Wow, gefeliciteerd! Spannend, een tweeling. Ik sluit me wel aan bij de opmerking over ouderschapsverlof. Ik weet natuurlijk niet hoe je (jullie?) banen en ambities zijn, maar misschien kun je naast verlof verlengen ook met een werkgever afspreken dat je later begint/kortere dag werkt zodat je de kindjes rustig lopend kunt halen en brengen. Als ze in het najaar beginnen heb je ook nog de kerstvakantie en met een tweeling heb je vast veel dagen dat er een toch niet naar de opvang gaat, of je bent zelf ziek… Niet echt opbeurend, maar die eerste negen maanden (tot ze beter in de bakfiets kunnen) vliegen wel echt voorbij. En hopelijk hebben jullie snel een plekje dichtbij!
Ik heb voor de oudste destijds zo’n Maxicosihouder op de bagagedrager gehad. Ik snap volledig dat mensen het er ‘eng’ uit vinden zien maar wij waten er heel tevreden over. Ze zitten lekker solide in hun Maxi-cosi en er zit ook vering in. Alleen hebben niet alle bakfietsen standaard eem bagagedrager. Dus die moet je dan wel extra laten monteren.
@Shaaar - Mocht je deze optie overwegen, stuur een berichtje. Ik denk dat we 'm nog wel in de schuur hebben liggen en dan zou je 'm wat mij betreft mogen ophalen.
Als je je kind graag als airbag gebruikt moet je dit vooral doen. Fietsen met draagzakken en doeken is echt mijn moedermaffia heuvel. Kan daar gewoon niet bij met mijn hoofd dat je dat zou doen.
Thanks allemaal! Nee, ze worden sowieso echt klein, met 3 maand had ik sowieso niet verwacht, maar ik had wel de hoop op met vijf en neem uit dit gesprek mee dat niemand echt happy is met peuter/babyschalen en helemaal niet vóór een halfjaar, dus die droom van vrijheid met een fiets parkeer ik even.
@Feline is minder mijn ding. Ben hier al zo vaak bijna van de fiets gereden dat is dat risico niet zo nemen.
@plum @Fishing we hebben gelukkig ook een auto, dus extra osv zou niet de eerste voorkeur zijn. Vooral ook omdat kdv’s geen uitspraken doen over wanneer ze dan wel plek hebben. Als we een plek verderop laten schieten, kan het dichtbij alsnog maanden duren. Met zekerheid zou het een ander verhaal zijn.
@Keroppi thanks, we gaan er even over nadenken.
En thanks voor alle ervaringen! Handig om te weten
Ik bedenk me nu, mijn babyschaal ervaring is wel met een babboe, dat was sowieso een wereld van verschil met de Lovens die ik nu heb. Lovens is zó veel beter qua vering, en je monteert bij die fiets de babyschalen ook op een zacht bankje ipv de harde houten babboe bankjes. Zou het dan wel eerder aandurven
Echt hoor, soms zie ik zo’n piepklein baby’tje in een draagzak en dan op de elektrische fiets, echt gestoord vind ik dat. En ja ik ben al 15 jaar niet meer gevallen met de fiets maar het kan altijd gebeuren.
Oeh dat is weer top. We kijken sowieso naar een bakfiets met vering in het voorwiel, dus ik ga het type bankjes ook even meewegen.
Ik ben afgelopen zomer echt behoorlijk onderuit gegaan met twee kinderen op de fiets. Gelukkig hadden we helmen op en hadden zij niets. Maar ik heb echt weken last gehad van gekneusde ribben. En ik weet niet eens waarom ik precies viel raakte gewoon van het fietspad. Anyway, kan dus zomaar opeens wel gebeuren.
Nou inderdaad en dan maakt stad of dorp ook echt niet uit. Maar ik zie ook zo vaak kinderen los in de auto op een 50-weg, vind ik ook zó idioot.
Omg stel je voor dat je dan met je buik tegen het stuur aan knalt, dan plet je gewoon je kind.
