Ik denk big! Wij hebben big en dat is nog lastig genoeg (ook een kind van bijna 3). De kleine zijn echt heel klein. Op de opvang hebben ze volgens mij ook alleen big.
Little dutch heeft ook een pop in mandje. Met luier, speen, dekentje, flesje etc. Baby pop jim is een jongentje. Je hebt ook nog een meisje. Ik vond het leuk om zelfde geslacht als de baby te geven aan de oudste. En de jongste ging er later zelf ook nog meespelen.
De gewone is voor mijn vijfjarige, vrij handige zoon al best lastig! Dus zou zeker voor big gaan (al ken ik die zelf niet).
Ik zag vandaag bij Action in de hoek met nieuwe spullen/weekdingen ook een zachte pop in een mandje. Weet niet of je daar graag winkelt. Heb niet gezien of het een beetje lijkt op bijv die van HEMA.
Big! Mijn zoontje van 6 vindt Big nog steeds heel leuk en ga zelfs weer even een uitbreiding erbij kopen. Laatst kreeg hij een klein setje van de gewone en die zijn zo mini, raakt echt snel kwijt.
Ik zou juist de gewone zeggen, @Vlaai. Die gebruikt mijn zoon van net 3 ook, en ook de kindjes bij de gastouder van zijn leeftijd en zijn neefje. Gaat het ook lekker lang mee.
Mijn kind heeft een knuffeldoekje van Happy Horse waar 2 labels aan zitten. Hij friemelt hier graag mee, maar het draadje van een label laat los. Het label begint nu te rafelen. Bij exact dezelfde andere aap ook en toen dat ene label afgeknipt. Die aap wilt hij sindsdien niet meer mee knuffelen (jaar geleden). Hoe kan ik voorkomen dat het label verder gaat rafelen? Wil er geen nagellak of iets dergelijks op doen omdat hij er ook mee slaapt, soms in zijn mond doet etc.
Ziet er uit als polyester. Dat kan je met een aansteker een beetje smelten. Dan rafelt het niet meer. Wordt het wel een klein beetje hard, maar je hoeft maar een klein randje te doen.
Geen 100% zekerheid btw, dus wel op eigen risico ![]()
Top tip! Had stukje van het draadje afgeknipt en dat eerst geprobeerd. Dat smolt inderdaad dus nu het randje ook gedaan. Beetje zwart en hard geworden, benieuwd of hij dit accepteert ![]()
Hopelijk werkt dat!
Grappig, mijn dochter friemelt ook aan die kaartjes van de Happy Horse knuffels. Ik had dat nog nooit van iemand anders gehoord.
Wij hebben geen knuffeldoekje, maar een gewoon knuffeltje (Casper de Koe). Dat kaartje blijft nu al een paar jaar goed. Maar misschien komt het omdat mijn dochter het niet vaak in de mond doet, maar vooral met haar vingers eraan voelt. Als ze gestresst is, is dat kaartje echt heilig š„¹
Wanneer ābeginā je eigenlijk met een knuffeltje en hoe gaat dat dan? Ik heb vrijwel geen kinderen in mijn omgeving dus geen idee hoe dat werkt?
Volgens mij zijn wij ermee begonnen rond de tijd dat hij naar de opvang ging en van de cosleeper naar zijn eigen kamertje. Dit was rond vijf/zes maanden denk ik? Ik legde het knuffeltje dan gewoon bij hem in bed, met het idee dat het naar thuis ging ruiken en het iets vertrouwds was als hij naar de opvang ging.
Hij is zich er pas echt aan gaan hechten toen hij het knuffeltje zelf kon pakken en ermee frunniken.
Pro tip, zodra je kind zich hecht aan zoān knuffel koop er dan meteen een stuk of drie bij als back-up. ![]()
Hoe en wanneer leer je een kind hoe ze van de trap af moeten gaan? Ons kind van 15 maanden kan echt goed omhoog klimmen, maar naar beneden vind ik echt eng en als ik hem nu op zān billen neerzet zo van āop je billen naar benedenā kijkt hij me echt aan alsof ik Zweeds praat.
Al jong, ik heb fotos dat de oudste 9 weken is en al met haar neusje tegen haar knuffeldoek aan ligt en dat is altijd haar favoriete knuffel geweest. Ik denk dat ik het ooit in een wanhoopspoging gedaan heb, a la ādit ruikt naar mama, ga nu aub gewoon in je bed slapen zodat ik eeeeeeven kan douchenā
Wij zijn snel na de geboorte begonnen. Met voeden altijd de knuffel erbij en daar werd aan gefrummeld tijdens het voeden op den duur. Dus een fijn moment (aan de borst drinken) werd gekoppeld aan de knuffel zegmaar
Achteruit naar beneden misschien? Geloof dat wij dat eerst deden. En we gingen oefenen bij monkeytown waar ze zoān zacht beklede trap hadden. Slechte uitleg, hopelijk snap je wat ik bedoel haha.
Oh ja dat is wel slim! Hij kan ook van de bank en het bed af dus achteruit snapt hij misschien wel beter.
Ik weet niet meer precies wanneer wij begonnen maar ik liet mijn zoontje naar beneden glijden op zijn buik
en later wilde hij zelf op zn billen, dat was nog een te grote stap in het begin denk ik
Hier een kind dat maanden amper zelf in slaap kon vallen, de knuffel stond altijd op de commode om mee te spelen tijdens het verschonen en rond 10 maanden hield hij die een keer nog vast toen ik hem in bed legde en toen viel hij heel rustig zelf in slaap!? En sindsdien slaapt hij er altijd mee en merken we ook dat het hem troost geeft als hij 's nachts wakker wordt, zo schattig om te zien. Het is ook echt een gebreide knuffel dus helemaal niet zacht, maar wel pootjes en staart om vast te houden.
Sommige kinderen krijgen ook nooit een favoriete knuffel. Mijn kind is inmiddels vijf en vindt zijn knuffels nu leuk om mee te spelen maar hij heeft nooit een favoriet gehad of echt behoefte aan een specifieke knuffel.