Tips, ervaringen & aanraders #11

Ik heb even tips nodig! M’n zoon is 4,5 en ongeveer een jaartje zindelijk. We hadden “geluk” want hij was bijna meteen ook nachzindelijk en heeft het eerste halfjaar 2x een ongelukje gehad doordat hij ziek was of nachtmerrie had.

Sinds hij naar school gaat plast hij nu soms in bed. Soms 3 weken niet, maar nu weer 3 dagen achter elkaar. Het heeft voor zover ik weet niet met school te maken, hij gaat altijd met veel plezier. In het begin kon ik me voorstellen dat het nog te maken had met te weinig drinken op school en ‘s avonds inhalen, maar hij drinkt op school ook genoeg nu. Wat ik al doe:

• na avondeten geen drinken meer
  • altijd plassen voor naar bed gaan.

Maar het blijft misgaan. Hij wordt er overigens niet wakker van, het is echt in de ochtend dat zijn pyjama en bed nat zijn.

Heeft er iemand tips of moet ik hier ff doorheen? Hij is nog vrij jong dus volgens mij is het redelijk normaal, maar ik kan er bijna niet tegen op wassen als ik ook 2 dagen naar kantoor moet en dus pas ‘s avonds de was kan ophangen. Heb ook geen droger, dus moet hopen dat het ‘s avonds droog is. Ik heb van alles 2 stuks, misschien in ieder geval nog set erbij kopen, maar m’n zoon woont maar 50% van de tijd bij mij dus 3 beddensets voor 3/4 nachten per week vind ik erg veel, maar goed :sweat_smile:

Als je zelf naar bed gaat hem laten plassen. Dus echt al slapende op de wc zetten, vaak slapen kinderen daarna gewoon weer verder.

2 likes

Ik zou vooral wel beddengoed bij kopen, dat scheelt al een boel stress. En als hij in een normaal bed slaapt is dat nooit weg toch, slijt het iets minder.

Ik heb van laatst (denk 2 weken terug) bij de aldi van die hele fijne (incontinentie) inleggers gehaald. Die leg ik bovenop hoeslaken en dan hoef ik alleen die te vervangen. Heb er 4 (zaten per 2 in een verpakking) en dan hoef ik ook niet direct te haasten met de was

2 likes

Als hij er niet wakker van wordt, en er dus ook niet van kan ‘leren’, zou ik hem gewoon een luierbroekje aandoen. Maar misschien ben ik daar te makkelijk in. (Wel zeggen dat het een nachtbroekje is ofzo, geen luier)

3 likes

Wij hebben hiervoor een plaswekker gekocht. Echt een van de goedkoopste die we konden vinden. Bij hem hielp plassen vooraf of wakker maken in de nacht helemaal niet. Met de plaswekker was het binnen twee weken over. Het gebeurt nu heel af en toe nog.

2 likes

Iemand ervaring met zo’n white noise ding? Ik wil er eigenlijk graag een met een lampje erin:

https://www.bol.com/nl/nl/p/babywolkje-pro-4-0-white-noise-machine-baby-witte-ruis-apparaat-30-geluiden-draadloos/9300000184610498/?cid=1772623748456-4130213327758&bltgh=89e4dca9-0ad3-492f-a586-28d8059afdb1.ProductList_Middle.13.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/nl/p/numsy-shush-white-noise-machine-baby-witte-ruis-apparaat/9300000184399771/?cid=1772623714577-9832467944931&bltgh=89e4dca9-0ad3-492f-a586-28d8059afdb1.ProductList_Middle.3.ProductTitle

Aanraders?

https://www.bol.com/nl/nl/p/numsy-mini-white-noise-machine-baby-witte-ruis-machine/9300000132759963/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Ik heb deze, je kan verschillende kleuren voor de lamp kiezen en de white noise kan de hele nacht aan. Ben heel tevreden

5 likes

Ik heb deze ook @Drawster, heel fijn! Accu gaat ook een paar dagen mee, terwijl we hem bij elk dutje en de hele nacht aanhouden.

1 like

Over doorlekken gesproken: wat zijn de fijnste nachtluiers voor kindjes die de babydry night pants ontgroeid zijn? Mijn zoontje is 2,5 en lekt de laatste tijd erg vaak door, dus ik heb het idee dat ie een grotere nodig heeft maar die night pants gaan maar tot maat 6. (Gelukkig hebben we er nog 100 ofzo😅)

Rascal & friends broekjes vind ik heel fijn. Gaan t/m maat 7.

3 likes

Ik vond de Harmonie luiers fijn voor ‘s nachts. Inmiddels overgestapt naar Kruidvat Pure & Soft en die zijn ook prima

2 likes

Wij maken onze zoon van bijna 5 altijd wakker rond 23.00 uur, als wij gaan slapen. Laten hem dan plassen, half slapend. En als we hem terug in bed leggen, valt hij gelijk weer in slaap. Hier werkt dat echt top, nooit ongelukjes gehad in de nacht.

1 like

Wij hebben de gewone numsy white noise zonder lampje. Maar die bevalt heel erg goed!

1 like

Wij gebruiken baby dry pants maatje 8 en dat werkt voor ons prima.

2 likes

Harmonie gaat helaas ook maar tot maat 6.
Ik gebruik nu premium protection in maat 7, maar dat is de grootste maat. @hoiikbenes

1 like

Ik vind harmonie wel groot vallen, maar goed dat je het zegt!

2 likes

Ja zeker, die vallen het ruimst van alle Pampers. Mijn kind kon die per maat ook het langste aan.

2 likes

Ik had hier laatst al de tip gegeven. Maar pampers premium protection maat 7 met een extra hybrid laag is hier the way to go. Geen doorlekkers gehad met die combi. Laatst waren de luiers op en had ik een nachtbroekje van huggies gepakt. Nou ik kon de plas praktisch uit z’n pyjamabroek wringen.

1 like

Mijn kind heeft zijn A-diploma gehaald en als cadeautje gaan we naar het zwembad. Nu dacht ik, is een keer leuk om naar een groter zwembad te gaan met meerdere glijbanen bijvoorbeeld. Ik had eerst het Sportiom in Den Bosch gevonden, maar daar lees ik hele slechte reviews. Via Social Deal zag ik verschillende center parcs zwembaden, maar ook daar las ik slechte reviews over dat het heel erg koud is. Is dat zo? Dit was bijvoorbeeld de Huttenheugte. Iemand nog andere tips met goede ervaringen met een zwembad? Mag door heel NL of eventueel aan de grens van Duitsland.

1 like

Ik ben laatst in Heijderbos geweest, dat was niet vervelend koud. Niet zo bloedheet als ik me van de tropische zwemparadijzen van vroeger kan herinneren, maar ook zeker niet dat je de neiging hebt om onder de douche te gaan staan ofzo.

2 likes