Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik heb ze bij de zeeman en hema gekocht. Zeeman zijn ze het goedkoopst, hema vind ik ze eigenlijk te duur.

2 likes

Ik kocht ze altijd bij speciale knipjes winkeltjes online of via vinted.

2 likes

Haha dat snap ik!

Hier laat iemand het zien.
Ik bestel ze online, maar zag dat wibra ze ook heeft.

3 likes

Iemand de gouden tip voor een kinderwagen/buggy?
We hebben de Joolz geo 3 maar ik vind het zo’n groot lomp apparaat dat ik graag een andere kinderwagen wil. Het liefst eentje die compact inklapt, waarbij ik geen stoeltjes hoef los te klikken maar wel een waarbij ik het zitje zowel naar me toe als van me af kan draaien. En ik wil dat ze echt recht kan zitten. We hebben namelijk ook de maxi Cosi Lara 2 als boodschappenwagentje maar daar zit ze in als een zoutzak. Als ik mijn eigen wensenlijst zie lijkt het bijna een onmogelijke vraag.

2 likes

Wat bedoel je met stoeltjes losklikken? Ik heb ook een geo maar daarbij hoeft dat niet toch?
Volgens mij is compact en 2 kanten op kijken moeilijk te vinden. Misschien eens een babypark oid inlopen om te kijken? Ik vind dat veel kinderen in die compacte buggy’s als zoutzakken zitten, maar dat verschilt misschien ook wel erg per kind.

1 like

Bugaboo Dragonfly?

1 like

Joolz Hub?

3 likes

Als ik het stoeltje naar mij gericht staat en dan wil inklappen moet ik hem losklikken, maar daarbij vind ik het dan ook ontzettend zwaar en lomp om hem de auto in te krijgen. Kan natuurlijk ook aan mij liggen :sweat_smile:

Ik heb een easywalker harvey, wel ouder model maar volgens mij is er niet enorm veel veranderd. Die ik heb, de easywalker harvey 3, staat ook veel op marktplaats dacht ik. Hebben 'm uitgekozen op compact (voor een 3 in 1 kinderwagen dan he), makkelijk naar boven te tillen, buggy zitje kan er gewoon opblijven en ik leg 'm in zijn geheel in de achterbak van de auto.

2 likes

Ik heb een Harvey 5 en het zitje kan er alleen op blijven als je kind van jou af kijkt, anders lukt het mij iig niet om m in te klappen.

1 like

De bugaboo fox kan je in zijn geheel inklappen en stoeltje beide kanten op. De nieuwe joolz aer kan je een apart opzet stuk voor kopen zodat stoeltje naar je toe kan.

3 likes

Zijn hier mensen die met een baby een bakfiets met babyschaal (géén maxi-cosi) hebben gebruikt? Vanaf hoeveel maanden ging dat ongeveer? Lees online over Melia Babyschalen dat ze vanaf 3 maanden zijn en dat kan ik me in de praktijk niet voorstellen, maar op andere websites wordt weer aangeraden voor 9 maanden niet te fietsen en ik hoop toch wel iets eerder op de fiets te zitten.

Ik heb een melia babyschaal vanaf 3 maanden gebruikt. Vond het persoonlijk echt geen prettig ding, er zit amper vulling in en geen vering. Ben dus alsnog overgestapt op de maxicosi.

2 likes

Aha, ik kan niet overstappen op een maxi cosi (past er maar één van in een bakfiets en er moeten er twee mee), denk je dat het met een paar maanden beter was geworden of is het gewoon een onding?

Die 9 maanden wordt sowieso aangehouden voor een gewone fiets. Zou daar nog een verschil in zitten ten opzichte van de bakfiets?

1 like

En een fietskar? Daarvan zien die babystoeltjes er wel comfortabeler uit dan die babyschalen.

1 like

Mja lastig te zeggen want ik heb die beslissing op gevoel gemaakt en het is natuurlijk gewoon een goedgekeurd vervoersmiddel. Maar vond het voor mn jonge baby een groot contrast met de zachte maxicosi. Als ze wat steviger zijn zou ik het wel zien zitten denk ik.

1 like

Ja dat is onze tussenoplossing als we niks anders vinden, vind dat in de stad wel minder fijn omdat je niet met ze kan communiceren en je sowieso niet kan zien wat er met de bak achter je gebeurt.

@kleinmeisje nee ik kijk wel specifiek naar bakfietsadviezen. Verschilt per website, maar het wordt overal erg voorzichtig geformuleerd voor negen maanden.

2 likes

Hier ook vanaf 3 maanden gebruikt. Met hobbels heb je toch nog best wat impact op dat nekje vind ik… dus eerder zou ik niet doen.

Moeten er 2 baby’s meekunnen? Als in, twins? Of een baby + een kind? Want dat kan wel met de maxicosi.

1 like

Wij hebben er een, rond 6 maanden begonnen. Ik zet ‘m zoveel mogelijk naar achter en vind dat mijn dochter dan wel goed ligt. Ik heb echt naar haar gekeken om te zien hoe sterk ze was. Bij mijn zoon had ik het denk ik eerder aangedurfd, bedoel ik. Je hebt ook nog extra inzetten zodat de nek extra ondersteund wordt, maar daar was mijn dochter al te groot voor.

1 like