Ohh ja dan beter niet. Anders misschien stoepkrijt?
Ik hou ook niet van al die rommel en dacht bij potloden/stiften daar kun je nog echt iets mee en uiteindelijk gaat het op.
Het enige waar ik blij mee zou zijn is een staaf stoepkrijt met een leuk lintje. Rest is (sorry voor deze ongenuanceerde mening) bijna allemaal goedbedoelde rommel. En snoep en chips is ook zo onnodig, ze hebben vaak al genoeg gehad op t feestje zelf.
En pleaseeee niet de zoveelste verpakking bellenblaas!
Ik ontfutselde en verstopte die bellenblaas altijd in het (afgesloten) gootsteenkastje. Maar dat hebben ze dus laatst ontdekt.
“Whooooo mama, we hebben echt superveel bellenblaas hier”.
Ik maak wel eens van die tasjes voor na het kinderfeestje (kinderen willen dat altijd supergraag) en kan altijd best leuke dingen bedenken. Stickers doen het altijd goed en gaan op, ik heb ook wel eens een pak glitter gelpennen gekocht en dan in elk zakje er 1 gedaan, bellenblaas (vind ik wel leuk, maar niet die hele kleine), doosje smarties, een uitgeprinte kleurplaat, toen mn zoontje een Pokemon feestje gaf voor iedereen een pokemonkaart. Vond het ook altijd leuk om die zakjes samen met kind te maken/ samen te stellen.
Heeft iemand hier toevallig weleens een bedhuisje van Petit Amelie in elkaar gezet? Is dat te doen in je eentje?
Niet die van petit amelie maar wel een andere. Ik heb best wat kluservaring maar vond dat best wel lastig omdat je grote delen moest vasthouden maar ook moet vastschroeven dus je komt net een paar handen tekort. Ben er zeker 3 uur mee bezig geweest terwijl je met z’n 2en een uurtje bezig was geweest.
Oh ja ik hoor het al
wacht wel even tot ik weer een extra paar handen heb dan
We worden doorverwezen naar het audiologisch centrum om allerlei dingen uit te sluiten waarom onze 2 jarige nog niet praat. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik vind het best spannend en heel confronterend ![]()
Geen persoonlijke ervaring, maar zoontje van een vriendin had dit ook. Heeft uiteindelijk buisjes gekregen en toen was alles opgelost. Praten ging ook ineens in rap tempo en achterstand heeft hij snel ingehaald.
Ofwel: het hoeft niets engs te zijn. Succes
snap heel goed dat je dit spannend vindt.
Mijn dochter is nu ook 5 en heeft vorig jaar toen ze 4 werd een BikeFun fiets gekregen. Hebben niet specifiek een merk uitgezocht. We zijn naar de Halfords met haar gegaan en daar heeft ze wat getest en zelf een uitgezocht die ze mooi vond. Ze fietst er nu nog steeds op. We zijn er heel tevreden mee. Is een 16 inch. Dat was toen iets groot, nu perfect. Zadel staat wat lager en daardoor kan ze met haar voeten zo bij de grond. Ze draagt maat 110 nu. Weet niet hoe groot ze precies is.
Deze heeft ze:
Wij zijn 2 jaar geleden bij Auris terecht gekomen om dezelfde reden. Ik was vooral heel blij omdat er voor je gevoel iets gedaan/gecheckt wordt, maar snap dat je het ook heel spannend vindt!
Het gehooronderzoek ging zo: kind zat op schoot en kreeg links of rechts een geluid te horen. Bedoeling is dat kind in de richting van het geluid kijkt, en wordt dan beloond met een korte animatie op een scherm. Daarna nog een testje met dopjes in de oren, waarbij ze volgens mij checkten of het trommelvlies goed meetrilt met bepaalde tonen. Het onderzoek was bij ons niet zo’n succes qua afname, maar ze waren heel lief en we hebben het toen een paar weken later nog eens kunnen doen. Ze hebben veel ervaring met jonge kinderen en zijn daardoor ook wel wat gewend! Als je meer wilt weten of vragen hebt mag je altijd een DM sturen hoor
.
