Ga je naar een andere woonplaats, of in een andere wijk van dezelfde stad? En in het geval van een andere woonplaats: waar gaan de kinderen die daar wonen naar school? Is er bijv 1 dorpsschool waar bijna iedereen naartoe gaat en jouw kind dan niet?
Zou wat @Anna88 zegt zeker mee laten wegen. Want vriendjes op loopafstand zonder dat je ze overal naartoe moet brengen, en zelfstandig naar school kunnen, is fijn. En jij/je partner moeten die 20 minuten 4x per dag afleggen, wil je dat? Mogelijk ook als je meerdere kinderen wenst die wisselende schooltijden hebben. Mijn kind is in de kleuterklas op 2 dagen eerder uit, en vanaf groep 2 t/m 4 1 dag. Dat vond ik in mijn vorige woonplaats best een heen en weer gereis.
Het is natuurlijk allemaal geen onoverkomelijk leed, maar ik moet zeggen dat mijn ochtenden en middagen veel chiller zijn nu we een school op loopafstand hebben. En de kinderen, die we in groep 4 en 6 verhuist hebben, waren heel snel gewend op hun nieuwe school.
Maarja het is ook maar wat er tegenover staat. De bestie van mn kind woont in een ander dorp en die ouders vinden elke dagen halen/brengen gedoe, maar het wel waard omdat ze met hun verhuizing ook veel andere dingen kregen (vrij wonen)