Tips, ervaringen & aanraders #11

Yes, informeren is geen probleem en dat gebeurt sowieso. Het betreft geen vechtscheiding of ouderverstoting o.i.d… De inschrijving van school wordt inderdaad nog gezamenlijk ondertekend. Zijn er daarna nog veel momenten waarop een handtekening nodig is? Zo ja, zou zoiets ook te ondervangen zijn?

Medische handelingen had ik inderdaad ook in beeld, maar dacht dat formulieren op voorhand hierin niet echt een rol spelen. Tot nu toe is de ervaring dat bij reguliere/noodzakelijke medische handelingen informeren ook voldoende is, gelukkig.

Je edit raakt idd precies waar het om gaat. Voor het kind willen beide ouders dat het soepel gaat. En je houdt toch de onverwachte dingen, maar wat vooraf geregeld kan worden is maar weer meegenomen.

3 likes

Ik typte tegelijk met jou de edit. Ik denk dat de inschrijving het belangrijkste is. Ik werk nu wel op VO dus weet niet of het op basisschool nog anders is, maar bij ons zijn er, mits alles goed gaat, niet heel veel dingen waar een handtekening van beide ouders voor nodig is. En de dingen waarbij het wel nodig is, zijn bij ons niet op voorhand te doen.

1 like

Voor aanvragen van ID bewijs van een kind is ook de toestemming van beide ouders nodig (met een formulier of door in te loggen met DigiD bij de online aanvraag). In ieder geval in mijn gemeente.

1 like

Ah ja, klopt! Ik ga even kijken hoe dit in de betreffende gemeente zit.

1 like

Voogden aanstellen via rechtspraak moet ook met beide ouders. Weet niet hoe dat bij een testament zit.

School, id aanvragen, vakantie per vakantie.
Met belastingen/toeslagen etc weet ik niet meer. Stond eerst op mn ex zijn naam, heeft hij stop gezet en toen kon ik het aanvragen zodat naar mij ging maar was wel even een gedoe.

2 likes

Hebben jullie tips voor een (universeel) meerijdplankje voor een peuter?
We hebben een mountain buggy en ik gebruik ook de Joolz Aer maar vind dat bijbehorende plankje (ook 2e hands) erg duur!
En denk dat het wel handig is als het plankje ook op de mountainbuggy past. Want die laatste gebruik ik vaak als de paden wat minder begaanbaar zijn. Die aer is echt alleen voor tegelpaden heb ik al gemerkt.

1 like

Kid sit, goed tweedehands verkrijgbaar. Op hun website kun je zien waarmee compatibel is

1 like

Wel een anti tip, neem er niet eentje die je met klittenband moet vastmaken. Ik loop altijd te klooien met dat ding die de hele tijd half los schiet en scheef gaat, echt vreselijk.

2 likes

Heeft iemand toevallig ervaring met een (verloskundig) coach en/of de EVA-methode voor bevallingsverwerking? En zo ja, zou ik een pb mogen sturen?

2 likes

Ja, ik. Je mag een bericht sturen!

2 likes

Ik heb een universeel meerijdplankje van de kinderwagen gebruikt en de stok van de buggy met tape dikker gemaakt zodat het past. Niet de meest elegante oplossing, maar wel voor 20 euro klaar in plaats van voor 110.

2 likes

Voor de mensen in t midden van t land met een bluey fan

En een meet en greet met mij :joy:
Haha nee maar pb me even als je gaat leuk om elkaar te ontmoeten!

4 likes

Iemand goede ideeën voor verjaardagscadeau voor een 3e verjaardag? Is voor onze jongste dochter maar we komen er niet uit. Ze is onze tweede en de oudste is ook een dame dus we hebben al zó veel.

Misschien een uitje? Theater, pretpark, museum. Of een step/fiets?

1 like

Fiets? Of step?
Nieuw bed (als ze nog ledikant heeft), kan je ook leuk beddengoed enz vragen en een eenhoorn nachtlampje en andere leuke spulletjes.

Wat wil ze zelf? Hier konden ze opzich wel richting geven op die leeftijd

2 likes

Wij hebben ook de kid-sit echt ideaal!

3 likes

Een leuke verwendag met jullie beide & wat ze zelf mag kiezen! Lekker helemaal aandacht voor haar. Ik kies tegenwoordig uberhaubt meer voor ‘doe cadeaus’ en werkt top. Ohja aanvulling: ik doe er wel altijd een klein cadeautje bij om fysiek uit te pakken dat te maken heeft met de dag zelf.

2 likes

Onze middelste werd vorige maand 3. Zij heeft een tipi tent gekregen. Ze waren eerst altijd een tent aan het maken van dekens, kussens enz. Dit vindt ze geweldig. Hij is zo op te ruimen en kan straks ook naar buiten. Wat ons derde meisje (nu 5mnd) straks allemaal moet krijgen is mij ook nog een raadsel :smiling_face_with_tear:

2 likes

Strippenkaart voor zwemmen en dan een leuk badpak als fysiek cadeau. Of een dagje uit naar een leuk museum. Meer magneettegels.

Mijn jongste wordt ook 3 en krijgt zo’n houten parkeergarage, Lego, strijkkralen van Bluey, hamertje tik.

1 like

Voor de Belgische moeders hier: hoe valt het merk Buissonniére voor kinderen? En hoe is de kwaliteit? Ik koop graag Franse merken (petit bateau, Jacadi maar ook Kiabi) en zeker via vinted soms wel 2 maten groter

1 like