Gelijk besteld, echt enorm bedankt want ik kon zelf niks vinden via Vinted of Google Lens ![]()
![]()
Mijn baby van bijna 4 maanden weigert het in een keer om bij mij aan de borst te liggen. Zodra ik haar bij me pak om aan te leggen begint ze te krijsen. Het is sinds een week ongeveer, daarvoor geen probleem. Merk dat ik me heel erg afgewezen voel⦠herkenbaar? Tips?
Zou het spruw kunnen zijn?
Het kan ook een fase zijn. Volgens mij komt dit vaker voor rond 4 maanden voeden.
Heb je je cyclus al terug? Dit kan ook invloed hebben op de smaak bijvoorbeeld.
En ik kan me je gevoel voorstellen. ![]()
Wij hadden een speelkleed van lovebylily ipv matten. Daar zit antislip onder waardoor de mat niet beweegt. Heel blij mee
Ik had niet dat mān baby volledig weigerde, maar wel een periode een paar keer per dag en dat voelde al als een afwijzing. Dus heel herkenbaar en begrijpelijk ook wel.
Voor mij hielp het om hem bijna in slaap te wiegen en dan aan de borst leggen, dan dronk hij wel door.
Die fase hebben wij ook gehad š« . Ik had geen zin in elke keer strijd dus gewoon gekolfd en fles gegeven als voeding en verder lekker veel geknuffeld (huid op huid), en samen in bad/douche. Dan wilde hij wel dus maakte ik er iets positiefs van, en het was ook ineens weer over. Hier dronk hij snachts/savonds wel nog goed overigens, is dat bij jou ook? Een donkere kamer zou ook nog wel kunnen helpen, tegen afleiding.
Hebben jullie letterlijk je hele huis veilig gemaakt toen jullie kind overging naar een peuterbed en zo ja, hoe dan? ![]()
Sinds ze kan kruipen hebben we natuurlijk geen schoonmaakmiddelen, medicijnen en messen en dergelijke meer binnen kinderbereik, maar alsnog vind ik het geen fijn idee dat ze straks in theorie door alle kamers kan gaan dwalen terwijl wij slapen. Alleen al de trappen⦠we hebben traphekjes maar met een beetje moeite krijgt ze die inmiddels echt wel open volgens mij. Maar ook gereedschap, kleine dingen die ze in theorie in haar mond of neus zou kunnen stoppen, breekbare dingen, kranen die ze open kan draaien, weet ik het.
Was zo fijn om gewoon zeker te weten dat ze in haar ledikant lag.
Nee zeker niet, maar hier horen en zien (camera) we het als ze haar kamer uit komt. Ze komt eigenlijk alleen naar onze slaapkamer
Kun je de klink niet omhoog zetten? Of kan ze daar al gewoon bij
Mijn kind durft haar kamer niet alleen uit. Je kan altijd zeggen dat er een krokodil op de gang zit s nachts (grapje maar werkt wel). Enige afstand die ze aflegt is zo snel mogelijk naar ons bed en dat is met zoveel lawaai dat je wel wakker wordt. Hebben wel traphekjes. Zou het gewoon proberen, klinkt alsof de basis al heel veilig is!
Nee. Wij wonen nu nog in een appartement. Dus als ās ochtends uit bed komt rent hij naar de woonkamer, pakt een auto en komt dan naar onsš . Ik ben ook wel meteen wakker als ik hem hoor. Want hij ramt ook de deuren keihard open haha
Maar we gaan binnenkort verhuizen naar een huis met trappen dus dan wil ik wel traphekjes maar ik zit er inderdaad ook aan te denken om de klink van zijn kamer naar boven te doen. En ik probeer hem te leren om ons te roepen (geen succes tot nu toe)
Haha zoiets zie ik hier ook wel (misschien iets te goed) werken ja
. Maar dat klinkt wel geruststellend allemaal.
@Spaarlamp klink kan niet omhoog, maar denk dat ze daar ook al wel bij zou kunnen. Anders was dat wel een goeie geweest.
Bedankt voor alle reacties!
Mijn kinderen komen snachts altijd naar ons maar kunnen dan echt niet helder nadenken. Blijven bij het traphek naar beneden roepen totdat ik ze aantik en ze meeneem (ipv dat ze dus zelf naar onze slaapkamer komen of ten minste reageren op mijn geroep
) dus hier niets extra gedaan
Zo stom! Ze wilde inderdaad sochtends vroeg en bij de laatste avondvoeding wel, maar nu ook in eens niet meer.
Ik heb een tweeling, dus ik kolf sowieso, beide de hele dag aan de borst is geen doen. Maar fulltime kolven wordt me ook veel. Ik vind het echt even pittig en zwaar :(((((
@Sia spruw ben ik met beide voor naar de huisarts geweest, dat was het gelukkig niet!
Zoontje drinkt heel goed en veel, maar dochtertje weigerde de fles, echt krijsen. Dus over gegaan naar minder kolven (alleen voor haar broertje) en zij aan de borst, maar nu accepteert ze dat dus ook niet meer. Hoop dan echt dat het een fase is, want wil het niet op deze manier āmoetenā afbouwen
Oh, nee nog niet! Ook niet het idee dat het binnenkort gaat komen⦠zou dat het kunnen zijn?
Dank voor je berichtje!
Misschien wat nieuwe houdingen proberen? Ik herken het wel van mijn dochtertje rond die leeftijd (die ook amper een fles wilde). Ik ging soms boven haar hangen met borst haha, dan kon ze lekker los met twee handjes. Ze vond toen ineens gewoon op schoot niet meer fijn. Maar het is volgens mij best een normale fase.
Lijkt me wel extra lastig met een tweeling qua tijd en aandacht met zoiets.
Ga ik proberen! Dankje.
Ik zit heeeeel even in een negatieve tweelingspiraal merk ik. Ik vind het even ontzettend heftig
het zijn schatten, maar nu hun āschemaāsā anders gaan lopen kan ik vaak niet eens meer naar buiten (in de kinderwagen is het ook weer gillenā¦)
Jup, wat hier werkte was lopend voeden. Niet heel chill voor je lijf maar het werkte wel.![]()
Maar in het geval ze nog geen klok kunnen kijken is het toch logisch dat ze niet weten of jij nog beneden zit of dat je al in bed ligt?