Tips, ervaringen & aanraders #11

Ja die van de hema is hier een succes. Gaat ook vaak me naar bed, maar dat magnetische speentje en flesje wordt ook eindeloos mee gespeeld. Kan alleen dus niet mee in bad omdat hij zacht is. Ze hebben ook extra setjes accesoires.

1 like

@Cam ja, werkt dat goed die pop?
Is het deze;

?
Ik zie geen flesje namelijk :blush:

2 likes

Ik heb deze aan m’n nichtje gegeven toen zij een zusje kreeg, samen met deze set waar wel een flesje in zit: poppen accessoiresset - HEMA. Zij speelt er ook heel leuk mee!

2 likes

Ahh top!

Ons zoontje wordt grote broer en is gek op poppen.
Daarnaast is het volgens de logopedist ook goed om handelingen te oefenen etc. Vandaar dat ik op zoek ben.
Zat naar “harde” poppen te kijken maar ik hoor het hoofd al 10x per dag op de vloer kletteren in gedachten
 :joy:

2 likes

Nou hij staat bij mij nog op het wensenlijstje voor na de vakantie! Maar vind zo’n zachte pop denk ik fijner. Setjes kun je er los bij kopen, ik wil ook nog een buggy maar die zag ik bij zeeman voor weinig.

2 likes

Zo’n poppenbuggy is hier ook echt een hit. Helpt ook erg om lekker zelf te lopen!

2 likes

Ik zweer ‘gewoon’ bij Baby Born. Mijn dochter heeft er twee, waarvan één al sinds ze 1 jaar was (ze is nu 6). Dat is de 43 cm versie (deze, al heb ik er minder voor betaald dus ik weet niet wat met de pop in de link aan de hand is). De pop blijft echt helemaal prima. Natuurlijk zijn er wat beschadigingen maar hij is ook echt jarenlang intensief overal mee naartoe gesleept. Er zijn ontzettend veel kleertjes en accessoires voor te verkrijgen, hij mag nat worden, kan de ogen echt dicht doen). En een jaar of twee geleden heeft ze nog een 36cm variant erbij gekregen (deze). Die is iets minder populair maar ook helemaal prima en wat handzamer.

2 likes

Hier is de gewone ordinaire baby born echt een mega hit. Maar onze dochter is ook wel echt een mega poppenmoeder. En ondertussen heeft de pop een commode, babybedje en een gevulde kledingkast. Als onze dochter drinkt, krijgt babyborn ook een slokje. Waar zij is is babyborn :sweat_smile:

3 likes

Vandaag h&m pakketje opgehaald, deze twee:

Wassing van beide heel, model/wide leg heel mooi, elastiek te verstellen
 Alleen maat L was echt te ruim voor mij
 de taille band zat helemaal opgepropt omdat ‘ie op de strakste stand moest qua elastiek. Helaas gaat een maat kleiner te kort zijn, dus ik baal echt. Maar misschien voor jou wel goed? Ik ben 172 en de pijpen kwamen net boven de grond op blote voeten. Dus modellen op de foto zijn heel klein denk ik, daar hangt de broek helemaal over de grond :joy:

Dus als iemand voor mij een tip heeft voor dit maar dan nĂ©t wat langer đŸ«¶

1 like

Volgens mij heb je echt genoeg entertainment en de enige tip die ik heb is: baby’s huilen. Een vliegtuig is gewoon openbaar vervoer en als mensen stom doen moeten ze maar een privĂ©vliegtuig huren. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat mensen onaardig waren trouwens, eerder dat ze medeleven hadden of een compliment gaven over onze kinderen. En die zijn echt niet altijd voorbeeldig.

Oh en gebruik maken van het schermpje als het echt even niet wil.

9 likes

Daarom vind ik die van de Hema niet zo’n aanrader. Die kleertjes (romper o.a.) zitten zo strak dat een klein kind ze eigenlijk nooit zelf kan verwisselen.

2 likes

Ik vind het altijd mega stom wanneer mensen zich ergeren aan kinderen in een vliegtuig. Ja ik kan mij voorstellen dat een krijsend kind als storend ervaren kan worden maar het lijkt mij het ergste voor het kindje/de ouders. Ik kan in principe nog oordoppen in doen of mezelf afsluiten met oortjes/tablet.
Ik kan mij meer ergeren aan ander asociaal gedrag of kinderen die niet gecorrigeerd worden (die makkelijk aanspreekbaar zijn)

4 likes

Vind persoonlijk dat je bij een vliegtuig of lange autoreis gewoon moet bedenken dat 8/10/12/whatever uur lang stilzitten gewoon lastig is voor kleine kinderen. Ik vind het zelf ook geen feest. Ik doe zelf daarom niet moeilijk over schermtijd (zolang ze niet misselijk worden, helaas is dat bij 2 van mij 3 wel het geval dus die luisteren podcasts) of snacks (again, zolang ze niet misselijk worden). Alles om de reis zo chill mogelijk te laten verlopen.

En bij een baby inderdaad bedenken dat ze wel een keer gaan huilen en dat dat dan maar even zo is voor iedereen in het vliegtuig. Uiteindelijk gaat de reis voorbij :slight_smile:

5 likes

Gek genoeg maak ik me hier dus helemaal niet druk om. Als in, ik heb me nog nooit ergens bezwaard gevoeld als ze ging huilen en vind echt het probleem van de ander om daar last van te hebben. Ze is een baby en die kan niet anders communiceren dan huilen.

Ik kan ook slecht tegen mensen die daar geĂŻrriteerd om doen. Ik denk echt vaak: Iedereen heeft recht op een kindvrij leven, maar een kindvrije wereld bestaat niet.

5 likes

Ik wil voor mijn bijna 1-jarige een eigen hoekje maken in onze woonkamer om te spelen. Ik zat te denken aan een laag kastje waar we nu speelgoed in kunnen opbergen, maar wat met een beetje fantasie later ook een keukentje, winkeltje of theater kan worden.

Ik kom alleen vooral grote kasten tegen of van die gigantische playstands met bogen en kasten aan twee kanten. Superleuk, maar zoveel ruimte hebben we nou ook weer niet in de woonkamer :sweat_smile:

Heeft iemand tips voor iets wat wat compacter is, maar wel een beetje kan meegroeien?

Ik ben van plan de Trofast van Ikea te gaan kopen. Daar kan je zoveel kanten mee op.

3 likes

Wat ik ook een aanrader vindt bij de trofast kasten is Limmaland:

Daar kun je o.a. stickers kopen om op de trofast kast te plakken. Wij hebben bv nu zo’n autobaan op de bovenkant van de kast geplakt waar kind ook weer mee speelt.

1 like

Ik wil voor de 3e verjaardag van mijn dochter plusplus kopen. Kan ik dan beter plusplus big kopen of de normale?

Nou mooi, dan komt het echt helemaal goed hoor!

1 like

Wij hebben idd de Trofast. Mooi compact, ik heb er zowel die bakken als planken bij gekocht zodat we kunnen afwisselen. Past het speelgoed er niet meer in, dan gaat er iets weg of ik zet zo’n bak met speelgoed op zolder en ruil hem na een tijdje weer om zodat het speelgoed interessant blijft.
En later kun je hem eventueel nog uitbreiden, er een bureaublad aan maken etc.

1 like