Ohhhh wat een geluk! Wil je misschien delen wat voor speentje dat is?
De Kliederschuur gaat veranderen (plek die sensorische activiteiten aanbiedt, en meer) en heeft nu materialen met korting in de webshop. Veel is nog steeds duur, vind ik, maar heb zakjes met âedelstenenâ gekocht voor schoencadeautje met Sinterklaas: Mix edelstenen | De Kliederschuur
Ben momenteel niet thuis maar het is vergelijkbaar met dit:
https://www.smythstoys.com/nl/nl-nl/speelgoed/poppen-en-accessories/poppenaccessoires/magische-flessen-en-fopspeen-voor-pop-assorti/p/173802
Gewoon zoân hard, uitstekend puntje aan de speen net als voor de fles ![]()
Dankje! Logisch wel maar had het zelf niet bedacht ![]()
Mijn dochter mag bijna naar school, maar heeft hele smalle voeten. Voor gymschoenen heb ik nog niet gevonden die ze goed passen en de schoenenwinkel waar ik heen ga heeft deze niet. Iemand een tip?
Kan ze geen slipstops aan als gymschoenen? Doen wij bij de kangoeroeklup ook.
@Anna88 @Miena @jojo @Maanzaad @ferris bedankt voor jullie reacties!
Ze heeft een mooie tekening gemaakt voor oma met een regenboog, en ik heb die bij mijn oma neergezet. Ze wilde zelf niet kijken maar is wel meegegaan en heeft samen met de familie gewacht in de andere ruimte. Nadien kreeg ik van haar een tissue en een dikke knuffel en zei ze ânu is oma een sterretje, en kunnen we elke avond naar haar kijken mama.â ![]()
![]()
Haverbadjes waren hier echt een uitkomst! Nadien verkoelende foam die we in de koelkast bewaarde en menthol talkpoeder.
heeft ze wel gymschoenen nodig? Bij ons gymmen de kleuters op blote voeten.
Die heb ik wel! Had ik niet eens aangedacht! Dan ga ik die gewoon meegeven, thanks!
@Patagonia ik weet niet of ze op blote voeten mogen eerlijk gezegd! Kan ik ook nog vragen
Dank iedereen nog voor de spijkerbroek suggesties een paar dagen terug!
Er zijn er nog een paar onderweg, maar ben in ieder geval 1 keer geslaagd met deze van Vero Moda: https://www.zalando.nl/vero-moda-straight-leg-jeans-dark-blue-denim-ve129a00v-k11.html
Zit precies ruim genoeg om de middel en de lengte is ook perfectđ
Wat is een fijne drinkfles met een dun, flexibel rietje en handvatten? Ik zie bv tommee tippee, philips avent, munchkin, mepal mio. Maar alles krijgt matige reviews ivm lekken en ik wil het mee kunnen nemen in een tas.
Zoiets bedoel ik:
Mijn ervaring is dat die van munchkin prima dicht blijven mits je ze rechtop in je tas zet. Maar als je er mee gaat schudden dan komt er zeker water uit ![]()
Mijn kind wordt bijna 3 en heeft een loopfiets (en een step). Maar wanneer hebben jullie een fiets met trappers gegeven en geoefend? Ik wil eigenlijk oefenen zonder zijwielen omdat hij best een goede balans heeft door de loopfiets. Dus het lijkt mij nu nog wat vroeg maarja geen idee?
Ik ben op zoek naar mensen die ook een baby hebben/hadden die niet bijzonder geinteresseerd is in melk. Mijn baby weigert 80% van de tijd uit een fles te drinken sinds hij ook goed vast voedsel eet (daarvoor dronk ie prima uit een fles). Ik geef borstvoeding, maar ook dat vindt ie niet echt superboeiend. Ik wil heel erg graag stoppen met borstvoeding geven, en voor overdag is dat niet zoân probleem, dat kunnen we wel zonder flessen oplossen, maar ik ben een beetje bang voor de nachten. Zijn er mensen met ervaringen? Wat hebben jullie 's nachts gedaan? Of hebben jullie een of andere magische truc om hem toch weer uit een fles te laten drinken? Ik zou 'm bij wijze van spreken ook wel ranja willen laten drinken uit een fles 's nachts als ie dat wel zou willen, maar hij vindt de fles uberhaupt niet heel interessant
En een rietjesbeker of tuit/munchkin?
Hoe oud is je baby? En drinkt hij 's nachts wel veel bij jou? Heb je het idee dat hij dan âinhaalt?â
Ligt denk ik ook weer heel erg aan het kind. Twee van mijn kinderen hebben leren fietsen zonder zijwieltjes toen ze 3 jaar waren. Mijn jongste is 4 en racet op zijn loopfiets, maar wil echt niet op een gewone fiets.
Gewoon proberen? Lukt het niet probeer je het over een paar maanden weer.
Hij is bijna 1, en hij drinkt heel goed uit een munchkin of zelfs gewone beker, behalve als we er melk* in doen, dan laat ie het gelijk uit zân mond lopen. Hij drinkt 's nachts op zich prima, redelijk vergelijkbaar met hoe hij 's avonds voor het slapen gaan drinkt. Over het algemeen drinkt hij 's avonds en 's nachts beter dan hoe hij overdag drinkt, maar hij eet overdag best goed en ik voed 'm nu nog twee keer en ik denk dat hij beter één keer overdag borstvoeding zou kunnen krijgen. (Maar hij is niet superspekkig dus daar zit ook wat angst om dat af te bouwen.) De afgelopen maanden wordt ie (uitzonderingen daargelaten) 's nachts één keer wakker voor een voeding, dus dat lijkt denk ik niet per se op een baby die 's nachts inhaalt.
*edit: dit geldt voor borstvoedingsmelk, kunstmelk, koemelk en ik heb zelfs zoân smerig vanillebabymelkpakje geprobeerd, meerdere keren, maar hij wil het niet hebben. Zodra er dan weer melk of thee in de beker zit, drinkt ie het vrolijk op ![]()
Hm ja! Ik moet zeggen dat zijn balans dus wel goed is maar hij trappen dan weer niet echt interssant vindt. We waren vorige week op de kinderboerderij met van die fietsjes en tractoren en dan zet hij ook nog regelmatig zijn voeten op de grond omdat hij dan sneller is denk ik?
Ik twijfel dus om met zijn verjaardag een fiets te geven maar ik vind het ook sneu (haha) als hij het niet niet zo leuk vindt
@Victoria oh als hij bijna 1 is dan zou ik het een beetje los laten! Met kunstvoeding bouw je dan ook de voedingen af (is zeker ook per kind verschillend). Maar als hij goed water drinkt. (Volle) yoghurt eet hij wel goed? Dan zou je dat als zuivelproduct kunnen geven. Op de opvang doen we dus water bij de yoghurt voor de kindjes die niet goed drinken. Maar als jouw kind wel goed drinktâŠ
Gewoon proberen! Mijn oudste wilde heel graag, maar dan moesten wij haar beethouden (leuk voor even, maar pijnlijk voor je rug) en toen hebben we gezegd: als je op de loopfiets van een heuveltje af kan racen met twee voeten omhoog kun je ook fietsen. Toen lukte het opeens wel? Starten en stoppen duurde wel wat langer omdat de fiets iets te groot was. Ik zie dus zeker aanraden om te beginnen met zoân heel klein fietsje waarbij ze met twee voeten bij de grond kunnen.