Tips, ervaringen & aanraders #11

Mijn dochter had toevallig ook dit soort vlekken deze week nadat ze door de bellen van een ander kind was gelopen. Ik had nochtans alles uitgespoeld. :sob:

1 like

Lief van je! Maar ik woon in Limburg
Ik ga dan het Qute campingbed kopen als vele goede ervaringen hebben.

1 like

aeromoov! snel en gemakkelijk op te zetten (echt binnen paar seconden, met andere bedjes heb ik toch vaak meer gedoe gehad), compact & licht (5 kilo maar). Allen belangrijke criteria vond ik voor een meeneembedje.

1 like

Wij hebben deze maar vinden deze juist erg onprettig. Hij is lager dan andere bedjes, kleiner (dus ze kunnen er minder lang in) en de zijkanten staan een beetje scheef naar buiten waardoor je er altijd tegenaan staat. Meenemen is inderdaad handig, maar dat weegt voor ons niet op tegen de nadelen. Vind die van Qute veel fijner persoonlijk!

3 likes

Voor de mensen in een 50/50 co ouderschap: hoe hebben jullie de dagen verdeeld?

2 likes

Ja kan m van een collega lenen van de zomer dus dat lijkt me een goede oplossing!

De bugaboo stardust vond ik superfijn. Licht, makkelijk opklapbaar en goed matrasje.
Is wel maar tot 2.5 jaar geloof ik.

2 likes

Ah ja dat ervaar ik niet na vele vergelijken, blijft dus ook heel persoonlijk wat je het fijnste vind denk ik!

1 like

Hier zien ze er meestal grijzig uit zoals dit:

Hier zie je ook iemand met de vlekjes van jou. En daar zeggen ze dat het paardenbloem is.

Aahh geniaal. Ze heeft paardebloemen geplukt met oma :joy::joy:

Omg nu je het zegt! Klopt inderdaad dat ze diezelfde dag ook paardenbloemen heeft geplukt.

1 like

Ik wist niet dat paardenbloemen zulke vlekken geven !

1 like

Toen ik las dat het paardenbloem vlekken waren hoorde ik mijn moeder “niet plukken, dat geeft vlekken!!” Net als narcissen volgens mij.

2 likes

Ik ben op zoek naar een autostoel voor dagen waarop mijn dochter bij mijn tante of moeder is. Ik wil dat de stoel makkelijk te vervoeren en over te zetten (in een andere wagen) is. Ze is 75 cm groot en net een jaar oud. Hebben jullie aanraders?

Hebben beide auto’s isofix?

1 like

Wij hebben deze. Niet heel ergonomisch (kindje zit erg rechtop) maar wel handzaam en prima voor korte ritjes. Nemen deze ook altijd mee als we gaan vliegen. Maxi-Cosi Nomad Plus - inklapbaar peuterautostoeltje dat perfect is voor op reis

2 likes

Ja

Heeft iemand ervaring met het lopen (met 1 avond) van de avondvierdaagse met een 4-jarige? De ene kleuter is de andere niet natuurlijk, maar ik twijfel enorm of ik hem inschrijf voor 1 avond omdat 6 km me alsnog heel ver lijkt en we de dag ervoor waarschijnlijk naar de Efteling gaan. Andere kant denk ik dat het wel superleuk is om die laatste avond mee te lopen.

2 likes

Bij ons heeft de tweede vanaf 3.5 eigenlijk alle avonden 5km gelopen. Ging prima haha. Ze waren het ook wel gewend, op vakantie enz lopen ze ook wel veel en een dagje Efteling deden we bijv ook zonder buggy op die leeftijd. Dus ik zou het zeker doen!

Hier waren er ook kleuters die de 2.5 liepen.
En, de laatste avond was hier altijd korter

2 likes

Bij ons was het met 4 nog 2,5 of 3 kilometer en dat was echt wel genoeg, terwijl hij best veel loopt maar het was ook op vrijdagavond dus sowieso al extra vermoeid.

2 likes