Tips, ervaringen & aanraders #11

Hm ja alleen we hebben tegels dus dat vind ik voor nu niet zo fijn… hij is nog niet mega stabiel dus dan bonkt hij met zijn hoofd op de tegels. Maar er zit wel wat in dat hij ook niet op een mat blijft liggen zodra hij gaat tijgeren. Ik denk er nog ff over na.:sweat_smile:

1 like

Wij hebben deze en m’n zoontje van 2,5 speelt er nog steeds graag op met zn voertuigen. Echt een fijn ding en je kunt m ook makkelijk opbergen en afnemen.
Wij hebben ook geen vloerverwarming dus is ook wel lekkere ondergrond in de winter waar geen kou doorheen komt.

Speelmat

3 likes

Hier wordt er met bijna 4 nog steeds op een mat gespeeld. Lekker warm en zacht inderdaad als je tegels hebt. En als hij eraf rolt kan hij toch ook weer er terug op.
Wij hebben zo’n puzzelstukkenmat, maar dat lijkt mij heel vervelend om iedere keer weg te halen. Maar we begonnen met een grote wollen deken toen ze begon met kruipen.

1 like

Wij hebben een speelkleed van Love by Lily, is wel gewoon stof maar de onderkant is antislip en je kunt m met een doekje af doen. Ik doe m eens in de zoveel tijd wel in de wasmachine, maar een beetje terug gegeven melk veeg je er zo vanaf. Wij hebben ook 2 katten dus wilde ook geen foam want weet gewoon dat dat binnen een week kapot is. 🥹

We hebben trouwens ook tegels, dus ook lekker zacht en warm.

3 likes

Hm ja daarom twijfel ik toch ook over een opvouwbare mat van foam. Ik ga niet 300x per dag dat ding opruimen en waarschijnlijk heeft onze kat hem meteen te pakken als ik even naar de wc ben ofzo.:joy:
Hij spuugt wel echt brokjes melk en dat stinkt zó hard, trekt meteen in zo’n kleed. Denk dat ik er gewoon even doorheen moet tot hij zelfstandig kan zitten. Love by Lily kleed is in ieder geval groter, wist niet dat die een antislip onderkant hadden. Dat is wel handig!

Zeer kleine kans, maar ik probeer het toch. Mijn kind heeft twee speendoekjes waar ze niet zonder kan en ik zoek al een eeuwigheid naar reserves, maar die zijn dus niet te vinden.

Van eentje heb ik inmiddels een tweede gevonden, maar extra reserves zouden fijn zijn aangezien mijn relatie uit is en ik niet steeds die doekjes over en weer wil slepen (met kans op kwijtraken).

Helaas is ze er pas veel later na aanschaf zo gehecht aan geraakt, anders had ik destijds direct wel extra doekjes gekocht haha.

Het gaat om dit eendje van het merk Noppies:

image

(Hier heb ik inmiddels een tweede van)

Maar nog dringender is eigenlijk deze, een zonnetje van het merk Fabelab:

Hier heb ik dus nog helemaal geen reserve van.

Als ik echt niks kan vinden neig ik ernaar om op zoek te gaan naar iemand die ze na kan maken. :upside_down_face: Heb al alternatieven geprobeerd (een doekje wat er op lijkt of samen een knuffel uitzoeken ter vervanging oid), maar ze accepteert dat niet helaas.

Heeft iemand toevallig nog een doekje van een van deze twee in huis waar niks (meer) mee gedaan wordt? Mijn dank is zeer groot haha.

De tweede is volgens mij nog wel via deze site te bestellen. Wel uit Zwitserland, weet niet zeker of dat extra kosten geeft.

https://en.kouchoulou.ch/product-page/attache-tétine-doudou

7 likes

Gelijk besteld, echt enorm bedankt want ik kon zelf niks vinden via Vinted of Google Lens :pray:t2::heart:

5 likes

Mijn baby van bijna 4 maanden weigert het in een keer om bij mij aan de borst te liggen. Zodra ik haar bij me pak om aan te leggen begint ze te krijsen. Het is sinds een week ongeveer, daarvoor geen probleem. Merk dat ik me heel erg afgewezen voel… herkenbaar? Tips?

