Tips, ervaringen & aanraders #11

Probeer het gewoon een dag om te zien of het voor jou en je kind werkt. Als het niet bevalt kun je het de volgende dag weer anders doen :slight_smile:

3 likes

Ja dit @Kees en nog een reden om na 3 uur wakker te maken kan zijn omdat ze nog dag en nacht ritme moeten ontwikkelen.
Aan de andere kant hebben nachtvoedingen ook wel echt een functie bij borstvoeding, zeker in die eerste weken dragen nachtvoedingen er echt aan bij om je melkproductie op gang te houden.

4 likes

Mijn kind had ook een laag geboortegewicht (dysmatuur) en ik heb dit maar een week gedaan. Ik had wel nog nachtvoedingen, maar dat hoort er bij, ook als je baby half uur minder lang doorslaapt. Je kan hier niet echt de fout mee ingaan, dus lekker doen wat goed voelt!

1 like

Ik laat er maximaal 4 uur tussen zitten voor mijn even oude baby. Dus in principe laat ik haar zelf komen maar na 4 uur maak ik haar wel wakker voor een voeding. Dat is ook omdat ik een nogal slaperig exemplaar heb dat niet zo goed groeit maar ik deed het bij de oudste ook zo en werkte voor ons prima. Als ik zelf ga slapen zet ik overigens geen wekker ofzo en slaapt ze meestal een blok van 5-6 uur en een blok van 3-4 uur achter elkaar.

2 likes

@Junebug85 @itakepictures @Moment @Feather Bedankt voor jullie reacties en perspectieven! Het is erg behulpzaam en een goed idee om het gewoon een dag uit te proberen. Ik denk dat ik het dan eerst een dag tot max 4 uur overdag laat en ‘s nachts volledig op verzoek. Wellicht dat ze zelf ook besluit niet langer dan 4 uur overdag tussen voedingen te laten.

Wij gaan op vakantie met onze baby van dan bijna 9 maanden. Hij vindt eten super leuk en eet thuis gekookte stukken en soms stamppotjes. Potjes blieft meneer niet😂. Hoe doen jullie dat op vakantie? We hebben geen keuken oid dus zelf koken gaat m niet worden en rauwe dingen (behalve banaan) eet hij eigenlijk nog niet. Wat zijn dingen die ik hem dan makkelijk kan aanbieden? We gaan naar Spanje dus niet exotisch ofzo haha maar ik kan echt weinig bedenken. Verder krijgt hij nog borstvoeding dus verhongeren zal hij niet

3 likes

Ik gaf van ons bord in veilige portiegrootte of kocht dan avocado, tomaat en komkommers enzo, dus wat je niet hoeft te bereiden en makkelijk zelf kan snijden. Of gewoon een stuk brood. Zou lekker experimenteren! Heb ook wel geprobeerd iets voor haar te laten maken maar dan was de groente bv nog te hard.

3 likes

Gaan jullie op hotel of ergens waar er geen keuken is? Op hotel met buffet zou ik wat gekookte aardappelen groente met mijn vork prakken. En op restaurant vragen naar iets wat makkelijk te koken is, pasta met een beetje tomatensaus. Met was rauwkost is dat hetzelfde als thuis.

1 like

Wat is dan je accommodatie? Ik denk een hotel met ontbijt dan? Dan zou ik bij het ontbijt een beetje roerei proberen, misschien zacht fruit zoals peer of meloen in de juiste grootte, stukjes brood? Eventueel zacht gemaakt in moedermelk.

Misschien heeft je hotel een magnetron? Dan kan je ook groente zoals worteltjes of broccoli koken in de magnetron. En anders eet hij even een weekje geen groente dat is ook niet zo erg zoals je zelf ook al zegt

4 likes

En @Yzile oh ja lekker vaag ben ik maar hotel met ontbijt(buffet) idd! Goeie van die magnetron, dat is er vast wel ja en ik had niet echt bedacht dat ze in restaurants vast iets simpels kunnen maken😂

Thanks! Ik denk (zoals gewoonlijk haha) weer te moeilijk.

2 likes

Ja, gewoon vragen in het restaurant of ze iets van aardappel of pasta kunnen koken met een beetje tomatensaus oid of broccoli en dan prakken of heel klein snijden. Ben nog nooit in een restaurant geweest waar dat een probleem was.

3 likes

Ei koken of bakken kan ook altijd wel.

Gewoon dingen van het buffet kiezen die wel kunnen. En in de avond mee laten eten van jullie eten of een miniportie pasta of aardappelen en groenten bestellen. Die van ons was tien maanden en at gewoon met de pot mee wat kon.

Ik had wel pap van thuis meegenomen, van die granenpap. Dat at hij als ontbijt. Bij hotel wat warme melk vragen en erdoor roeren of borstvoeding/babyvoeding aanmaken voor erdoor.

3 likes

Tippie bij de Lidl!
Deze kleurboekjes lagen bij de Lidl en is echt een hit bij mijn 2 jarige (van januari).
IMG-1089

Even opgezocht, deze:

5 likes

Oh leuk! Mijn kind is helemaal into kleuren momenteel en gaat vrij rap door zijn kleurboek heen. Wat kleurt jouw kind netjes binnen de lijntjes!

2 likes

Mijn dochter van 10 maanden heeft heel dun en vlassig haar, maar er hangt wel vaak een piekje voor haar ogen. Wil er graag een speldje of elastiekje ofzo in doen, maar vind bijvoorbeeld zo’n speldje wat je in moet drukken zodat hij vast klikt niet fijn omdat je dan zo hard op dat hoofdje moet drukken. Iemand tips voor een fijn elastiekje of speldje voor zulke kleine kindjes?

1 like

Ik heb dit soort haarspeldjes:

Die gaan heel makkelijk in mn dochters haar en blijven ook best goed zitten. Hoef je ook niet te drukken, probeerde dat laatst en vond dat ik nog best hard moest drukken, dus die bewaren we voor later.

1 like

En een antislip knipje? Blijft al zitten in een klein plukje.
Beetje gekke foto want afgeknipt maar dit idee
IMG_3053

5 likes

Geen inhoudelijke comment maar dit speldje op dat hoofdje is zo schattig

1 like

@Mrs.Fraser @Clarity Ja top, nog tips waar ik zoiets leuk en niet al te duur kan kopen? Zeeman? Hema? Kruidvat? Die anti slip ga ik ff googlen want snap niet hoe dat zit haha ik ben echt een haarspeldjes noob.

1 like