Even een tip voor de mensen met stapelstenen: ik speel elke dag ‘twister’ met mijn dochter van 3. Ik leg ze alle in twee rijen naast elkaar en geef dan opdrachten als ‘linkervoet op rood, rechtervoet op geel.’ En dan natuurlijk de handen en billen erbij later. Zo oefent ze met links en rechts en d’r balans, en ze vind het superleuk.
Wat voor eerste schoentjes moet ik kopen? Had van m’n schoonzusje van die stevige slofjes gekregen maar die schopt hij uit, net als sokken dus ik zoek iets wat ook wel goed blijft zitten.
Zou het liefste Vans oid kopen want vind dat echt zo stoer, maar dat is echt niet goed toch.
Toen mijn kinderen ruim 9 maanden waren heb ik ze samen achter in de fietskar gezet. Toen wel een melia peuterschaal in de fietskar gedaan, tot die peuterschaal te krap werd en toen gewoon in de riempjes van de fietskar zelf.
Nu zijn ze 4.5 en wordt het wel wat krap
maar nog steeds gezellig in de fietskar haha
Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn en makkelijk fietsen (behalve de keren dat de accu leeg was en ik was vergeten op te laden, dat is nu wel zwaar
)
In principe valt de fietskar ook niet om, als je omvalt met de fiets. En als ze 9 maanden of ouder zijn, fiets je denk ik ook met een heel ander gevoel dan wanneer ze nog zo super klein zijn.
Hopelijk is er toch snel plek voor jullie bij de opvang aan de overkant! Onze voormalige opvang ligt ook tegenover ons huis en dat was echt een zegen al die jaren ![]()
Shoesme of bunnies? Het gaat erom dat de zool heel goed buigbaar is (en voor jou is het fijn om ze makkelijk aan te kunnen doen). Wij hebben daarnaast enfant slofjes voor binnen, trekt onze zoon niet uit en loopt hij goed op.
Misschien had je het ook gezien maar zag iemand op 24baby waarbij een lokale fietsenmaker een constructie ging maken zodat er twee maxicosis in een bakfiets konden. Geen idee hoe dat is afgelopen, maar misschien nog een poging waard om dat eens na te vragen?
Wel weer echt next level logistiek een tweeling haha. Ik vond met 1 die eerste maanden al wel lastig met vervoer. Was blij toen ze normaal op de fiets kon.
Ik zag vorig jaar ergens dus een man in de auto achter het stuur met baby in draagzak?! Brooooooo
Ik ben fan van Bisgaard. Voor de eerste schoentjes zou je zoiets kunnen kopen: bisgaard barefoot basic navy of bisgaard barefoot carter dark brown
Zou alle ‘hippe’ schoenen echt niet aanraden op die leeftijd. Ik heb laatst vans gekocht voor mijn kind van 2 en die staan ongebruikt in de kast. Hij krijgt er blaren van en hij wil ze niet aan. Terwijl bij de schoenen van bisgaard mag ik ze juist niet uittrekken.
Naturino! Die zie ik hier overal als eerste schoentjes
Mijn kind wil binnen ook echt niets aan haar voeten. Toen ze echt nog een baby was bleven sokken wel aan, maar sloffen hield ze nooit aan en sokken gaan nu ook meteen uit zodra we thuis zijn. Ik krijg al koude voeten als ik er naar kijk, maar heb het na 4 jaar maar opgegeven, haha. Mijn nichtje was ook zo, misschien jouw zoontje ook?
Qua eerste buitenschoenen had ik een paar van Develab, dat is een fijn merk. En verder sluit ik me helemaal aan bij Bisgaard en Wheat heeft ook fijne schoenen.
Ja, ik heb wel eens een simpeler project gehad. Vind het vooral ook verbazingwekkend hoeveel zaken er niet/nauwelijks bestaan voor een tweeling, zoals bijvoorbeeld iets simpels als een bakfiets voor twee maxi-cosi’s.