Ik heb een half Belgische schoonfamilie en veel Belgen in de omgeving en vond het grootste verschil dat ze een geboortelijst vroegen, ik wist niet wat dat was en had ook geen idee wat ik er op moest zetten dus zei (voornamelijk tegen degene die al kinderen hebben) “koop maar iets wat jij zelf fijn vond” en heb uiteindelijk allemaal nuttige cadeaus gehad gelukkig. Achteraf merk ik ook wel dat Nederlanders er ook wel naar vragen, heb iig best wat mensen gehad die zeiden dat ze niet wisten wat we leuk zouden vinden dus gericht vroegen wat we wilden, maar vooraf een lijst maken had ik nog niet eerder gehoord.
Verder werd idd vaak om het rekeningnr gevraagd, wij hadden dat niet op het geboortekaartje gezet en dan kregen we bericht van ze dat ze het kaartje hadden ontvangen en direct ook de vraag naar het rekeningnr dus dat zou ik er ook gewoon op zetten.
Beschuit met muisjes vonden ze allemaal heel leuk, niks gehoord over dat ze de doopsuiker missen het was meer van “oh wat leuk, weer eens wat anders.”
Doopsuiker zou ik alleen doen als je er zelf woont denk ik. Belgen gaan het echt niet raar vinden als je dat niet meegeeft. En die beschuit met muisjes vonden veel niet lekker😂maar ze waren we nieuwsgierig naar hoe het smaakte.
Wij hadden honing uit de buurt in potjes gedaan met sticker in de stijl van het geboortekaartje
. Viel in de smaak bij beide landen ;).
Raad eens hoeveel ik van je hou heeft een luxe pop up variant. Die is echt heel mooi
Heeft iemand deze (of soortgelijke) top van arket? Ik twijfel over de maat. Volgens mij valt het echt heel groot, en ik ben bang dat ze echt verzuipt in 74/80. Maar 62/68 klinkt weer heel klein. Kind is nu 67 cm, dus ze past nog in maat 68 van andere kleren.
Ik heb deze en valt groot, zou denk ik wel voor de 62/68 gaan. Mijn dochter heeft net maat 110 en dit shirt van maat 110/116 zit echt wel heel ruim. Hij hoort wel een beetje baggy/los te vallen. Wel echt een heel fijn en leuk shirt!
Ik wil graag weer wat kopen bij Dilling voor mijn zoontje. Hij draagt ‘s nachts altijd een wollen romper en legging/maillot.
Een paar vragen voor degenen die ook wol ‘s nachts gebruiken:
- doen jullie ook nog de wollen romper in de lente/zomer aan?
- Zo ja: met korte of lange mouw? Het is bij ons in de nacht ongeveer 18-20 gr op de slaapkamer (hebben airco dus ook met hete dagen).
- En weet toevallig iemand of er nog grote uitverkoop komt bij Dilling in mei ofzo? Ze hebben altijd twee keer per jaar toch?
Mijn kind is nu een aantal keer wagenziek geworden. Hoe doen andere dat met kindjes die wagenziek zijn? Blijft een van jullie ernaast zitten? Maar hoe doe je dat als je alleen met kind rijdt? Heb je ook een hoes om de autostoel? Lijkt mij wel handig maar denk dat spuug er alsnog doorheen gaat😅
Ik ga er niet naast zitten, ik heb wel een hoes, maar het blijft inderdaad flink schoonmaken.
Ik ben er ooit per ongeluk achtergekomen toen ze met een mcdonalds beker aan het spelen was (tijdens lange autorit wordt alles speelgoed), dat ze netjes spuugt in de beker. Dus er ligt nu een beker in de auto. Je kan het wellicht proberen
. Dan moet je wel aan je kind kunnen zien dat het gaat gebeuren.
Niet ver rijden. Het kantelpunt zit bij ons rond de 30 minuten.
Daarnaast Niet ver rijden binnen een uur na de maaltijd.
Moet dit wel dan krijgt hij een reispilletje. Maar dit is Max 3x per jaar ofzo.
Mijn man heeft ondertussen wasbare automatten als kerstcadeau gekregen 🫢 en de auto stoel wordt in bad of met de tuinslang afgespoeld. Een hoes houdt bijna niks tegen als het echt in de stoel loopt.
Ondertussen kan hij in zakjes spugen en aangeven dat hij buikpijn heeft. We hebben die spuugzakjes met een ring en zak. Dan kan hij gemakkelijker mikken.
