Shoesme of bunnies? Het gaat erom dat de zool heel goed buigbaar is (en voor jou is het fijn om ze makkelijk aan te kunnen doen). Wij hebben daarnaast enfant slofjes voor binnen, trekt onze zoon niet uit en loopt hij goed op.
Misschien had je het ook gezien maar zag iemand op 24baby waarbij een lokale fietsenmaker een constructie ging maken zodat er twee maxicosis in een bakfiets konden. Geen idee hoe dat is afgelopen, maar misschien nog een poging waard om dat eens na te vragen?
Wel weer echt next level logistiek een tweeling haha. Ik vond met 1 die eerste maanden al wel lastig met vervoer. Was blij toen ze normaal op de fiets kon.
Ik zag vorig jaar ergens dus een man in de auto achter het stuur met baby in draagzak?! Brooooooo
Ik ben fan van Bisgaard. Voor de eerste schoentjes zou je zoiets kunnen kopen: bisgaard barefoot basic navy of bisgaard barefoot carter dark brown
Zou alle ‘hippe’ schoenen echt niet aanraden op die leeftijd. Ik heb laatst vans gekocht voor mijn kind van 2 en die staan ongebruikt in de kast. Hij krijgt er blaren van en hij wil ze niet aan. Terwijl bij de schoenen van bisgaard mag ik ze juist niet uittrekken.
Naturino! Die zie ik hier overal als eerste schoentjes
Mijn kind wil binnen ook echt niets aan haar voeten. Toen ze echt nog een baby was bleven sokken wel aan, maar sloffen hield ze nooit aan en sokken gaan nu ook meteen uit zodra we thuis zijn. Ik krijg al koude voeten als ik er naar kijk, maar heb het na 4 jaar maar opgegeven, haha. Mijn nichtje was ook zo, misschien jouw zoontje ook?
Qua eerste buitenschoenen had ik een paar van Develab, dat is een fijn merk. En verder sluit ik me helemaal aan bij Bisgaard en Wheat heeft ook fijne schoenen.
Ja, ik heb wel eens een simpeler project gehad. Vind het vooral ook verbazingwekkend hoeveel zaken er niet/nauwelijks bestaan voor een tweeling, zoals bijvoorbeeld iets simpels als een bakfiets voor twee maxi-cosi’s.
Oh dat zou ook wel kunnen, ik heb zelf ook altijd blote voeten dus voor thuis/ergens binnen vind ik het niet zo erg maar buiten heb ik liever wel dat hij iets aan zijn voeten heeft. Hij trekt op de opvang ook bij andere baby’s sokken uit, dus ik denk dat hij gewoon een hekel heeft aan sokken in het algemeen. ![]()
Je hebt het vast uitgezocht maar zo’n bakfiets met drie wielen die zijn vaak wat breder. Misschien dat het dan wel kan? Lijkt me alleen veel kutter fietsen dan een met twee wielen.
Welk fotolijstje A4 hebben jullie voor kindertekeningen? Met zo’n deurtje dat open kan.
Het liefst te krijgen in een fysieke winkel, maar bestellen kan ook.
Ik heb hem zelf niet, maar HEMA heeft er 1!
Action!
Iemand ervaring met kinder crocs? Ik wil die voor naar de speeltuin maar zijn die zolen een beetje goed net zoals bovengenoemde merken of shoesme?
Crocs muiltjes zijn wat minder goed voor de kindervoetjes omdat ze minder stabiliteit bieden door een gebrek aan bandjes rondom de enkel. Je hebt ook sandalen van crocs, die heb ik vorig jaar gehad voor mijn zoon en die vond ik wel handig voor erbij omdat je zand e.d. makkelijk kan afspoelen
Speelgoed tip! Mijn peuter heeft dit vandaag gekregen en hij is er al de heeeele dag mee aan het spelen ![]()
https://www.bol.com/nl/nl/p/melissa-doug-blockables-boerderij-speelset-met-draagbare-bewaardoos/9300000225916883/
Ja mijn zoontje heeft al een paar zomers de sandalen van crocs gehad. Waarschijnlijk niet super goed voor de voeten en ze verdienen ook geen schoonheidsprijs, maar ik vond ze wel ideaal. Je kunt ze heel makkelijk schoonmaken en mijn zoontje kon ze snel zelf aan en uit doen. Ze waren na een zomer intensief gebruik ook nog als nieuw
Ik heb een vrij specifieke vraag, maar wie weet.
Context: ouders van één kind zijn uit elkaar en hebben gezamenlijk gezag. Er is afgesproken dat de ene ouder zoveel mogelijk zelf alles regelt rond het kind en zo weinig mogelijk om toestemming hoeft te vragen aan de andere ouder (door beide zo gewenst, er is geen co-ouderschap). Het succesvol aanvragen van eenhoofdig gezag is zeer waarschijnlijk niet mogelijk, anders was dat in gang gezet.
Om de bovenstaande situatie te realiseren wil ik graag een zo compleet mogelijke lijst samenstellen van formulieren die vooraf al ondertekend kunnen worden. Voorbeeld daarvan is het formulier om met een kind op vakantie te gaan in het buitenland. Verder dan dit voorbeeld kom ik eigenlijk niet. Klopt dit of zijn er toch nog andere formulier die ik alvast mee kan nemen hierin?
@Boondigga Ik heb al jaren crocs voor mijn kind voor in de lente/zomer. Die gebruik ik vooral voor thuis en de speeltuin in de buurt. Ik vind het ideaal!
Ik ben niet goed op de hoogte van dit onderwerp maar het is wel zo dat het formulier om met je kind de grens over te gaan elke keer weer getekend moet worden. Zover ik weet (en begreep van een collega) moet dit elke keer weer opnieuw.
Ja, in principe is dat zo. Ik heb een advocaat om advies gevraagd en hij geeft aan dat je een aantal blanco formulieren kan laten ondertekenen en deze zelf aan kan vullen op het moment dat het nodig is. Er is t.z.t. eventueel wel een nieuwe kopie van het id-bewijs nodig.
Hoe oud is het kind? Ik werk in het onderwijs en daar hebben we om bv dingen in gang te kunnen zetten, beide ouders voor nodig indien ze samen gezag hebben. En goed om te weten; ik moet beide ouders informeren over zaken wat het kind aangaat. Zeker bij gescheiden ouders, want dan kan je er niet zomaar vanuit gaan dat ouder a ouder b op de hoogte stelt van alles (ik werk wel in het zorgteam van het onderwijs dus wel de meer bijzondere casussen). In het geval van medische zaken moeten vaak ook beide gezaghebbenden tekenen.
Edit; deze dingen zijn dus wel erg moeilijk om vooraf in te vullen, ik zie nu pas dat dat je specifieke vraag was. Sorry. Maar wellicht wel goed om te weten dit. En het is als school soms best ingewikkeld als er met 1 ouder bv weinig/geen contact is, maar die wel moet tekenen waardoor je soms langer dan gewenst moet wachten tot dat je door kan pakken in het belang van het kind.