1 like

Zou het spruw kunnen zijn?

2 likes

Het kan ook een fase zijn. Volgens mij komt dit vaker voor rond 4 maanden voeden.
Heb je je cyclus al terug? Dit kan ook invloed hebben op de smaak bijvoorbeeld.
En ik kan me je gevoel voorstellen. :hugs:

2 likes

Wij hadden een speelkleed van lovebylily ipv matten. Daar zit antislip onder waardoor de mat niet beweegt. Heel blij mee

1 like

Ik had niet dat m’n baby volledig weigerde, maar wel een periode een paar keer per dag en dat voelde al als een afwijzing. Dus heel herkenbaar en begrijpelijk ook wel.

Voor mij hielp het om hem bijna in slaap te wiegen en dan aan de borst leggen, dan dronk hij wel door.

1 like

Die fase hebben wij ook gehad 🫠. Ik had geen zin in elke keer strijd dus gewoon gekolfd en fles gegeven als voeding en verder lekker veel geknuffeld (huid op huid), en samen in bad/douche. Dan wilde hij wel dus maakte ik er iets positiefs van, en het was ook ineens weer over. Hier dronk hij snachts/savonds wel nog goed overigens, is dat bij jou ook? Een donkere kamer zou ook nog wel kunnen helpen, tegen afleiding.

Hebben jullie letterlijk je hele huis veilig gemaakt toen jullie kind overging naar een peuterbed en zo ja, hoe dan? :sweat_smile:

Sinds ze kan kruipen hebben we natuurlijk geen schoonmaakmiddelen, medicijnen en messen en dergelijke meer binnen kinderbereik, maar alsnog vind ik het geen fijn idee dat ze straks in theorie door alle kamers kan gaan dwalen terwijl wij slapen. Alleen al de trappen… we hebben traphekjes maar met een beetje moeite krijgt ze die inmiddels echt wel open volgens mij. Maar ook gereedschap, kleine dingen die ze in theorie in haar mond of neus zou kunnen stoppen, breekbare dingen, kranen die ze open kan draaien, weet ik het.

Was zo fijn om gewoon zeker te weten dat ze in haar ledikant lag.

Nee zeker niet, maar hier horen en zien (camera) we het als ze haar kamer uit komt. Ze komt eigenlijk alleen naar onze slaapkamer

3 likes

Kun je de klink niet omhoog zetten? Of kan ze daar al gewoon bij

1 like

Mijn kind durft haar kamer niet alleen uit. Je kan altijd zeggen dat er een krokodil op de gang zit s nachts (grapje maar werkt wel). Enige afstand die ze aflegt is zo snel mogelijk naar ons bed en dat is met zoveel lawaai dat je wel wakker wordt. Hebben wel traphekjes. Zou het gewoon proberen, klinkt alsof de basis al heel veilig is!

1 like

Nee. Wij wonen nu nog in een appartement. Dus als ‘s ochtends uit bed komt rent hij naar de woonkamer, pakt een auto en komt dan naar ons😅. Ik ben ook wel meteen wakker als ik hem hoor. Want hij ramt ook de deuren keihard open haha

Maar we gaan binnenkort verhuizen naar een huis met trappen dus dan wil ik wel traphekjes maar ik zit er inderdaad ook aan te denken om de klink van zijn kamer naar boven te doen. En ik probeer hem te leren om ons te roepen (geen succes tot nu toe)

2 likes

Haha zoiets zie ik hier ook wel (misschien iets te goed) werken ja :joy:. Maar dat klinkt wel geruststellend allemaal.

@Spaarlamp klink kan niet omhoog, maar denk dat ze daar ook al wel bij zou kunnen. Anders was dat wel een goeie geweest.

Bedankt voor alle reacties!

3 likes