Wij zijn nu bezig met āzindelijkheidstrainingā van kind van 2 jaar en 8 maanden. Ze kan heel goed op potje plassen als je haar erop zet, maar als we dat niet doen plast en poept ze in haar broek. Met poep vindt ze dat vervelend, maar met plas interesseert dat haar niet. Dan blijft ze rustig in een natte broek en onderbroek rondlopen.
Ze heeft al een stickerkaart, maar de interesse daarin is minimaal. Even een korte opleving toen er een ingepakt cadeautje bij het potje lag zodat ze kon zien waar ze het voor deed, maar inmiddels triggert dat haar niet meer. We zijn ook heel enthousiast als het gelukt is om op het potje/de wc te plassen dus proberen haar zo positief te stimuleren.
We laten haar helpen met het opruimen van de natte kleren, maar we zijn absoluut niet boos als ze in haar broek gepoept of geplast heeft.
Ze plast inmiddels al bijna een jaar elke avond op het potje, als onderdeel van het slaapritueel.
En sinds donderdag draagt ze overdag geen luier meer.
We zien echter nog geen verbetering. Er is geen druk dat ze snel zindelijk moet worden ik gezien de ervaringen vraag ik me nu af of ze er wel echt aan toe is. Herkennen jullie dit? Moeten we nog even doorzetten? Hebben jullie nog tips?