Mijn kinderen komen snachts altijd naar ons maar kunnen dan echt niet helder nadenken. Blijven bij het traphek naar beneden roepen totdat ik ze aantik en ze meeneem (ipv dat ze dus zelf naar onze slaapkamer komen of ten minste reageren op mijn geroep
) dus hier niets extra gedaan
Zo stom! Ze wilde inderdaad sochtends vroeg en bij de laatste avondvoeding wel, maar nu ook in eens niet meer.
Ik heb een tweeling, dus ik kolf sowieso, beide de hele dag aan de borst is geen doen. Maar fulltime kolven wordt me ook veel. Ik vind het echt even pittig en zwaar :(((((
@Sia spruw ben ik met beide voor naar de huisarts geweest, dat was het gelukkig niet!
Zoontje drinkt heel goed en veel, maar dochtertje weigerde de fles, echt krijsen. Dus over gegaan naar minder kolven (alleen voor haar broertje) en zij aan de borst, maar nu accepteert ze dat dus ook niet meer. Hoop dan echt dat het een fase is, want wil het niet op deze manier āmoetenā afbouwen
Oh, nee nog niet! Ook niet het idee dat het binnenkort gaat komen⦠zou dat het kunnen zijn?
Dank voor je berichtje!
Misschien wat nieuwe houdingen proberen? Ik herken het wel van mijn dochtertje rond die leeftijd (die ook amper een fles wilde). Ik ging soms boven haar hangen met borst haha, dan kon ze lekker los met twee handjes. Ze vond toen ineens gewoon op schoot niet meer fijn. Maar het is volgens mij best een normale fase.
Lijkt me wel extra lastig met een tweeling qua tijd en aandacht met zoiets.
Ga ik proberen! Dankje.
Ik zit heeeeel even in een negatieve tweelingspiraal merk ik. Ik vind het even ontzettend heftig
het zijn schatten, maar nu hun āschemaāsā anders gaan lopen kan ik vaak niet eens meer naar buiten (in de kinderwagen is het ook weer gillenā¦)
Jup, wat hier werkte was lopend voeden. Niet heel chill voor je lijf maar het werkte wel.![]()
Maar in het geval ze nog geen klok kunnen kijken is het toch logisch dat ze niet weten of jij nog beneden zit of dat je al in bed ligt?
Nee natuurlijk, maar denk dat haar punt vooral is dat jonge kinderen wanneer ze s nachts wakker worden meestal heel verdwaasd zijn en geen random levensbedreigende acties gaan ondernemen die ze anders ook niet zouden doen.
Is deze ook geschikt om af en toe buiten neer te leggen?
Dit idd, @Junebug85 stel ze zouden wel klok kunnen kijken dan zouden ze het nog niet bedenken zo midden in de nacht. Ze komen nooit hun bed uit als wij nog beneden zijn dus waarom ze naar beneden blijven roepen is mij een raadsel want we komen altijd uit de slaapkamer
ook als ik van 2 meter afstand naar ze roep vanuit de slaapkamer reageren ze er niet op
Nee joh kinderen vreten echt niets uit hoor 's nachts. Het meest āstouteā dat ze de afgelopen 10 jaar gedaan hebben is stiekem nog even spelen of lezen nadat we ze naar bed gebracht hadden.
Ja hoor!
Heeft iemand tips voor doorslapen? Ons kind slaapt na een jaar nog steeds niet door. Hij drinkt dan maar 90 cc en gaat dan meteen weer verder slapen, maar ik zou zo graag willen dat die doorslaapt haha. Af en toe doet hij het wel⦠voornamelijk als hij meer heeft gegeten alleen ja we kunnen hem niet volproppen als hij niet wil overdag. Heb ook het idee dat hij nu gewend is aan dat wakker worden, maar wil ook niet slaaptrainen :/. We hebben ook al een papfles geprobeerd voor het slapen, maar dit werkte helaas ook niet
.
Geen melk meer geven snachts. Andere manier troosten en in slaap helpen.
Meer kcal rijke producten geven tijdens het eten wat hij eet of als je zelf naar bed gaat (iets eerder klaarmaken dan) proberen een droomvoeding te geven zodat je niet nog een keer wakker wordt als je het idee hebt dat hij het wel nodig heeft qua voeding.
Ons kindje is nu 13 maanden en ons is het ook pas gelukt vanaf 1 jaar precies ![]()
Hebben hem steeds 30ml minder gegeven ās nachts (om de 3 nachten 30ml minder dus). Uiteindelijk kreeg hij dus nog maar 30ml en toen sliep hij door. Toen kwam hij weer een paar nachten later maar toen hebben we hem getroost/water gegeven en is hij de nachten erna weer gaan doorslapen. Gaat nu nog steeds niet vlekkeloos maar deze methode heeft bij ons wel geholpen!
En we geven hem hier ook altijd een toetje met griekse yoghurt en frujt, schepje pap door de laatste fles etc. Inderdaad goed vullen!
Los van alle tips, sommige kinderen gaan pas later doorslapen.
Dit ja. Mijn kids hebben tot 1.5 jaar nog vaker wel dan niet een nachtfles gehad. Soms ineens even zonder, en dan kwam ie weer terug. Ik ben bij de oudste de strijd aangegaan en bij de tweede heb ik het gelaten, allebei waren ze er rond dezelfde leeftijd vanzelf van af zonder afbouwen oid. Een nacht doorslapen is heel fijn, maar soms hebben kinderen ook gewoon honger.
Thanks voor de tips iedereen. @Airy-fairy ga deze methode eens proberen. Misschien gaat de gewenning er dan van af inderdaad⦠en @Huismus en @itakepictures jullie hebben helemaal gelijk hoor. Ik dacht ik ga gewoon even kijken of er hier tips zijn die ik nog niet heb toegepast aangezien hier veel ervaring zit
. Het gaat ooit natuurlijk voorbij, maar dacht misschien kan ik iets doen.
Als het echt geen honger is kun je ook proberen de melk te verdunnen met lauw water, en dan op een gegeven moment kijken of hij ook tevreden is met een beker in zān bed. Dat was bij ons wel pas na 18mnd ofzo.