Heel goed dat ze het nu al doen. Bij mijn kind werd er pas op de basisschool een gehoortest gedaan Na jarenlang kloten met spraak, logopedie,oorontstekingen, en toen bleek dat hij minder goed hoorde en buisjes nodig had. De enorme sprong qua taal is bij hem niet gekomen, maar bij het kind van een collega was dat wel zo. De test zelf stelde echt niets voor (als in: het was niet eng of pijnlijk ofzo), hij vond het allemaal wel gezellig.
Ik heb dezelfde ervaringen die al benoemd staan.
Het wordt heel speels gedaan. Hierdoor wisten wij dat ons zoontje wel iets kon horen want daar werd aan getwijfeld. De testen waren ook een goede informatiebron voor de logopedie.
Uiteindelijk zijn we wel 3x terug geweest want hij liet niet alles toe doordat hij het niet prettig vindt als dingen bij zijn oren zitten (door de vele oorontstekingen)
Nu is hij 4 jaar en heeft alles bijgehaald, stopt niet met praten en graag mega graag naar zijn bestie bij de logopedie om spelletjes te spelen ![]()
Ik ga in juni met mijn dochtertje naar K3!
Hebben jullie tips voor gehoorbeschermers? Ik heb wel van die grote kappen, maar ze moet natuurlijk wel een beetje wat kunnen horen.
Rond dezelfde leeftijd dit ook gedaan. Testjes gedaan en bleek dat hij onder 40 decibel nauwelijks hoorde owv vocht achter het trommelvlies. Toen buisjes gekregen de dag voor zijn tweede verjaardag en ondertussen vrolijk pratende driejarige. Op moment dat we de ingreep lieten uitvoeren kon hij letterlijk enkel op en papa / mama zeggen (terwijl ‘verwacht’ wordt dat kinderen tegen dan twee woordjes na elkaar zeggen). Ingreep viel trouwens ook heel erg mee. Problemen rond horen zijn de eerste zaken om uit te sluiten als ze niet praten omdat daar een behandeling voor is.
Ik ga binnenkort langs bij een Italiaanse vriendin en zij heeft 2 dochters van ongeveer 7 en 10 jaar. Ik wil graag iets voor ze meenemen wat ze leuk vinden en wat idealiter ook iets met Nederland te maken heeft. Hebben jullie nog leuke ideeen? Ik heb geen idee wat meiden van die leeftijd leuk vinden
. Ze houden sowieso van stroopwafels dus die gaan mee, maar ik zoek eigenlijk nog iets niet-eetbaars.
Wij zijn aan het oriënteren op traphekjes, boven willen we sowieso een vaste doen, maar beneden misschien zo’n uittrekbare van mesh alleen twijfel ik nu of het handig is. Onze trap bestaat uit 1 trede, dan een plateau en dan de trap naar boven, het is niet mogelijk het hekje helemaal onderaan te doen maar pas na die eerste trede, is zo’n uittrekbare van dan veilig genoeg of een echt hekje veiliger omdat ons kind zich daar dan aan vast kan houden? Hij gaat sowieso een keer op die eerste trede klimmen en het hekje na het plateau onder aan de rest van de trap is ook niet handig denk ik.
We hebben de kamerdeur wel zo veel mogelijk dicht, maar we hebben ook 2 katten die regelmatig boven komen en heb geen zin om altijd de deur dicht te móeten houden, dus het hekje is meer voor extra veiligheid als de deur open staat dan dat we daar 24/7 op vertrouwen zeg maar.
Ik gebruik zelf graag pluggerz, ik zie dat die ook een kindervariant hebben
Hoe oud is je kind? Met die kappen kunnen ze nog genoeg horen naar mijn idee (alleen de hardheid er dus af)
Wij hebben een koptelefoon met van die kappen voor dochter, maar ik kan dan nog gewoon met haar communiceren, dus het is niet alsof ze dan de liedjes niet meer goed hoort denk ik.
Wij hebben die van de Action voor een paar euro. Zou eventueel db tegenhouden als die alpine beschermers