Ik ga er nu mee beginnen (4 maanden) - ze kan goed rollen etc in bed - las dat het anders nog gevaarlijk kon zijn ivm verstikkingsgevaar.
Iemand ervaring met overledenen en kinderen?
Mijn oma is gister overleden, mijn dochter (6) haar overgroot oma. Vandaag is er een afscheid, waarbij je haar nog een laatste keer kan zien. Ik ben in twijfel of ik haar mee moet nemen of niet. Ik heb haar gevraagd wat ze zelf wilt, en in eerste instantie hoefde ze niet. Dat was prima, en dat heb ik zo gelaten. Nu wilt ze toch wel mee. Ik heb haar al voorbereid, en uitgelegd hoe oma er bij ligt. Ik heb haar ook gezegd dat als we daar zijn en ze toch niet wilt, dat haar oma (mijn moeder dus) er ook is en dat ze dan op papa en mij kan wachten in de gang.
Ik twijfel waar ik goed aan doe. Ik wil haar niet traumatiseren, maar ik wil haar ook niet er buiten houden.
Stomme vraag misschien maar mijn dochter gaat naar groep 3 en ze gaat gymles krijgen op een andere locatie. In de kleuterklas gymden ze in hun ondergoed maar nu moet ik haar één ochtend in de week in sportkleding bij de gymlocatie afzetten. Wat voor gymkleding geven jullie je kinderen aan? Meer zo’n joggingbroek of sportlegging voor kinderen of zo? En waar koop je dat dan?
Ik vond dit ook lastig maar wij hebben uiteindelijk gewoon hun wensen gevolgd (dus ze mochten kijken, hand vastpakken), de dood hoort bij het leven en zo leren ze ook hoe zulke dingen gaan. En ze kunnen zelf ook afscheid nemen.
Als de behoefte is om dit te zien, zou ik het gewoon volgen. Ik heb het zelf als kind altijd ontweken, maar toen mijn vader overleed was mijn zoontje wat jonger dan jouw dochter en hij voelde juist wel heel erg de behoefte om alles te zien en mee te maken. Heeft hij nadien ook geen slechte herinneringen aan als we het erover hebben. Als er iemand is die met haar kan wachten, als backup, lijkt me dat steunend. Sterkte!
Ik wilde graag knuffels geven, omdat ik er vroeger zelf heel veel mee gespeeld heb, maar als baby en dreumes moest mijn kind er niets van hebben. Ze pakte ze uit zichzelf toen ze wat groter werd.
Hema, decathlon, scapino etc hebben sportkleding voor kinderen. Ik heb voor mn zoon een korte broek en shirt, mijn dochter wilde graag een legging en shirt
Dank voor de reacties over de knuffels! Ik denk dat we maar afwachten tot baby er zelf meer interesse in krijgt, dat is tot nu toe niet echt het geval
Voor mn dochter tshirt en korte broek/legging in de winter… t-shirt pak ik vaak één uit de kast waar ze net uit begint te groeien of met een vlekje ofzo, de broekjes haal ik bij zeeman. Ik was er gisteren, je hebt van die hele korte broekjes, broekjes tot de knie en lange leggings
Ik las toevallig laatst hier iets over van een uitvaartcentrum die hele goede ervaring had van een kind wel de overledene laten zien. Juist omdat kinderen het ook heel anders ervaren. Maar dat ze het daardoor ook beter snappen, zien dat oma er niet meer is zoals ze was. Verder zou ik idd je kind volgens.
Sterkte!
Wij zijn begonnen met een knuffeltje tijdens haar dutjes toen ze die in bed ging doen, dus met een week of 7 denk ik. 's Nachts hebben we heel lang geen knuffel gegeven, want dat vond ik te spannend. Denk dat ze nu een week of 3 haar knuffel ook 's nachts heeft, dus met 11 maanden pas.
Ik zie ook dat ze pas sinds een maand of 10 echt het knuffeltje pakt om mee te slapen.
Wie heeft de tip tegen waterpokken en de jeuk? Haver badje al gelezen maar die warmte lijkt me ook weer extra jeuk opleveren?
Hij heeft het ook flink in zn liezen
nu zinkzalf op gesmeerd maar misschien is er iets beters.
Waterpokken lotion van Dr Leenarts.
Ik heb niet het idee dat een badje extra jeuk geeft. Ik was iig erg fan van de havermoutbadjes bij waterpokken.
Gecondoleerd! Mijn oma is vorig jaar overleden, mijn kind was toen 5. Ik wilde haar niet zien maar mijn partner is met mijn kind gaan kijken in het crematorium omdat kind dit graag wilde. Kind had er veel vragen bij/over (wat is dood dan, gaat ze nu naar de hemel, wat is dat dan eigenlijk en geloven we daarin, gaat iedereen dood en waarom dan sommige jong en sommige oud etc). Ik denk dat het in ons geval juist goed is geweest om dat allemaal (op kleuterniveau uiteraard) te bespreken en er ruimte voor te laten zijn. Na een week had hij het voor mijn gevoel een plekje gegeven en waren de vragen ook over.
Gecondoleerd.
Wij hebben kind (ruim 3,5) hierin gevolgd. Zij wilde het graag zien en stelde vooral vragen over wat het dan is, dood zijn. Ze stelde er uiteindelijk best een tijdje vragen over en de condoleancekaart mocht ook niet op een andere plek staan. Het lijkt nu na 4 maanden wel over, maar toen laatst een kennis overleed en wij (ouders) het daarover hadden kwamen er weer nieuwe vragen en kwam het ook terug tijdens het spelen. Het mooie is, er zit geen ‘lading’ aan.
De tip die ik nog kreeg is om niet te zeggen ‘oma slaapt’ omdat je dan een vervelende associatie met slapen kan krijgen.
Ik heb alle pokken aangestipt met zinkolie en de volgende ochtend waren ze bijna allemaal ingedroogd. Havermoutbad werkte ook goed, water niet warm doen.
Lieve allemaal, bedankt nog voor alle poppentips!
Ik was vandaag bij het kruidvat en toen kwam ik deze tegen voor €8.
Je had hem ook in verschillende kleuren (roze/paars etc).
Ik was op de fiets, fietstassen waren vol maar had ook een rugzak…
Dus de pop uit de doos gehaald op straat zodat ik die kon weg gooien. Mensen keken me heel raar aan en ik moest alleen maar lachen. Wat het nog raarder maakte ![]()
Goede informatie. Afijn:
Goed geslaagd! Hij is erg leuk, maar heeft ie ook een speentje? ![]()
Hahaha nee!
MAAR! Toevallig vond ik een los speentje bij mijn oude speelgoed, die er op past ![]()
![]()