Wel een anti tip, neem er niet eentje die je met klittenband moet vastmaken. Ik loop altijd te klooien met dat ding die de hele tijd half los schiet en scheef gaat, echt vreselijk.
Heeft iemand toevallig ervaring met een (verloskundig) coach en/of de EVA-methode voor bevallingsverwerking? En zo ja, zou ik een pb mogen sturen?
Ja, ik. Je mag een bericht sturen!
Ik heb een universeel meerijdplankje van de kinderwagen gebruikt en de stok van de buggy met tape dikker gemaakt zodat het past. Niet de meest elegante oplossing, maar wel voor 20 euro klaar in plaats van voor 110.
Voor de mensen in t midden van t land met een bluey fan
En een meet en greet met mij ![]()
Haha nee maar pb me even als je gaat leuk om elkaar te ontmoeten!
Iemand goede ideeën voor verjaardagscadeau voor een 3e verjaardag? Is voor onze jongste dochter maar we komen er niet uit. Ze is onze tweede en de oudste is ook een dame dus we hebben al zó veel.
Misschien een uitje? Theater, pretpark, museum. Of een step/fiets?
Fiets? Of step?
Nieuw bed (als ze nog ledikant heeft), kan je ook leuk beddengoed enz vragen en een eenhoorn nachtlampje en andere leuke spulletjes.
Wat wil ze zelf? Hier konden ze opzich wel richting geven op die leeftijd
Wij hebben ook de kid-sit echt ideaal!
Een leuke verwendag met jullie beide & wat ze zelf mag kiezen! Lekker helemaal aandacht voor haar. Ik kies tegenwoordig uberhaubt meer voor âdoe cadeausâ en werkt top. Ohja aanvulling: ik doe er wel altijd een klein cadeautje bij om fysiek uit te pakken dat te maken heeft met de dag zelf.
Onze middelste werd vorige maand 3. Zij heeft een tipi tent gekregen. Ze waren eerst altijd een tent aan het maken van dekens, kussens enz. Dit vindt ze geweldig. Hij is zo op te ruimen en kan straks ook naar buiten. Wat ons derde meisje (nu 5mnd) straks allemaal moet krijgen is mij ook nog een raadsel ![]()
Strippenkaart voor zwemmen en dan een leuk badpak als fysiek cadeau. Of een dagje uit naar een leuk museum. Meer magneettegels.
Mijn jongste wordt ook 3 en krijgt zoân houten parkeergarage, Lego, strijkkralen van Bluey, hamertje tik.
Voor de Belgische moeders hier: hoe valt het merk Buissonniére voor kinderen? En hoe is de kwaliteit? Ik koop graag Franse merken (petit bateau, Jacadi maar ook Kiabi) en zeker via vinted soms wel 2 maten groter
Wie heeft de tip voor smalle kinderen? Dochter begint nu met bijna 4 ivm medische situatie een ander postuur te krijgen en blijkt juist erg smal. Is name it nu inderdaad erg smal? Meer merken?
Ik wil graag een EHBO-cursus voor baby en kind volgen. Ik ben een beetje laat en er is nu nog plek voor de praktijkdag vier weken voor de uitgerekende datum. Is dat een beetje te doen fysiek maar ook cognitief? Ik merk dat ik nu (28 weken) al behoorlijk over grenzen heen ben en maar weinig kan lezen en onthouden en volgen. Anders kan het pas als het kindje geboren is, maar ik weet niet of ik me dan per se beter voel + wat als ik de ehbo eerder nodig heb.
En heeft er iemand echt baat gehad bij die cursus?
Het ging hier toch laatst over die pompoms plakken? Dit pakketje van de Hema vind mn kind van 4 echt heel erg leuk. Ook een ander Hema knutselpakket met zeemerminnen en folie plakken is een enorme hit (2 pakken er doorheen gejaagd in een weekend
)
Ik heb de cursus gedaan toen mijn kind iets van 3 maanden was. Ik vond het prettig om 'm gedaan te hebben en het gaf mij ook meer kennis en zelfvertrouwen toen ze zelf ging eten bijvoorbeeld en ik het verschil wist tussen verslikken en stikken en wat ik in laatste geval zou moeten doen. Maar heb het in 3 jaar nog niet nodig gehad gelukkig, mijn man toevallig een paar weken terug toen kind iets in haar neus gestopt had.
Ik denk dat een EHBO cursus voor iedereen een goed idee is maar het is geen must. Zou het niet zo kort voor de uitgerekende datum doen als je nu al merkt dat je dingen niet echt meer opslaat.
De vragendokter (instagram zelfde naam) heeft een cursus âhet zieke kindâ. Ik denk dat je daar vaker iets aan hebt, voor VGZ verzekerden is die nu gratis: Scholing over eerste hulp bij ziek kinderen
Dat is denk ik heel persoonlijk qua ervaring⊠ik ben zelf nu ruim 38 weken zwanger en merk 0 verandering qua dingen lezen&onthouden/geen last gehad qua mijn werk (ben met 36 weken met verlof gegaan maar ging fysiek & mentaal nog prima). Als je dat nu al merkt, zou ik denk ik niet de cursus zo laat plannen en mogelijk hik je er dan ook tegenaan tzt. Ik wil graag de ehbo cursus gaan doen als de baby er is, in mijn verlof nog dus de komende maanden ergens. Lijkt me altijd wel nuttige informatie.
Ik heb de cursus gedaan toen mân kind ongeveer 3 maand oud was. Ik ben blij dat ik de cursus gedaan heb. Heb geleerd hoe je een kind moet reanimeren, wat te doen als kind stikt etc. Ook heel veel info over wat je moet doen als kind zich verbrand bijvoorbeeld. Voordat ik de cursus dag had moest ik eerst een theorie examen doen en die kan ik nu ook nog inzien met antwoorden. Ik vond het veel info maar wel goed te doen
Ik heb hem pas gedaan toen mijn baby 3 maanden was met mijn partner. Ik vond dit prima. Ik wou vooral met zekerheid aan hapjes kunnen beginnen en weten hoe te handelen als ze zou stikken bijv. Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan, veel geleerd.