Niks moet, maar ik vind m’n beeldje echt de meest waardevolle herinnering! Komt denk ik misschien ook omdat ik geen foto’s heb kunnen maken vanwege een vroegere bevalling.
Foto’s maken! Niet perse iedere week of maand ofzo, maar ik vind het achteraf echt jammer dat ik geen foto heb gemaakt de dag van de bevalling bijv. Kan natuurlijk niet als je wacht tot het vanzelf begint of eerder moet bevallen, maar bij een volgende zwangerschap zou ik veel meer foto’s maken. Niet perse een hele shoot, maar gewoon een spiegelfoto ofzo.
Ik heb een beeldje laten maken maar als ik het zie voel ik er niet zo veel bij. Terwijl ik geen fotoshoot wilde maar dit toch heb gedaan en ben wel heel blij met de foto’s
Ik heb ook wel spijt dat we niet een paar scherpe, goede newborn foto’s hebben gemaakt. We hebben zelf natuurlijk wel veel foto’s. Maar ik vind mezelf op foto’s van de kraamperiode er nogal slonzig en verrot uitzien haha. Dat was ik die periode ook gewoon zo maarja misschien voor een shoot had ik mij even opgeknapt
Niks moet, kijk waar jij je goed bij voelt. Ik dacht bijvoorbeeld altijd dat ik een beeldje zou willen, maar uiteindelijk vond ik mezelf niet mooi genoeg zwanger, dus niet gedaan. En vooralsnog geen spijt.
Ik had ook plannen voor een shoot, maar dat voelde ik ook niet echt. Dus uiteindelijk heb ik me thuis in een leuke outfit gehesen en daar paar foto’s van mn buik gemaakt.
Enige waar spijt van heb, is dat we geen foto’s van mij en mn man samen hebben toen ik zwanger was. Dat had ik nog wel graag gewild.
Ik maak ongeveer om de 2 weken een simpele foto in de spiegel van mn buik en heb die in een collage gedaan. Is 10 sec werk en t resultaat is best leuk. Ik had echt 0.0 zin in een fotoshoot of een beeldje haha
Ik heb het beeldje niet gedaan en echt spijt van. Ik heb wel een mooie shoot gedaan en die beelden zijn me eeuwig dierbaar.
Wij hebben een paar huis tuin en keuken foto’s van mij (en ons samen) met de buik, super leuk. En wat foto’s van de inleiding in het ziekenhuis en de bevalling. Dat was voor mijzelf achteraf ook heel fijn voor een soort tijdsverloop. Ik zou vooral zeggen maak lekker af en toe een foto met je buik en ook met je partner erbij. En hoe dichterbij de bevalling hoe meer foto’s want dat is, al dan niet voor jezelf straks, fijn terugkijken en je kan altijd alles nog verwijderen als je denkt nope, dat hoef ik niet nog een keer te zien.
Ik heb dat beeldje maar voelde me er een beetje ongemakkelijk bij toen we bijvoorbeeld veel bouwvakkers in huis hadden, die liepen dan langs dat beeldje waar je dan dus eigenlijk mijn borsten ziet
Ja weet niet, voelde een beetje raar soms.
Fotoshoot niet gedaan, past niet echt bij wie ik ben en vind zwangere buiken over het algemeen niet zo mooi. Heb op een random avond zelf foto’s gemaakt in een thema hotel kamer omdat ik daar opeens stress over kreeg.
Zoals je hierboven al leest zijn de meningen verdeeld omdat het heel persoonlijk is.
Ik ben superblij met mijn zwangerschapsshoot en newbornshoot, maar heb ook gezocht op een fotograaf die qua stijl bij mij/ons paste.
Dus geen enorme sprookjesjurken in een nevelig bos of newborns vermomd als zonnebloemen.
Tsja en als je de foto’s achteraf niets vindt kun je ze in een (digitale) la smijten en nooit meer naar kijken. Maar als je het niet doet komt het niet meer terug.
Aan de andere zo kun je ook over zo’n beeldje denken, dat heb ik nooit gedaan, geen spijt achteraf.
Ik heb achteraf spijt dat ik niet meer foto’s heb waar ik met buik op sta. Wel een shoot gedaan waar ik mega blij mee ben, maar heb verder heel weinig gewone, niet geposeerde foto’s. Ik ben onverwacht veel te vroeg bevallen en toen was m’n buik ineens weg, heb daar wel moeite mee gehad.
