Ik was vroeger ook wagenziek. Wij deden dan spelletjes waarbij ik vooruit moest kijken. Ik kende al heel vroeg alle verkeersborden haha. Ook helpt frisse lucht, dus raam open of een blazer op je gericht.
Heeft iemand tips voor autostoel groep 2/3 vanaf 4 jaar die past in een kleinere auto? Ivm ruimte naar bijrijdersstoel
Ja klopt! Hier ook een brede dame en heb laatst via vinted drie paperbag broekjes gekocht, oa die van de zara met de hartjes op haar billen. Die zijn echt top!
Ik heb dit ook een tijdje gehad en ik heb toen de spijkerbroeken laten inkorten. Vond het zoân gedoe met zoeken, bestellen en passen.
Ik heb een Rodifix R in een Skoda citigo, echt een verademing nu ie in zoân stoel kan in vergelijking met zoân lompe stoel met isofix base!
Wat doen jullie met speelgoed in de auto? Hier ligt het speelgoed nu op de bank naast de stoel maar hierdoor kan mân kind er zelf niet bij en glijdt het alle kanten op. Kind rijdt nog achteruit maar zal ergens het komende half jaar wel vooruit gaan rijden dus liefst iets wat voor beide kanten werkt.
Ik maak altijd iets vast aan de gordel met zoân siliconen kabeltje, dan trekt hij het zelf wel omhoog
Onze dochter (16maanden) gaat echt krijsen en overstrekken als ik haar in de kinderwagen wil zetten. Ik heb geprobeerd om haar wat eten of een speeltje te geven maar ook dat werkt niet. Nu neem ik haar eigenlijk altijd maar mee op de driewieler met duwstang. Alleen lees ik dus op internet dat zij dus nu de âbaasâ is en zij bepaald of ze er wel of niet ingaat. Hoe denken jullie hierover, haar laten krijsen of toch maar de driewieler pakken?
Ja, zoiets hebben wij ook maar we maken vaak lange ritten dus we wisselen ook van speelgoed en alles ligt nu dus los op de achterbank. Ik zit daarom ook te kijken naar een soort organiser die wat hoger is zodat hij er zelf iets uit kan pakken, dus wellicht heeft iemand zoiets wat goed bevalt.
@Boswandeling mijn zoontje (1,5j) doet dat soms ook maar ik zet hem er toch in. Soms kan het nou eenmaal niet anders. Vaak is het krijsen alweer gestopt voordat we buiten zijn, maar hij mag ook best even boos zijn. Ik zou vooral doen wat je zelf fijn vindt en niet teveel aantrekken van wat het internet vindt. Als jij een beter gevoel hebt bij die driewieler, dan zou ik die lekker gebruiken.
Laten krijsen
neem aan dat t vanzelf stopt toch? Maar wel herkenbaar hoor, helemaal die heupen âvastâzetten
Mijn kind heeft hetzelfde met fases. Ik heb wel doorgezet want soms wilde ik ook met de wagen om boodschappen kwijt te kunnen. Ik merk wel dat hij de buggy fijner vind. Ik weet niet waarom maar prima. Alleen daar slaapt hij minder goed/lang in dus met een dagje weg gaat wel echt de wagen mee.
Ik zou vooral doen waar jij je prettig bij voelt? Kijkt ze al naar voren of nog naar jou?
Heb je niet in het midden een armsteun die naar beneden kan? Dat ja daar een mandje aanvast maakt met touw of tiewrap?
Bedankt voor de reacties! Ik ga dan toch maar wat vaker doorzetten. En het zitje omdraaien zodat ze lekker om haar heen kan kijken.
Ja dat laatste helpt denk ik al, waarschijnlijk wil je kindje vooruit kijken net als op de driewieler en lekker rechtop. Je kan ook kijken, als je zoân bumper stang hebt, of dat genoeg is en je niet de gespen gebruikt. Dan hoef je ook minder te klooien voor je kan gaan rijden.
Haha succes met een krijsend overstrekkend kind in de buggy laten zitten zonder de riempjes vast te doen ![]()
@Cam @Calypso ik had gelezen dat jullie kindjes ook slecht sliepen. Mijn zoontje (januari 2 geworden) sliep de laatste tijd ook erg slecht terwijl hij altijd perfect sliep. We hebben sinds afgelopen vrijdag het ledikant open gemaakt (dus een zijkant er af gehaald) en sindsdien slaapt hij mega goed! Ik zag er eerlijk gezegd een beetje tegen op, omdat ik dacht dat het een groot feest zou worden. Hij is 1x wakker geweest sinds vrijdag omdat hij half uit bed viel en schrok
Misschien is dat ook nog iets voor jullie?
Ja hier ook van januari, maar hier is het niet echt slecht slapen hoor haha. Meer dat hij er âs avonds lang over doet om te gaan slapen, gezien de periode denk ik eerder dat het samenhangt met de zomertijd. Ik vind hem nog iets te veel een ongeleid projectiel om al de optie te geven uit bed te kunnen. Maar alsnog bedankt voor de tip!
Welk merk fietsen hebben jullie kinderen? Mijn dochter krijgt voor haar 5e verjaardag een nieuwe fiets. Ze is nu ongeveer 110 cm.
Ik wilde eerst een Sjoeff kopen maar lees daar zoveel negatieve reviews over dat ik nu toch verder aan het kijken ben. En hoeveel inch hebben jullie?
Dat was ook mijn reden
Heb echt 3/4e van zijn speelgoed weg gehaald en alle kasten op slot hahaha
Wij hebben een sâcool fiets (Duits merk). Loekie en Puky zijn ook goede merken. Zou vooral kijken maar het gewicht van de fiets. Zo licht mogelijk is een stuk handzamer voor kinderen. Zou bij 110 cm voor 18 inch gaan denk ik. Kan ze beginnen op de laagste stand en dan nog mee groeien.