Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik ben een keertje meegeweest in groep 3. Het was best wel intensief vond ik. Ik had geen eten of snoep voor de kids mee, dat moesten ze zelf doen. Ik liep zelf rond met m’n groepje kinderen. Ik liet de kinderen om de beurt uitkiezen welk attractie ze in wilden. Zo hield ik het eerlijk. Ik vond het wel lastig als 1-2 kinderen iets echt niet durfden, dan moest ik het groepje splitsen of teleurstellen. Hou er ook rekening mee dat kleine kids kunnen wegrennen. Ik was blij dat het 3 uur was.

Ohja op het eind was 1 kind het wel een beetje zat. Ze rende steeds weg en schreeuwde om alles. Toen heb ik haar leerkracht gebeld en heeft zij haar overgenomen. Ik kreeg van te voren op een briefje al mee dat ze een handleiding had … achteraf vroeg ik mij wel af waarom dan zo’n iemand bij een wildvreemde ouder wordt geplaatst.

Dat was ik idd ook van plan. Ik zei al tegen mijn vriend: ik zal vanavond wel kapot zijn :sweat_smile: Ik zag dat er een soort klim-/nettenpark is. Lijkt me echt ingewikkeld om daarin het overzicht te houden. We zullen het zien!

Ik werk niet op een Nederlandse school dus de regels zijn iets anders maar bijv dat je kan vallen met een kind

Spannend hoor, maar sowieso heel leuk voor je dochter dat je meegaat! Bij ons werden de ouders ‘gekoppeld’, dus het was de bedoeling dat twee groepjes steeds bij elkaar bleven. De kleuters moeten de hele tijd naar de wc, dus dan is er één ouder die mee de wc’s in kan (niet in het hokje, maar helpen met handen wassen) en eentje die bij de kinderen kan blijven. Bij ons was er ook een ‘hulppost’ waar twee juffen zaten, die konden bijspringen als er iets is.
Zelf vind ik het ook lastig om te kletsen en heb ik nog niet heel veel schoolpleinvriendinnen (en voor mijn gevoel alle andere ouders wel). Tijdens schoolreisje was ik eigenlijk druk zat met alle kinderen dat dat eigenlijk geen probleem was. En verder waren er genoeg gespreksonderwerpen: welke attracties leuk waren, hoe laat de bus komt, hoe lang het kind van de andere ouders al op school zit en hoe ze dat vinden, of ze hun eigen .
En wel een tip: bij ons kregen ouders lunch van school, net als de kinderen. Maar dat was dus een miniportie frietjes. Neem dus vooral eten voor jezelf mee.

2 likes

Oh dat is nog erger vind ik. Sons moet je meeklimmen.
Ik heb wel eens de verjaardag van m’n kind in zo’n park gedaan. Nooit meer, haha.

1 like

Ik wil een tiptoi starterset kopen voor mijn dochter van bijna 3 jaar. Van 3 tot 4 is het een boek van nijntje maar weet niet of ze nijntje nog echt heel leuk vind. En dan is er nog een set van 4 tot 7 jaar over de boerderij. Welke zouden jullie aanraden? Toch nijntje ivm haar leeftijd of die vanaf 4 jaar. Weet niet of die te moeilijk is.
Liedjesboek gaat op het verlanglijstje voor sinterklaas

Ik ken die van de boerderij niet. Mijn kind van 4 vindt het boekje over Nijntje ook nog leuk, hij is niet per se meer fan van Nijntje, maar hij vindt het wel leuk om alle muziekinstrumenten te luisteren en hij vindt nu de quiz-functie over familiebanden bijvoorbeeld leuk.
Hij heeft een andere over dinosaurussen vanaf 4 jaar, dat vindt hij ook leuk, maar dat is wel van het niveau ‘welke dinosaurus leeft in het Krijttijdperk?’ en ‘Onderzoekers hebben in de maag van de Brachiosaurus stenen gevonden en ze namen aan dat ze die opzettelijk hadden ingeslikt om hun eten te verteren, maar nieuwe inzichten zeggen dat ze ze per ongeluk hebben ingeslikt.’ Als de informatie over boerderijdieren ook zo gedetailleerd is, is dat voor een 2-jarige nog niet zo interessant denk ik.

