Oh het is niet dat hij het bij mannen anders wil noemen. Hij wil het in beide gevallen plasser noemen.
Ja ben dit helemaal met je eens. Het was ook niet in me opgekomen om het anders te noemen, maar begon te twijfelen toen mijn vriend aangaf dat hij eerder plasser had gezegd.
Sorry dit zou echt een harde grens zijn, ik heb geen plasser en ik vind het ook totaal geen beter woord voor kinderen
Noem het gewoon bij de naam
Ik snap op zich de ongemakkelijkheid wel maar dat is puur het eigen gevoel dat eraan hangt. Kinderen hebben daar helemaal geen boodschap aan
Zelfs verloskundigen noemen het vaak: je onderkantje of zoiets afschuwelijks
Vulva en piemel. Ik ben ook opgevoed met plasser, vreselijk woord ook inderdaad, dus heb me voorgenomen om bij onze dochter vulva te gebruiken. Voelt voor mezelf nog raar maar voor haar totaal niet! En eigenlijk idioot dat we liever een ander, soort verzachtend woord willen gebruiken.
Vulva en piemel. En babies komen uit de vagina. Als je die woorden aanleert vinden kinderen het echt doodnormaal.
Mijn moeder noemde het vroeger voorbips, misschien is dat een optie? ![]()
Ja maar die kan ik nog begrijpen omdat alles naar de tering kan gaan met je bevalling en dan heb je met onderkant alles in één, lekker efficiënt.
Mijn kraamverzorgster vroeg âhoe gaat het met je doosje?â
Ik: âpardon?â. Zij: âja, je onderkantjeâ
Ik was het helemaal kwijt ![]()
Ik benoem het gewoon als piemel en vulva. Deze week heeft mijn kleuter het thema lentekriebels op school, er werd o.a. gesproken over babyâs. De juf vertelde me toevallig dat er een kindje vroeg hoe babyâs gemaakt werden. De juf zei vervolgens: âik zei gewoon de papaâs hebben piemels en de mamaâs hebben plasspleetjesâ ik moest echt even schakelen toen ik dat laatste woord hoorde đ«
Wtf maar daar wordt het toch ook helemaal niet duidelijk van. Dan kan je het nog beter poes of truus of weet ik veel wat noemen, want zo lijkt het alsof dat gebied maar een functie heeft. Volgens mij stond bij ons in de ouderbrief ook juist dat ze normale en correcte namen gebruiken.
En de baby komt uit het plasspleetje? Au.
Plasspleetje hahahahaha wat ![]()
Waarom hebben de papaâs dan gewoon een piemel en geen plasstaafje?
Ik heb ook altijd geleerd dat je de gewone namen moet gebruiken zodat wanneer er iets is en een kind wil dat in vertrouwen vertellen dat de ander altijd begrijpt waar het over gaat. Nu wil je daar niet vanuit gaan, maar deze reden is me wel altijd bijgebleven en daarom heb ik me voorgenomen om gewoon piemel, penis, vagina, vulva, schaamlippen etc te zeggen.
En nu zal iemand bij plasser wel begrijpen wat er bedoeld wordt, maar toen een kind me vertelde dat ze pijn had aan haar vogel had ik geen idee waar ze het over had.
Ik heb wel eens gelezen dat kinderen die niet de correcte anatomische termen leren groter risico hebben op seksueel misbruik omdat ze er letterlijk âgeen woorden aan kunnen gevenâ. Maar ik heb niet de bron van deze uitspraak kunnen terugvinden, dus weet niet of dit echt onderbouwd is.
Ik begon bij de oudste met âvulvaâ maar mijn partner wilde liever âvaginaâ omdat âNiemand het woord vulva gebruiktâ.
![]()
Ik ben maar gesettled voor vagina, niet helemaal correct maar close enough.
Ik heb mn kids ook vagina geleerd omdat vulva ook echt niet in mijn eigen vocabulaire zit.
Ja jezus zo gaan we de boel ook niet veranderen he.
Hier vulva en piemel.
Was het alleen al waard omdat als je vula verhaspelt het: âfufvlaâ werd.
Hier hetzelfde.
Vond het eerst ook een beetje ongemakkelijk/volwassen ofzo, maar mijn kinderen weten nu niet anders en ik vind het nu helemaal niet meer raar (en zij hebben het inderdaad nooit raar gevonden).
Hier ook vulva en piemel idd. Mijn man vond het eerst ook gek? Maar ik had hem uitgelegd waarom en daarmee was het voor hem ook logisch genoeg en klaar.
Ja het klinkt voor sommige misschien wat gek uit de mond van een net 2 jarige maar we noemen een elleboog ook een elleboog en niet een âarmhoekiepoekieâ of whatever