Tips, ervaringen & aanraders #11

Toch gedaan en gelukt :partying_face: het is een juniorbed dus dat scheelde nogal haha

1 like

Mesh onderaan lijkt me prima, daar is het vooral om de doorgang te blokkeren en niet om een val te voorkomen. Als je kindje zich toch vasthoudt en valt, val je maar 1 trede = 15 cm? Boven is het een ander verhaal, want daar is de val veel groter. Wij gebruikten ook mesh onderaan na de 1e trede en hebben geen onveilige situaties meegemaakt.

Een springtouw? Voor buiten touwtje springen? Geen idee of dat heel Nederlands is maar dat vond ik altijd erg leuk als kind. Of zo’n kinder jeu de boule?

2 likes

Knutselen, armbandjes maken, alles wat ā€˜schattig’ is is wat mijn dochter in die leeftijd leuk vind. Bij de Hema kun je je lol op want ze hebben veel leuke knutselpakketjes, knuffels, nagellak etc

2 likes

@Kaasvlinder @Peyton @itakepictures @Toverfee bedankt voor jullie reacties! Ontzettend fijn en lief :heart:

Ik maak me ook niet zo zeer zorgen om de onderzoeken, wel om de uitkomst. Het voelt ontzettend als falen terwijl dat helemaal onlogisch en niet nodig is. Laatst bij het consultatiebureau moest hij bijvoorbeeld ook dingen aanwijzen. Deed hij niet. Thuis doet hij het perfect :joy:
Ons kind heeft een gigantisch korte aandachtsboog en het zou mij niks verbazen als hij uiteindelijk ADHD blijkt te hebben. Niet dat dat erg is, er zijn ontzettend veel familie leden met ADHD.
Slechthorend zou kunnen. Vaak reageert hij ook niet op zijn naam etc. Het woord ā€˜koekje’ kent en hoort hij uitstekend :nerd_face:

Ik vind het gewoon enorm confronterend om te lezen dat hij heel erg achterloopt qua spraak ten opzichte van andere kinderen. Dat weten we natuurlijk maar om het zwart op wit te zien voelt toch wat lastig… Anderzijds zoals jullie ook aangeven is het ook heel fijn en goed dat het wordt onderzocht! Misschien (laten we het hopen) is het inderdaad simpel door buisjes op te lossen bijvoorbeeld.

De vragenlijsten zijn op de post en als het goed is kunnen we over een paar maanden terecht. Er zijn helaas lange wachtlijsten. Hij heeft wel een VVE indicatie gekregen dus hij gaat binnenkort 4 dagdelen naar de peuterspeelzaal :smile: Hopelijk doet hem dat ook goed.

7 likes

Stoepkrijt, een plaktattoo of iets van een gekleurde gelpen ofzo.

Wel incl zo’n taaie kauwgom dan he

5 likes

Dat gevoel van ā€˜falen’ had ik ook heel erg. Mij persoonlijk hielp het om me voor te houden dat we ā€˜behandelbare’ zaken moesten uitsluiten en indien nodig behandelen, en stel dat dat niet het geval zou zijn, dat we gewoon geduld moesten hebben. Elk kind zijn eigen ontwikkeling. Neurodivergentie of ontwikkelingsstoornissen diagnosticeren is gewoon nog heel moeilijk bij zo’n jonge kinderen. Hoop dat je inderdaad binnenkort wat meer duidelijkheid krijgt, wat balen van die lange wachtlijsten.

2 likes

Klopt helemaal hoor! ā€œToevalligā€ was mijn partner 3 toen hij zijn ADHD diagnose kreeg. Mijn neefje en nichtje 4 en 5 in combinatie met ASS. Het CB (de kinderarts) gaf aan dat er daardoor wel een verhoogde kans is en dat het kan zijn dat ons zoontje ook jong gediagnosticeerd wordt.

Wat je verder zegt ben ik het ook echt mee eens.
Je wil het als ouder altijd zo goed mogelijk doen. Als dan iets anders gaat dan het gemiddelde, dan kan je daar zo aan twijfelen terwijl er soms ook niks aan te doen is.
Het is in ieder geval (voor nu) niet iets wat aan mij/ons ligt en wat ik snel zou kunnen veranderen/aanpassen. Dus inderdaad geduld hebben :blush:
Wat er ook uit komt, ik durf er wel in te vertrouwen dat het goed komt :heart:

1 like

Bij de Hema hebben ze echt leuke Nijntje dingen voor ook grotere kinderen: zonnebril met konijnenglazen, portemonneetjes, linnen tasjes, badpsonzen, notitieboekjes, beachball set, drinkflessen etc. Da’s wel typisch Nederlands ook.

3 likes

Ja, ik had idd al bedacht om naar de HEMA te gaan! Denk dat ik iets van kralen en iets van Nijntje neem. Ze hebben ook een hond en HEMA heeft een rookworst speeltje zag ik, dus dat leek me ook wel toepasselijk haha.

2 likes

Heeft iemand tips voor een campingbed? Er zijn er zoveel. Wil wel echt een campingbed en geen deryan tent.

Ik heb eentje van qute met een handig inklapsysteem. Loeizwaar maar wel fijn.

2 likes

Wij hebben er een van Novi, redelijk compact mee te nemen en gewoon prima. Niet zo duur ook.

3 likes

Wij hebben ook een bedje van Novi, betaalbaar maar prima bedje

Volgens mij zijn ze allemaal een beetje hetzelfde. Ik heb er een gratis af te halen.

4 likes

Over camping bedjes gesproken. Mn peuter slaapt in zo een als we bv bij mijn ouders slapen. De baby ligt er echt niet graag in. Is dan zo’n tentje handig wat meer geborgenheid mss brengt?

1 like

Is denk ik super afhankelijk van het kind. Ik heb vriendinnen waarvan het kind ab-so-luut niet in zo’n tentje wil en onze baby vindt het helemaal prima. Zou je hem eerst kunnen lenen van iemand om te testen?

4 likes

Ik heb er 1 van Qute die ik 3 kinderen/8 jaar zonder problemen gebruikt heb. Deze: Qute Q-Dream Easyfold Campingbed - Voor pasgeborenen tot 40 maanden - Ebony | bol

2 likes

Zijn dit nou de befaamde bellenblaasvlekken?:sweat_smile: Ik vind het zo donker

1 like