Geen tip voor wat je precies zoekt, volgens mij inderdaad echt een onmogelijke missie. Ik had uiteindelijk een wide leg relaxed fit van Vero Moda maternity gevonden die vrij goed zat, maar alleen in lengtemaat 32 te koop dus ik heb hem korter laten maken.
Oh wat een goede tip, dat ga ik eens navragen! Dankjewel!
Morgen wordt er een wide leg h&m jeans geleverd, I will report back 🫡
Willekeurige tip maar wasbare babydoekjes (van de Kruidvat heb ik ze) zijn echt ideale snotdoekjes! Snot blijft er goed aan hangen i.p.v. dat je het alleen maar uitveegt, en ze zijn een fijn klein formaat.
Zie dat ze nu ook nog eens 1+2 gratis zijn.
Wij gaan maandag dus vliegen met onze baby van ruim 11 maanden en ik begin het nu toch wel spannend te vinden. Ik ben voor mijn gevoel ook totaal niet voorbereid, waardoor ik nu ook wat stress begin te voelen. Heb me denk ik iets te lang verschuild achter het ach zoveel ouders vliegen met een kind, komt wel goed, maar nu het dichterbij komt denk ik komt het wel goed? 8 uur lang met een actieve bijna dreumes. Heen hebben ook nog eens een middagvlucht en landen we lokale tijd begin van de middag, maar dan is het hier bedtijd voor haar, dus ben ook erg benieuwd hoe ze het bijna douane enzo gaat doen.
En met eten, maak ik me stiekem ook beetje druk om. Kan ik een hapje voor haar opwarmen bijvoorbeeld?
Wat is jullie ultieme tip?
Qua speelgoed heb ik een activitybook, popits, magnetisch tekenbord, puzzeltje, spinningtoy. Neem ook nog wat boekjes mee en een rol schilderstape.
Ik wil voor een bekende als deel van het kraamcadeau wat eten maken. Ze heeft al 2 kinderen van 4 en 2 en die eten met hen mee.
Omdat ik zelf nog geen kinderen heb/geen kraamtijd heb doorgemaakt vroeg ik me af of jullie tips hebben voor wat goede maaltijden zouden zijn die een 2- en 4-jarige ook lekker mee kunnen eten. In ieder geval niet pittig maar ik weet niet zo goed waar ik verder rekening mee moet houden.
Ik heb een kraamtijd zonder andere kinderen, maar ik vond vooral maaltijd fijn die echt makkelijk op te warmen zijn. Dus niet dat je nog allerlei stappen moet uitvoeren voor je daadwerkelijk kan opwarmen, haha.
Ik zou voor de kinderen vooral letten op niet te veel zout en niet te pittig. Ik weet niet hoe ze normaal eten, maar al te uitgesproken smaken kunnen misschien ook heftig zijn voor de kinderen als ze dat niet gewend zijn?
Ik zou gaan voor een lasagne of een ander soort pasta denk ik.
Grote stapel pannekoeken haha!
Iets wat die kinderen waarschijnlijk het einde vinden en ouders effe geen zin in hebben om te maken + in de lucht te zitten ![]()
Ik zou er blij mee zijn ![]()
Wat @Mrs.Fraser ook zegt, vooral iets dat makkelijk op te warmen is! Dus wat je zo in de oven kan zetten of eventueel in de magnetron. Bijv. een schaal lasagne of een andere ovenschotel inderdaad. Ik kreeg ook per stuk verpakte plakjes bananenbrood voor in de vriezer, dat is dan wel geen maaltijd maar was als snack ook heel erg welkom ![]()
Ja dit doen!! Ik had er zelf 2 gebakken voor mijn bevalling en die zijn vaak mijn redding geweest als ik even snel wat wilde eten. Ff in de broodrooster en je hebt een heerlijk stukje bananenbrood. @Torquay
(Vega) pastasaus, lasagne, burrito’s, soep, dahl of een andere milde curry, pastasaus van geroosterde groenten die ze ook kunnen verdunnen en als soep eten, quiche. Ik was ook heel blij met iets zoets zoals dadelballetjes, koekjes of een bananenbrood.