Ik ben echt heel blij met mijn beeldje en invulboek van birthlines. Verder heeft mn man elke week op dezelfde plek een foto van me gemaakt, dat vind ik echt leuk om terug te zien en heeft mn zusje mooie fotos van ons samen gemaakt een paar keer. Je moet echt niks, maar je kan het ook niet alsnog doen als je straks bevallen bent, dus als je een beeldje overweegt zou ik dat wel doen! Ik weet niet of er een tweede komt dus ik ben blij dat ik het allemaal heb als herinnering.
Ik heb een shoot gedaan omdat ik het cadeau heb gekregen maar dan wel zelf een fotograaf uitgezocht in een bepaalde stijl & iets wat bij mij paste - beetje meer artistiek - en niet hele cliche/standaard foto’s en ben zo blij ermee terwijl ik van te voren riep dat ik nooooit een zwangerschapsshoot zou willen.
Ik heb een zwangerschapshoot gedaan en een new born shoot met 10 dagen.
Zo blij met alle foto’s
Ik wou een buikbeeldje maar ik vond het wel errrrrg duur voor hoe klein zo’n beeldje is.
Als je minder budget hebt kun je natuurlijk altijd zelf foto’s maken maar vooral met de new born shoot ben ik erg blij.
Daar zou ik in investeren ![]()
Ik ben mega blij met de zwangerschaps en geboortefotos. Vooral de geboortereportage is me heel dierbaar.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je budget is. Wat iig leuk is, en voor vrijwel iedereen wel betaalbaar, is om iig wat op te schrijven en wat fotos te maken. Een eenvoudig invulboekje met wat echofotos en fotos van je buik zijn wel echt leuk voor later.
Ik heb geen speciale foto’s of een beeldje en mis het ook niet. Vind het wel leuk dat ik zo’n zwangerschapsboek enigszins heb ingevuld, daar kijk ik nog wel eens in, want je vergeet toch hoe dat precies allemaal ging op welke termijn.
Ik had geen speciale geboortereportage, maar de vroedvrouw (verloskundige) vroeg wel of ze wat foto’s mocht trekken tijdens de keizersnede. Op dat moment kon het mij eerlijk gezegd weinig schelen maar achteraf zijn dit wel echt de foto’s waar ik het meest blij mee ben.
Ook een paar ‘stomme’ spiegelselfies van de dagen voor de bevalling, omdat het toch wel bijzondere dagen waren om aan terug te denken.
Ik ben op zoek naar wat meer rust & regelmaat in ons ADHD huishouden. Heb twee kinderen, 2 en 5 jaar dus nog lekker chaos.
Wat hebben jullie voor systemen? Voornamelijk in het huishouden?
Ik doel voornamelijk op ritmes / weekplanners.
Waar loop je tegenaan? Op welk gebied wil je rust en regelmaat?
Nou sowieso in ons hele leven
Maar ik merk dat vooral de dingen die niet op regelmaat lopen veel ruimte innemen in mijn hoofd.
De was doe ik elke dag, dus dat loopt. Maar voor de bedden verschonen e.d. mis ik wat houvast.
Daarbij komt dat mijn man veel in het huishouden doet, maar ook degene is met het ADHDbrein, waardoor een groot deel van de mental load bij mij ligt. Dit hoop ik wat meer te gaan delen als we een systeem vinden waar we allebei goed op gaan.
Ik was bijvoorbeeld aan het kijken naar een to do lijstje van Greenstory.
Wij hebben laatst samen een lijst gemaakt met dingen die we moeten doen en dat per dag opgedeeld. Een paar dingen moeten dagelijks, maar de rest is wekelijks en we doen iedere dag iets. En daarbij hebben we de regel dat de een ons kind op bed legt en de ander de dagelijkse lijst afwerkt (dat is dan bijv keuken opruimen, speelgoed opruimen, kattenbakken, kinderstoel schoon, was in droger en was voor volgende dag programmeren) en dat werkt voor nu heel goed. Soms brengen we op een vrije dag ons kind naar oma en doen dan samen wat extra klusjes, maar het kost ons nu per dag ongeveer een half uur en in principe is het huis dan altijd netjes. Of iig netjes genoeg om altijd bezoek te kunnen ontvangen zeg maar.
Ik vond ook dat de mental load grotendeels bij mij lag, niet alleen qua huishouden maar ook of er nog genoeg luiers zijn, tas voor de opvang klaar staat, is er nog genoeg flesvoeding blabla en dat hebben we besproken en allemaal genoteerd in gedeelde notities. Bij maandag staat nu als “taak” om dingen voor ons kind te checken en aan te vullen/op boodschappenlijst te zetten en ik merk echt dat mijn man nu dat soort dingen ook meer oppakt.