zou ik haar zelf niet naar de opvang laten gaan. Dan heb je in dat stukje in ieder geval gedaan wat je kon. Mocht ze het toch hebben opgelopen van afgelopen donderdag dan heb je wel gewoon pech helaas…