Het over je heen laten komen. Ik heb nu een keer 6 uur en een keer 12 uur gevlogen met mijn peuter (ze was toen bijna 3 jaar en 18 maanden) en het is me beide keren echt enorm meegevallen. Mijn tip is vooral om los te laten hoe het thuis gaat qua slapen, eten, evt filmpjes en alles in te zetten om de vlucht gezellif door te komen. Ik probeerde wel dezelfde wakker/slaaptijden aan te houden zoals thuis zodat ze niet oververmoeid werd maar dan bv in de draagzak. Maar een derde doosje rozijnen ofzo maakt mij dan echt niet uit.
Bij de douane kijken of er een rij is voor ouders met kinderen. Voor m’n gevoel is Nederland ongeveer het enige land waar ouders op dit soort plekken niet snel voorrang krijgen, maar dat ligt misschien ook aan waar ik heen ben gevlogen. Hapje opwarmen kan gewoon, maar wel op tijd vragen (ook voor de fles) omdat het even kan duren.
Ik zou het wel even vragen of ze daar zin in hebben, en zo ja waarin. Ik had zelf echt superveel weerzin tegen het idee toen ik bevallen was, en mijn partner ook. We hebben toen gekregen eten zelfs weggegooid, echt zonde. Als je het wel als verrassing wilt doen zijn die pannenkoeken echt een supergoed idee! Blijft ook nog een extra dag lekker. Of gesneden fruit, zoals ananas en meloen? Heb je zelf ook niet echt zin in om te snijden in de kraamtijd. Of je geeft ze een cadeaubon met een aantal recepten waaruit ze kunnen kiezen ofzo, die je dan zelf maakt wanneer het hen uitkomt.
Heel lief! Ik was ZO blij dat bijna al mijn kraambezoek eten meenam. Lekkere voedzame pasta’s vond ik heel fijn om te krijgen, lasagna, een currysaus en oa bananenbrood als snack voor de BV nachten.
Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd dat de kraamzorg iedere dag een lekker fruitbordje voor me zou maken, echt een tegenvaller dat ze 1x een appel heeft gesneden en verder niks haha (verder was ze TOP en zou ik haar zo opnieuw in huis willen)
Ik heb de afgelopen tijd flink wat broeken geprobeerd van H&M. Deze vond ik qua fit bij mij (brede heupen en wat dikkere billen/vollere benen) heel leuk maar te kort (ik denk dat ik eerder richting lengte maat 32 ga) dus die zou qua lengte voor 30 misschien juist top zijn:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1322857001.html
Heeft wat mogelijkheid tot stretch, maat viel bij mij op 24 weken nog op wat ik daarvoor ook had.
Deze zou ik qua lengte dan afraden, was voor mij al richting lang https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1236293002.html
Deze heb ik nu zelf vorige week ontvangen en heb ik gehouden: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1352971003.html
Heeft wat stretch en zit nu op week 26 ‘prima’ (ben inmiddels zo gewend aan van die losse broeken met touwtjes dat ik wel weer ff moest wennen aan jeans) in mn eigen maat en heeft nog ruimte om wat uit te stretchen. Qua lengte zit hij bij mij precies goed, zou het vergelijken met een reguliere spijkerbroek zonder lengtemaat
Wow superveel goede tips al, dank jullie wel! Daar kan ik wel mee uit de voeten.
Heeft iemand dé poppen tip?
Ik zoek een pop voor mijn zoontje van 2,5. De pop hoeft geen geluid te maken. Het zou top zijn als ik iets van luiers om kan doen, aan kan kleden en een flesje/speen kan geven
Paola Reina gordi in jongensversie?
HEMA! Maar da’s wel meer een knuffel, zitten setjes bij met spenen en kleding.