Mijn dochter speelt nog wekelijks onze zomervakantie op camping de Paal na ![]()
Ja hou op. Ik vind uitjes ook zo freaking duur. Ik dacht als leuk ‘klein’ uitje voor dit weekend naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen, 15 euro pp dus voor mn gezin van 5 personen ben je 75 EURO kwijt voor fucking sprookjeswonderland. Ik snap dat het niet gratis kan hoor maar ik vind het zo duur?
Kind vraagt ook steeds wanneer we weer eens uit eten gaan maar dat is ook onbetaalbaar
Hoe noemen jullie de geslachtsdelen bij jullie kinderen? Mijn kind (2,5) is daar nu in geïnteresseerd dus ik heb de begrippen vagina en piemel gebruikt, maar mijn partner is daar wat ongelukkig mee. Hij wil liever plasser gebruiken. Ik snap dat wel, want piemel en vagina (had eigenlijk vulva moeten zeggen) zijn wel heel volwassen woorden, maar ik vind het wat gek om het anders te noemen dan wat het is.
Vulva en vagina (buiten en binnen), piemel en ballen
Hij moet zich gewoon niet zo aanstellen.
Piemel en vulva. Wat je zegt, waarom zou je het anders noemen dan wat het is? Ik zeg iig ook gewoon geld en geen ‘centjes’, en gewoon hond en geen ‘woefie’.
Nou dit. Waarom moet het bij vrouwen weer anders genoemd worden?
Oh het is niet dat hij het bij mannen anders wil noemen. Hij wil het in beide gevallen plasser noemen.
Ja ben dit helemaal met je eens. Het was ook niet in me opgekomen om het anders te noemen, maar begon te twijfelen toen mijn vriend aangaf dat hij eerder plasser had gezegd.
Sorry dit zou echt een harde grens zijn, ik heb geen plasser en ik vind het ook totaal geen beter woord voor kinderen
Noem het gewoon bij de naam
Ik snap op zich de ongemakkelijkheid wel maar dat is puur het eigen gevoel dat eraan hangt. Kinderen hebben daar helemaal geen boodschap aan
Zelfs verloskundigen noemen het vaak: je onderkantje of zoiets afschuwelijks
Vulva en piemel. Ik ben ook opgevoed met plasser, vreselijk woord ook inderdaad, dus heb me voorgenomen om bij onze dochter vulva te gebruiken. Voelt voor mezelf nog raar maar voor haar totaal niet! En eigenlijk idioot dat we liever een ander, soort verzachtend woord willen gebruiken.
Vulva en piemel. En babies komen uit de vagina. Als je die woorden aanleert vinden kinderen het echt doodnormaal.
Mijn moeder noemde het vroeger voorbips, misschien is dat een optie? ![]()
Ja maar die kan ik nog begrijpen omdat alles naar de tering kan gaan met je bevalling en dan heb je met onderkant alles in één, lekker efficiënt.
Mijn kraamverzorgster vroeg “hoe gaat het met je doosje?”
Ik: “pardon?”. Zij: “ja, je onderkantje”
Ik was het helemaal kwijt ![]()
Ik benoem het gewoon als piemel en vulva. Deze week heeft mijn kleuter het thema lentekriebels op school, er werd o.a. gesproken over baby’s. De juf vertelde me toevallig dat er een kindje vroeg hoe baby’s gemaakt werden. De juf zei vervolgens: “ik zei gewoon de papa’s hebben piemels en de mama’s hebben plasspleetjes” ik moest echt even schakelen toen ik dat laatste woord hoorde 🫠
Wtf maar daar wordt het toch ook helemaal niet duidelijk van. Dan kan je het nog beter poes of truus of weet ik veel wat noemen, want zo lijkt het alsof dat gebied maar een functie heeft. Volgens mij stond bij ons in de ouderbrief ook juist dat ze normale en correcte namen gebruiken.
En de baby komt uit het plasspleetje? Au.
Plasspleetje hahahahaha wat ![]()