Tips, ervaringen & aanraders #11

Ah dan is dat het misschien, onze zijn ook al wel 2+ jaar oud met elke dag gebruik. Had idd verwacht dat de fles langer mee zou gaan (ook altijd zuinig mee, handwas etc). Jammer.

Ik ga de Ion8 eens bekijken, thnx voor de tip!

Ah sorry begreep niet dat het voor een ander kindje was; dan zou ik het zeker proberen! Meer omdat ik vaker hoor dat sommige baby’s het gewoonweg niet fijn zitten vinden zo dicht bij je en er onrust ipv rust door ervaren dacht ik dan zou ik niet bij hetzelfde kindje daarin investeren. Ik vind het dus heel fijn en gemakkelijk. Zowel de doek als zak die ik heb kunnen vanaf geboorte maar heb de doek in de kraamweken meer gebruikt.

2 likes

Alledrie inderdaad…Hij is zo pittig nu en eet al weken niks en alles is ‘niet lekker’ gevolgd door een meltdown. Ik keek/kijk echt uit naar lekker pizza en pasta eten op een terrasje maar thuis eten élke dag gezeik. En ja de reis ook, vorig jaar naar Frankrijk was al pittig en dat was nog maar de helft, toen we dit boekte was ik ook nog niet zwanger (had niet eens verwacht nog zwanger te zijn dit jaar :joy:)

1 like

Ons kind was ook echt een moeilijke eter (nog steeds met 6 jaar, hoera), en hij wilde echt ook nooit wat nieuws proberen, dus ook niet op vakantie. Wij vinden het zonde om elke dag uit eten te gaan met een kind zonder spanningsboog die niks eet, hoe leuk ik het zelf ook vind, dus wij doen ook altijd wel veel eten afhalen en dan bij het huis/accomodatie waar je zit opeten. En als we wel een keertje uit eten gaat, zorgen dat hij van tevoren al iets gegeten heeft van een boterham of fruit. En we bestelden meestal iets van simpel brood voor hem, als ze dat als voorgerecht hadden. We hebben zelfs wel eens gevraagd, hebben jullie ook wat komkommer (toen at ie niks anders dan dat) en toen kreeg hij een heel bordje met gesneden komkommerplakjes :rofl:

3 likes

Hier slechte ervaring met de ION bekers (en de klantenservice is ook kut). Wel heel enthousiast over Trixie!

2 likes

Ik ben heel tevreden over deze flessen: https://pureluv.nl/ lekken niet, rvs, gemakkelijk open te doen, goed schoon te maken, rietje etc kan vervangen worden op den duur en water blijft koud!

Twijfelde toen wel omdat de naam een beetje doet kijken alsof t goedkoop/dropship is en ze best prijzig zijn, maar ben er echt blij mee!

1 like

Ik vind het ze niet waard. Ik heb ze thuis niet maar wel op het kdv waar ik werk. En ik vind echt dat ze (dreumes/peuterleeftijd) er matig mee spelen. Vooral op staan en klimmen. Wij maken er wel een parcours mee maar ik vind ze echt glad (op een pvc vloer). Ik zou dan eerst of eerder kijken naar neppe of huren.

Andere cadeaus:
Klimrek (met glijbaan)
Keuken
(Houten) garage
Magnetische tegels

1 like

Kan me voorstellen dat je tegen die dingen opziet, maar probeer dingen gewoon uit op vakantie. Wie weet valt het mee, wie weet valt het tegen. En dan eet hij alleen maar stokbrood en een halve druif, dan heb je zelf iig wél heerlijk gegeten. En de reis ook: als het niet gaat stop je onderweg en kom je een dag later aan. Liever dat dan iedereen boos en moe. Hopelijk heb je een fijne vakantie!

5 likes

Italianen zijn dol op kinderen en doen ook minder moeilijk naar mijn idee als je kind luidruchtig is. Dus ook een meltdown wordt niet zo naar gekeken. In restaurants brengen ze vaak eten van het kind snel. Of je kan extra bordje vragen en dat ie met jullie mee eet. Porties zijn vaak groot.
Je hebt ook speelgoedzaken daar en die van mij mochten daar wat uitzoeken en waren daar lang zoet mee. Vooral mijn zoontje met de nieuwe autootjes.
Sommig strandtenten hadden ook speeltuinen, kwamen we helaas laatste dag achter.
Veel loslaten en de dagen niet te vol plannen.

6 likes

Zijn er hier meer mensen die tijdens de zwangerschap moeite hebben/hadden met tanden poetsen? Ik moet eeelke keer kokhalzen en soms ook overgeven, word er helemaal leip van. Iemand toevallig tips? Heb dit pas sinds einde eerste/begin tweede trimester en ben verder niet meer misselijk ofzo.

4 likes

Je tandpasta misschien veranderen, een andere smaak kan al helpen.

1 like

Ik heb dit bij alle drie mijn zwangerschappen gehad. Heel vervelend inderdaad! Eerlijk gezegd hielp niks bij mij, elektrisch poetsen of niet, andere tandpasta ik bleef er last van krijgen. Na de bevalling was het direct over. Helaas geen tips.

Ja ik had dat ook heel erg, enige wat het beter maakte was een tandpasta gel ipv echte pasta. Die van Colgate had ik toen.

1 like

Ja! Het werd bij mij niet beter helaas.

Ja maar alleen in de avond (ook zo raar?).
Bij mij hielp niks. Ik heb wel eens gelezen dat als je het echt niet trekt/elke keer ervan spugen je ook alleen kan poetsen met water. Ook omdat het zure van overgeef niet goed is voor je tanden🥲. Misschien mondwater proberen?

@Daelyss @Roggebrood @Spaarlamp @Vloeistof @itakepictures Bedankt voor jullie reacties! Wat balen dat het niet beter werd, zie er echt tegenop om nog 6 maanden zo m’n tanden te moeten poetsen :smiling_face_with_tear: Ga voor de zekerheid eens andere tandpasta proberen en anders af en toe de tandpasta maar overslaan!

2 likes

Ik heb er ook last van gehad en weinig gepoetst daardoor. Achteraf zei mn tandarts daar ook speciaal mondwater voor te hebben zodat je tanden zo goed mogelijk beschermd blijven. Zelf dus niet kunnen proberen, maar misschien de moeite waard om te informeren bij je tandarts als t poetsen lastig blijft.

1 like

Iemand nog een tip voor een zwangerschapsjeans die lengtemaat 30 heeft en waar ook stretch in zit of die geschikt is voor mensen met dikke heupen/billen? En het liefst geen skinny maar een wat wijder model of eventueel flared.

Blijkbaar echt een onmogelijke missie :sob:

Ik heb een thule en heel veel gebruikt. Wel vanaf 9 maanden geloof ik. Aan het begin vooral korte stukjes gedaan. Mijn partner heeft ook halve marathons gelopen.

Ze is nu 5 (wel aan de kleinere kant) en gaat nog zo nu en dan in de wagen.

1 like

Ik had hele fijne jeans van de h&m, ik weet alleen niet precies welk model, want had ze geleend. Ze waren in elk gewijd wijd en zonder buikband. Zat geen stretch in, maar ik paste ze prima met mijn dikkere bovenbenen en dikke billen.

Lengtemaat weet ik niet precies, maar ze waren voor mij eigenlijk wel net te kort en ik heb lengtemaat 34/36. Ik heb ze wel gewoon gedragen, want was allang blij dat ik een jeans had niet lekker zat, haha.

1 like