Ik zou graag voor onze aanstaande baby (jongen) en 4-jarig dochtertje een matching outfit kopen. Maar op de een of andere manier kan ik het niet goed vinden… ze zitten qua maten in verschillende collecties en iets neutraals vinden is ook niet zo makkelijk. Iemand onlangs bij een bepaald merk iets gezien toevallig? Hoeft niet perfect matchend, maar leek me leuk om m’n dochtertje op zo’n manier extra te betrekken bij de komst van de kleine.
Bij Next hebben ze heel veel dingen in kleine en grote maten!
Ik zou het loslaten. Het potje in de buurt laten, meenemen naar de wc als je zelf gaat en boekjes/filmpjes erover kijken. Verder maar even aankijken en meegaan in de interesse die je kind toont.
Ik ben opzoek naar tips rondom kraambezoek etiquette & Belgie.
Wij zijn zelf Nederlands maar mijn man werkt in België. Nu ik op het einde aan ga zijn we bezig met het geboortekaartje etc en weet ik niet goed wat ik daarmee moet. Op kantoor bij mijn man hangen ze met rekeningnummer? Wij zeggen normaal een lijstje erop met cadeau suggesties. Aangezien dit ons derde kindje is gaan we dit weer doen. Vooral omdat we al zoveel hebben en ik juist alles wat we dubbel hebben weg aan het doen ben
Wat wordt van ons verwacht hierin? En qua bezoek? Ze krijgen onze traditionele beschuit met muisje maar is er iets anders wat niet mag ontbreken?
ik ben op zoek naar een mooi voorleesboek/prentenboek voor het kindje van m’n zus dat binnenkort geboren wordt. heb al een beetje zitten zoeken, maar ik zoek eigenlijk een boek dat over familie gaat. geen idee of er zoiets is, maar dacht ik kan hier een poging wagen ![]()
Hier is het de gewoonte om rekeningnummer(pamperrekening voor het Vlaamse woord) en/of geboortelijst op je kaart te zetten. Ook zou ik er zeker op vermelden wat jullie willen qua bezoek.
Ik heb van een vriendin kaartje gekregen met de vermelding dat ze de eerste weken met z’n drieën willen doorbrengen en ze zelf een seintje geven qua bezoek. Alles kan hier.
Op kraambezoek is er de traditionele doorsuiker of een andere gepersonaliseerde attentie(wij hadden zelfgemaakte limoncello, anderen losse thee, zeepjes, kaarsen,…) en er wordt vaak geproost op de geboorte, mensen kijken er niet van op dat je in het ziekenhuis flessen schuimwijn te drinken krijgt.
Toevoeging: mijn collega’s hadden allemaal dingen van de lijst gehaald en thuis laten leveren. Verder is alleen mijn leidinggevende op bezoek gekomen en hier kijkt ook niemand raar op als je met je baby naar kantoor gaat om daar even te showen en attenties direct uit te delen. Ik denk niet dat al de collega’s bij jullie op bezoek gaan komen maar denk daar ook aan, wie wel of niet?
Is er hier ergens ook een topic over zwanger worden? Of is dat ook hier? ![]()
Ja, maar is in het members only gedeelte geloof ik. Als je 30 dagen actief lid bent en 50 posts of meer hebt kun je toegang aanvragen. Staat wel info over in de faq.
Ik heb een half Belgische schoonfamilie en veel Belgen in de omgeving en vond het grootste verschil dat ze een geboortelijst vroegen, ik wist niet wat dat was en had ook geen idee wat ik er op moest zetten dus zei (voornamelijk tegen degene die al kinderen hebben) “koop maar iets wat jij zelf fijn vond” en heb uiteindelijk allemaal nuttige cadeaus gehad gelukkig. Achteraf merk ik ook wel dat Nederlanders er ook wel naar vragen, heb iig best wat mensen gehad die zeiden dat ze niet wisten wat we leuk zouden vinden dus gericht vroegen wat we wilden, maar vooraf een lijst maken had ik nog niet eerder gehoord.
Verder werd idd vaak om het rekeningnr gevraagd, wij hadden dat niet op het geboortekaartje gezet en dan kregen we bericht van ze dat ze het kaartje hadden ontvangen en direct ook de vraag naar het rekeningnr dus dat zou ik er ook gewoon op zetten.
Beschuit met muisjes vonden ze allemaal heel leuk, niks gehoord over dat ze de doopsuiker missen het was meer van “oh wat leuk, weer eens wat anders.”
Doopsuiker zou ik alleen doen als je er zelf woont denk ik. Belgen gaan het echt niet raar vinden als je dat niet meegeeft. En die beschuit met muisjes vonden veel niet lekker😂maar ze waren we nieuwsgierig naar hoe het smaakte.
Wij hadden honing uit de buurt in potjes gedaan met sticker in de stijl van het geboortekaartje
. Viel in de smaak bij beide landen ;).
