Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik denk dat kinderen dit ook super leuk vinden idd. Leuk zoveel soorten ijsjes en accessoires :star_struck:

Wij hebben de M&D set en een van de leukste dingen is wel om hele hoge ijsjes te maken met meerdere bolletjes. En dat kan bij deze volgens mij niet.

Maar zou gewoon kopen wat je zelf het leukst lijkt :grinning: denk dat ze met beide even leuk zullen spelen.

3 likes

https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0DHWSJVMC?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
Ik heb deze dingen gekocht om knijpfruit in te doen en het is nu al een van de beste aankopen ooit want het is zo handig en geen geknoei meer.

2 likes

Sorry ik heb weer een knutseltip :joy:
Ben echt een knutselmoeke geworden.

We hebben vanochtend een paas ei gemaakt.

Eerst mijn twee jarige op allemaal gekleurd papier laten “tekenen”. Toen heb ik het in blokjes uitgeknipt.
Heb een ei getekend en hem daar zelf de papiertjes (met wat hulp) op laten plakken.
Toen het ei uitgeknipt zodat je echt het ei los hebt en dat zelf op een wit papier geplakt. Bolletjes toegevoegd en hij kan op de kast :stuck_out_tongue_winking_eye::confetti_ball:

28 likes

Wat leuk! Ik ga hem overnemen want mijn peuter is helemaal in de lijmfase haha.

Heb je al eens toveren met wasco en ecoline gedaan? Eerst laten tekenen met witte wasco (of gekleurde maar dan is het minder magisch) en dan je peuter en alles wat je dierbaar is van top tot teen met een schort/kranten bedekken en lekker kliederen met de ecoline. Dat is hier ook echt een hit.

Voorbeeldje van internet voor het idee:

7 likes

Zo, terug in de tijd dit! Dit ken ik nog van mn eigen jeugd en was super leuk om te doen.

4 likes

Ohhhh dat is tof!! :heart_eyes:
Denk dat hij er nog net iets te klein voor is, maar ga dit zeker onthouden!

1 like

Wat een toptip! Dank!

Voor de personen met meerdere kinderen, maken jullie voor elk kind apart fotoboeken of fotoboeken voor de kinderen samen?

Zo leuk geworden! Ik heb dit geprobeerd vanmorgen, maar geen succes hahaha. Ik was vergeten dat mijn kleuter het liefst massieve zwarte vlakken kleurt in plaats van kleurrijke strepen, het knippen was half knippen half scheuren, het plakken was alle kleuren papier bij elkaar en niet door gemixt en na een paar stukjes plakken had ze er geen zin meer in.
Duidelijk weer, knutsels waarbij ik teveel moet leiden werken hier niet (en ik ga ze niet zelf maken).

Als ik haar haar gang laat gaan maakt ze wel hele mooie dingen, maar gestuurd worden in een plan no way. :joy:

3 likes

Ohhh ja ik ben ook wel echt van het leiden want ik ben echt een controlefreak :sweat_smile::joy:
Dus ik heb wel heel bewust geen zwart gekozen (want ook dat is favoriet hier) en wat lichtere kleuren.

Het klinkt misschien ook heel romantisch in mijn post hoor maar hier zat ook alles onder de lijm. Hebben we het twee keer gedaan in sessies van 10 minuten en heb ik heel vaak gedacht “waarom wil ik dit altijd doen?”

Zo zag het er uit voor het knippen om een realistisch beeld te geven:

2 likes

Ik maak drie boeken per jaar in januari (maar ze zijn hier allemaal ongeveer tegelijk jarig rond de jaarwisseling) dus eentje voor de oudste van zijn ‘leeftijdsjaar’, dus ‘Naam 4’ en voor de ander dan ‘Naam 3’. En voor ons gezin dan eentje met het kalenderjaar, dus die boeken heten 2024 of 2025 ofzo.

Tot en met 2 jaar heb ik foto’s geprint en ingeplakt, vanaf jaar 3 hebben de kinderen leeftijdsfotoboeken.

4 likes

Ik maak voor elk kind apart en dan ook per (leeftijds)jaar. Is wel veel werk. Loop dan ook heel erg achter nu :sweat_smile: Maar vind het wel leuker zo voor het kind

3 likes

Ik ga dat niet doen. Kan me niet voorstellen dat ik er veel plezier uithaal om alles twee keer te maken laat staan een dubbele hoeveelheid albums 20 of misschien wel 30 jaar te bewaren. Ik maak wel voor allebei een eigen album van zwangerschap+eerste maand en van het eerste jaar. En misschien wel als ze 18 oid worden nog eentje maar dat zie ik dan wel.

Heb het zelf ook niet (enkel eerste jaar) en mis het ook niet.

2 likes

Oh man ik krijg altijd super veel stress en loedermoeder vibes als ik posts lees over fotoboeken. Heb nog maar 1 gemaakt van mijn dochters eerste jaar). Mijn kinderen zijn 6,5 en 4 :melting_face:

13 likes

Ik was ook van plan om fotoboeken te maken van ieder jaar… ik moet nog beginnen en loop 5 jaar achter :joy:

10 likes

Haha ja ik ook elk jaar per kind maar de praktijk is anders. Eerste half jaar van de oudste en een heel random boek van ong 10 maanden van 2025 van hun samen.:sweat_smile:

2 likes

Nieuwe moeder hier: tot hoeveel weken maken jullie je jonge baby overdag wakker voor een voeding? Mijn baby is nu 7 weken en ik merk dat ze op sommige momenten overdag nog in slaap is als haar voeding al 3 uur geleden is geweest. Ze groeit verder goed dus ik weet dat ik haar dan nog wel even kan laten, maar ik maak haar toch altijd wakker na 3 uur omdat ik bang ben dat ze anders in de nacht te vaak wakker wordt voor een voeding. Ieder kind is natuurlijk anders, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Na 3 uur wakker maken of laten slapen? (Leg het ook nog voor aan het consultatiebureau hoor)

Zodra ze op het geboortegewicht zijn hoef je ze toch niet meer wakker te maken voor voeding? Althans zo is mij dat ooit geleerd.

3 likes

Oh ja misschien goed om erbij te vertellen: mijn baby had een te laag geboortegewicht dus mij is geadviseerd haar de eerste weken sowieso na 3 uur wakker te maken overdag. En ze krijgt borstvoeding. Maar de eerste weken zijn nu voorbij en het klopt wat je zegt: ik kan er op basis van haar gewicht meer tijd tussen laten als het goed is, maar ben er een beetje huiverig voor omdat ik bang ben dat ze dan in de nacht vaker om voeding gaat vragen. Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. En het is allemaal nieuw voor mij, dus ik heb geen idee waar ik goed aan doe!

1 like

Mijn oudste is vijf en heeft nu z’n eerste fotoboek gekregen. Ik maak het wel voor grote vakanties maar niet per jaar en per kind, ik vind het echt te veel werk om de foto’s uit te zoeken, maar wel leuk om iets tastbaars te hebben.

Mijn kinderen mogen wel hun hele digitale fotomap hebben als ze daar oud genoeg voor zijn, die deel ik met mijn man en daar zetten we alles in.

3 likes