Ik had hem nav het bericht van @Feather al besteld in 62/68 haha! Ik zal als ik hem heb hier nog even reviewen. Ik denk ook dat ze eigenlijk best nog even in 68 zit, alleen broekjes gaat ze al richting 74 omdat ze wasbare luiers draagt. Dus ik hoop dat ik goed gekozen heb ![]()
Mijn dochter is relatief breed in haar middel denk ik. Ze heeft nu maat 92/98 maar denim broeken in maat 98 van Zeeman, Hema en Zara zijn te smal en te lang voor haar. Nu is de Zara geen verrassing met hun verschil in kleding, maar voorheen waren de Zeeman en Hema wel goed passend.
Wie heeft er tips voor denim broeken voor bredere kindjes?
Paperbag model van Arket en van H&M
Reis pilletje. Wij hadden ook weleens een drankje, maar dat hadden we toen in Spanje gekocht dus weet niet of dat in NL ook is
Ik heb een paar broeken van Jojo Maman Bebe die hebben heel soepel elastiek in de band. Die past mijn kind wel, geen elastiek of stijf elastiek past hier allemaal niet of zit veel te strak, zelfs niet in een maat te groot.
Maar ik doe haar vooral jogging-achtige broeken aan met een soepele band. Die heb je ook wel in nettere varianten.
Next! De jeans die wij daarvan hebben zijn echt altijd veeeel te breed voor mijn dochter. Ze is nu ruim 3,5 en de taille van de broeken voor 1,5y zitten nu pas ongeveer goed.
@Huismus en @whosthatgirl oh top! Heb gek genoeg alleen maar leggings bij de H&M en next gehaald, en jojo maman kende ik nog niet. Dus ga daar een rondje (vinted) shoppen.
Primatour werkt hier prima. Alleen het is draaaamaaa om dat tabletje te geven. Echt nog een kwartier gejammer over dat het zo vies is. Ook al verstop ik het in jam of chocopasta. Heb jij daar ook last van, of -beter- tips voor.
Kenissen vertelden dst je in sommige landen lolly’s hebt waarin de werkzame stof zit. Helaas hier niet te koop…
Heel veel dingen doen we, haha.
- Rijden tijdens tijden dat ze normaal zouden slapen.
- Nu ze wat ouder zijn een reispilletje bij langere reizen, werkt echt top. Ze eten dat met een lepeltje appelmoes.
- Er staat altijd een emmer met vuilniszak in de auto, voor makkelijk weggooien/tijdelijk afsluiten. We hebben twee kinderen, dus er gaat voor de zekerheid ook nog een tupperware bakje mee.
- Goed eten geven, op de een of andere manier heb ik de indruk dat zoute dingen (chips, crackers) en appel goed werken (ik ben zelf ook wagenziek en crave dat dan altijd).
- De misselijkheid komt meestal aan het eind van de rit (als je van de snelweg af bent), dus dan de emmer goed in aanslag houden.
Toen ze nog baby’s/peuters waren deden we ook altijd een soort slab van een hydrofiel om, om het ergste op te vangen.
We maken de autostoelen schoon door de bekleding te wassen en de stoel dan met de hogedrukreiniger te bespuiten, kleine vlekken met zo’n stoomreiniger.
Bedankt voor alle tips!
Hier is het nu een paar keer voorgekomen met file rijden. Dus rijden, stoppen, rijden enzovoorts…
en de hoes kan gelukkig van onze autostoel en dan in de wasmachine! Maar meer op de heenweg ergens naartoe. Vandaag zijn we maar terug naar huis gegaan omdat alles zo onder zat ![]()
Hij is pas 2,5 dus dan mag zo’n pilletje nog niet denk ik? Vanaf welke leeftijd zijn jullie dan gaan gebruiken?
Het magische woord hier is: paperbag
dus met elastiek in de taille. En dan niet alleen een verstelbare band, maar echt dat de stof rimpelig is. Dus veel rek-ruimte.
Hier ook een dochter met brede taille en deze passen haar goed:
Deze van Next is echt favoriet, zo heerlijk zacht en soepel. Heb ze al in heel veel maten gehad. https://www.nextdirect.com/nl/nl/style/st415137/d65094
Deze hebben we ook in veel kleurtjes.
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1233423005.html
En ik had altijd paperbag broekjes van Zara met hartjes op de zakken. Die wij hebben verkopen ze niet meer, ik zie dat ze het model iets hebben veranderd (was meer mom-jeans, is nu barrel) maar dit past denk ik ook goed!
https://www.zara.com/nl/nl/jeans-baggy-paperbag-met-hartvormige-zakken-p06987002.html
Heb jij toevallig die lichtroze van H&M ook en blijft die mooi in de was? Ik heb een roze van Arket die bijna te kort is maar die was helaas zo snel verwassen.
Nope, heb de roze niet. Kan dus niet zoveel zeggen over kleurvastheid, maar de denim versies die ik heb blijven wel heel mooi.
Het is ook echt HEEL erg vies
. Supremal (ofzoiets?) werkt ook best goed (ik zou voor mezelf zeggen; primatour krijgt een 9 voor werking, supremal een 7,5) en die zijn een heeellll stuk beter te doen qua smaak. Dus misschien is dat nog een optie!
Toevoeging voor alle iets bredere meiden
@Okapi @Feather ik kom net deze tegen, coming soon bij Zara. Deze gaat hier op de wishlist! We hebben dit model al in een donkere kleur, zit ook top.
https://www.zara.com/nl/nl/baggy-jeans-met-paperbagtaille-en-geborduurde-bloemen-p06987552.html
Primatour mag wel al, suprimal is vanaf 3 jaar.
Wij hebben het voor het eerst gedaan vlak voordat hij 3 jaar werd.
Maar ik ben er geen fan van. Hij wordt enorm suf en kan daardoor ook niet helemaal genieten van de activiteit waar we heen gaan.
Nu doen we het alleen als we op vakantie gaan.
Hij slikt ze wel af maar inderdaad in een lepel met appelmoes, yoghurt of slagroom ![]()
Ik heb een andere lichtroze maar nu ik die foto zie denk ik wow die is echt al vervaagd ja…
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1260998004.html
Is ook heel grauw/vaal geworden. Gaat hier met de roze was mee en nooit gewassen met iets donkers erbij. Jammer
Oké paperbag is vanaf nu ook ons toverwoord. ![]()
Heb net 2 paperbagbroeken bij de H&M sale gekocht. En kom er door jouw post nu achter dat ik per ongeluk al zo’n paperbag had gekocht bij de Zara, maar van stretch/corduroy. Vond die heel fijn deze winter, nu snap ik waarom. ![]()
Leren dat naar voor kijken helpt (de weg volgen met je ogen, vooral een bocht voordat die genomen wordt). Maar dat stoppen en starten is inderdaad heel vervelend bij wagenziekte. Wat bij mezelf ook helpt is een druppeltje pepermuntolie in water, maar aan mijn peuter laat ik gewoon aan het flesje ruiken en heb het idee dat dat al helpt.