Raad eens hoeveel ik van je hou heeft een luxe pop up variant. Die is echt heel mooi
Heeft iemand deze (of soortgelijke) top van arket? Ik twijfel over de maat. Volgens mij valt het echt heel groot, en ik ben bang dat ze echt verzuipt in 74/80. Maar 62/68 klinkt weer heel klein. Kind is nu 67 cm, dus ze past nog in maat 68 van andere kleren.
Ik heb deze en valt groot, zou denk ik wel voor de 62/68 gaan. Mijn dochter heeft net maat 110 en dit shirt van maat 110/116 zit echt wel heel ruim. Hij hoort wel een beetje baggy/los te vallen. Wel echt een heel fijn en leuk shirt!
Ik wil graag weer wat kopen bij Dilling voor mijn zoontje. Hij draagt ‘s nachts altijd een wollen romper en legging/maillot.
Een paar vragen voor degenen die ook wol ‘s nachts gebruiken:
- doen jullie ook nog de wollen romper in de lente/zomer aan?
- Zo ja: met korte of lange mouw? Het is bij ons in de nacht ongeveer 18-20 gr op de slaapkamer (hebben airco dus ook met hete dagen).
- En weet toevallig iemand of er nog grote uitverkoop komt bij Dilling in mei ofzo? Ze hebben altijd twee keer per jaar toch?
Mijn kind is nu een aantal keer wagenziek geworden. Hoe doen andere dat met kindjes die wagenziek zijn? Blijft een van jullie ernaast zitten? Maar hoe doe je dat als je alleen met kind rijdt? Heb je ook een hoes om de autostoel? Lijkt mij wel handig maar denk dat spuug er alsnog doorheen gaat😅
Ik ga er niet naast zitten, ik heb wel een hoes, maar het blijft inderdaad flink schoonmaken.
Ik ben er ooit per ongeluk achtergekomen toen ze met een mcdonalds beker aan het spelen was (tijdens lange autorit wordt alles speelgoed), dat ze netjes spuugt in de beker. Dus er ligt nu een beker in de auto. Je kan het wellicht proberen
. Dan moet je wel aan je kind kunnen zien dat het gaat gebeuren.
Niet ver rijden. Het kantelpunt zit bij ons rond de 30 minuten.
Daarnaast Niet ver rijden binnen een uur na de maaltijd.
Moet dit wel dan krijgt hij een reispilletje. Maar dit is Max 3x per jaar ofzo.
Mijn man heeft ondertussen wasbare automatten als kerstcadeau gekregen 🫢 en de auto stoel wordt in bad of met de tuinslang afgespoeld. Een hoes houdt bijna niks tegen als het echt in de stoel loopt.
Ondertussen kan hij in zakjes spugen en aangeven dat hij buikpijn heeft. We hebben die spuugzakjes met een ring en zak. Dan kan hij gemakkelijker mikken.
Ja! Ik heb 2 korte mouw, 2 lange mouw en 2 leggings. Dit pas ik dan aan op de temperatuur. Alleen als het echt warm is draagt ze niks, maar dan wel een lakentje (of eerder een dunne slaapzak van minder dan 1 TOG). Bij ons is het nu ook 18-20 en dan draagt ze lange mouw zonder broek en ligt onder een zomerdekbed van bamboe. Ze hebben altijd een aantal sale items, maar als je een kortingscode zoekt zou ik Mamalotje in de gaten houden. Die heeft altijd codes als ze er zijn. Ik kijk zo nu en dan even op haar insta.
Ik heb deze in andere kleuren, in 74/80. Mijn oudste is hen gaan dragen toen hij in 74 zat totdat hij in 92 zat. Toen is hij vrijwel naadloos overgegaan naar mijn jongste die toen net in 74 zat. Valt echt groot iig. Als je van ruimvallende kleding houdt en wilt dat ze er nog even plezier van heeft zou ik 74/80 kopen, (ik vind dat superleuk staan zo’n wijd shirt op een legging met coole sokjes of slofjes erbij maar dat is heel persoonlijk natuurlijk), als je wilt dat het nu direct precies past en het voor een paar maanden wilt hebben zou ik 62/68 kopen.
- ja. wij hadden wel wol-zijde rompers voor de zomer, is net iets luchtiger. Ik vind het ideale rompers, ook voor de zomer. Blijft ook langer droog/fris dan katoen. Edit: zelf vind ik de wol-zijde rompers van Dilling echter niet zo mooi in vorm blijven, wij hadden ook graag Joha. Wolzijde pyjamas van Dilling wel goede ervaringen mee.
- rompers korte mouw of zonder mouw (dan piept het niet onder het mouwtje van een tshirt uit). Pyjama altijd lange mouwen en lange broek gehad. In de zomer had ik dan een wol-zijde pyjama. Lijkt me juist met airco fijn om wel lange mouwen te hebben bij die kleintjes.
- vorig jaar was er eind april/begin mei korting. maar weet niet of dat dit jaar weer zal zijn. Maar ik verwacht wel weer een korting binnenkort.