Ja! Ik heb 2 korte mouw, 2 lange mouw en 2 leggings. Dit pas ik dan aan op de temperatuur. Alleen als het echt warm is draagt ze niks, maar dan wel een lakentje (of eerder een dunne slaapzak van minder dan 1 TOG). Bij ons is het nu ook 18-20 en dan draagt ze lange mouw zonder broek en ligt onder een zomerdekbed van bamboe. Ze hebben altijd een aantal sale items, maar als je een kortingscode zoekt zou ik Mamalotje in de gaten houden. Die heeft altijd codes als ze er zijn. Ik kijk zo nu en dan even op haar insta.
Ik heb deze in andere kleuren, in 74/80. Mijn oudste is hen gaan dragen toen hij in 74 zat totdat hij in 92 zat. Toen is hij vrijwel naadloos overgegaan naar mijn jongste die toen net in 74 zat. Valt echt groot iig. Als je van ruimvallende kleding houdt en wilt dat ze er nog even plezier van heeft zou ik 74/80 kopen, (ik vind dat superleuk staan zo’n wijd shirt op een legging met coole sokjes of slofjes erbij maar dat is heel persoonlijk natuurlijk), als je wilt dat het nu direct precies past en het voor een paar maanden wilt hebben zou ik 62/68 kopen.
- ja. wij hadden wel wol-zijde rompers voor de zomer, is net iets luchtiger. Ik vind het ideale rompers, ook voor de zomer. Blijft ook langer droog/fris dan katoen. Edit: zelf vind ik de wol-zijde rompers van Dilling echter niet zo mooi in vorm blijven, wij hadden ook graag Joha. Wolzijde pyjamas van Dilling wel goede ervaringen mee.
- rompers korte mouw of zonder mouw (dan piept het niet onder het mouwtje van een tshirt uit). Pyjama altijd lange mouwen en lange broek gehad. In de zomer had ik dan een wol-zijde pyjama. Lijkt me juist met airco fijn om wel lange mouwen te hebben bij die kleintjes.
- vorig jaar was er eind april/begin mei korting. maar weet niet of dat dit jaar weer zal zijn. Maar ik verwacht wel weer een korting binnenkort.
Ik had hem nav het bericht van @Feather al besteld in 62/68 haha! Ik zal als ik hem heb hier nog even reviewen. Ik denk ook dat ze eigenlijk best nog even in 68 zit, alleen broekjes gaat ze al richting 74 omdat ze wasbare luiers draagt. Dus ik hoop dat ik goed gekozen heb ![]()
Mijn dochter is relatief breed in haar middel denk ik. Ze heeft nu maat 92/98 maar denim broeken in maat 98 van Zeeman, Hema en Zara zijn te smal en te lang voor haar. Nu is de Zara geen verrassing met hun verschil in kleding, maar voorheen waren de Zeeman en Hema wel goed passend.
Wie heeft er tips voor denim broeken voor bredere kindjes?
Paperbag model van Arket en van H&M
Reis pilletje. Wij hadden ook weleens een drankje, maar dat hadden we toen in Spanje gekocht dus weet niet of dat in NL ook is
Ik heb een paar broeken van Jojo Maman Bebe die hebben heel soepel elastiek in de band. Die past mijn kind wel, geen elastiek of stijf elastiek past hier allemaal niet of zit veel te strak, zelfs niet in een maat te groot.
Maar ik doe haar vooral jogging-achtige broeken aan met een soepele band. Die heb je ook wel in nettere varianten.
Next! De jeans die wij daarvan hebben zijn echt altijd veeeel te breed voor mijn dochter. Ze is nu ruim 3,5 en de taille van de broeken voor 1,5y zitten nu pas ongeveer goed.
@Huismus en @whosthatgirl oh top! Heb gek genoeg alleen maar leggings bij de H&M en next gehaald, en jojo maman kende ik nog niet. Dus ga daar een rondje (vinted) shoppen.
Primatour werkt hier prima. Alleen het is draaaamaaa om dat tabletje te geven. Echt nog een kwartier gejammer over dat het zo vies is. Ook al verstop ik het in jam of chocopasta. Heb jij daar ook last van, of -beter- tips voor.
Kenissen vertelden dst je in sommige landen lolly’s hebt waarin de werkzame stof zit. Helaas hier niet te koop…