2 likes

Ah nee dat gaat ze nog niet leuk vinden denk ik zulke weetjes. Dan ga ik voor die van nijntje! Thanks

1 like

Mijn kind heeft het boerderijboek en dat zijn ook veel van die weetjes die verder gaan dan 'dit is een koe, die geeft melk’wat @Merel zegt. En wat moeilijkere zoekopdrachten (‘zoek naam, haar wekker gaat’ en dan zie je dus geen wekker maar iemand die slaapt). Ik weet niet of het aan het boek heeft gelegen maar dit was haar eerste boek en ze pakt tiptoi pas zelf vaak en lang sinds ze een boek heeft dat meer bij haar ontwikkeling past.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met zo’n postpartum buikband/sluitband en van die siliconen keizersnede litteken pleisters?
Ik twijfel om die te kopen voor het herstel na mijn (geplande) keizersnede, maar ben even benieuwd naar ervaringen ermee.

1 like

Ik gebruik silliconenpleisters, mijn litteken was dystrofisch en het ziet er nu na een half jaar gebruik echt veeeel beter uit. Minder dik en rood en ook geen jeuk meer. Maar ik zou sowieso littekentherapie aanraden, ook voor het littekenweefsel wat je niet ziet. Is het laatst ook over gegaan, denk dat je het wel terug kan vinden als je op littekentherapie oid zoekt.
Ik heb die silliconenpleisters vergoed gekregen via de huisarts, zijn van Scarban.

1 like

Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

1 like

Hier is het boerderij boek ook het minst favoriete tiptoi boek. Je hebt ook een starterset met een boek die ‘mijn wereld’ heet. Die was hier wel lang populair bij onze 3 jarige.

1 like

DJAMBODJAMBODJAMBO

Heeft iemand zulke blokken? Zijn ze het geld echt waard of kan ik ook zoiets goedkopers vinden?

3 likes

Ik had dezelfde twijfel en voor mijn 3-jarige toch het nijntjeboek gekocht en hij vindt het erg leuk. Onze reis richting vakantie was er heel gezellig door!

1 like

Het ging heel goed! Alles ging eigenlijk vanzelf. Idd eerst instructies gekregen, maar was eigenlijk heel minimaal. Ouders hielpen elkaar wat met de groepjes. De kinderen hebben een leuke dag gehad en ik heb met een aantal ouders kunnen kennismaken/kletsen. Lief dat je vraagt!

18 likes

Wij hebben ze toevallig en ik wil het best aan je doorverkopen? Hier iig weinig mee gespeeld. Wel veel door de kamer mee gegooid.

Ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad na een paar littekenbehandelingen van m’n bekkenfysio. Ik doe nu nog 2-3x per week cupping onder de douche ook op haar aanraden. (Fysio cup gekocht via bol.com) Litteken ziet er rustig en goed uit. Pleister daarom uiteindelijk niet nodig gehad (ik had een spoedkeizersnede, hoor ook wel eens dat een geplande ks beter kan herstellen). Ben nu 10 maanden pp.

1 like

Ik zou dit niet vooraf al kopen. Zo’n herstel heeft tijd nodig voor je überhaupt weet of het nodig is. Ik heb tot een jaar m’n keizersnede litteken gevoeld maar nu 4 jaar PP voel ik er niks meer van. Ik had een spoedkeizersnede. Ben toen na 6 maanden ook bij de huisarts geweest om bij haar te vragen of ik baat had bij zulke pleisters maar ook zij gaf aan dat m’n litteken gewoon mooi genas (iets wat ik met 2 maanden pp nooit verwacht had).

1 like