Ik wist niet dat paardenbloemen zulke vlekken geven !
Toen ik las dat het paardenbloem vlekken waren hoorde ik mijn moeder “niet plukken, dat geeft vlekken!!” Net als narcissen volgens mij.
Ik ben op zoek naar een autostoel voor dagen waarop mijn dochter bij mijn tante of moeder is. Ik wil dat de stoel makkelijk te vervoeren en over te zetten (in een andere wagen) is. Ze is 75 cm groot en net een jaar oud. Hebben jullie aanraders?
Hebben beide auto’s isofix?
Wij hebben deze. Niet heel ergonomisch (kindje zit erg rechtop) maar wel handzaam en prima voor korte ritjes. Nemen deze ook altijd mee als we gaan vliegen. Maxi-Cosi Nomad Plus - inklapbaar peuterautostoeltje dat perfect is voor op reis
Ja
Heeft iemand ervaring met het lopen (met 1 avond) van de avondvierdaagse met een 4-jarige? De ene kleuter is de andere niet natuurlijk, maar ik twijfel enorm of ik hem inschrijf voor 1 avond omdat 6 km me alsnog heel ver lijkt en we de dag ervoor waarschijnlijk naar de Efteling gaan. Andere kant denk ik dat het wel superleuk is om die laatste avond mee te lopen.
Bij ons heeft de tweede vanaf 3.5 eigenlijk alle avonden 5km gelopen. Ging prima haha. Ze waren het ook wel gewend, op vakantie enz lopen ze ook wel veel en een dagje Efteling deden we bijv ook zonder buggy op die leeftijd. Dus ik zou het zeker doen!
Hier waren er ook kleuters die de 2.5 liepen.
En, de laatste avond was hier altijd korter
Bij ons was het met 4 nog 2,5 of 3 kilometer en dat was echt wel genoeg, terwijl hij best veel loopt maar het was ook op vrijdagavond dus sowieso al extra vermoeid.
6 km voor een kleuter? Denk dat dat niet klopt
Wij hebben vorig jaar (groep 1) alle avonden gelopen, 5km geloof ik. Dat ging eigenlijk prima! Vooral omdat we samen opliepen met een vriendinnetje en haar ouders. En tussendoor waren er soms snoepjes, dat hielp. Ga dit jaar weer, ook met de jongste van bijna 4.
Ik heb voor zowel mijn als ouders als bij mijn schoonouders een autostoeltje van de hema, beiden via marktplaats. Zonder isofix
Deze:
Wij zijn in groep 2 begonnen. Misschien is het qua afstand wel haalbaar, maar het is ook 4 avonden laat naar bed. Dat tikt misschien harder aan.
Welke drinkbeker gebruiken jullie/hebben jullie gebruikt voor een baby die uit een beker leert drinken?
Ik heb een open bekertje en een siliconen tuitbeker maar dat werkt niet optimaal en lekt vooral veel ![]()
Ik dacht nu aan de Munchkin 360, heeft iemand daar ervaring mee?
Ja ik heb de munchkin 360 en ben daar heel blij mee. Nu overgeschakeld naar bekers met rietje van munchking en nuby en daar is ze ook snel mee weg.
Ik heb de Difrax Genius oefenbeker. Deze wordt volgens mij ook aangeraden door logopedisten. We gaan hem morgen voor het eerst proberen.
De oudste had een Munchkin 360, als je kind het niet gelijk begrijpt dan kan je de kant bij de lip even ingedrukt houden zodat ze beter weten wat ze moeten doen. Maar ik gebruikte dit naast een open beker.
Voor baby 2 ga ik een Mepal MIO 360 kopen omdat de techniek daarvan zoals een open beker is. Maar dus nog geen ervaring mee.
@jeccat ben benieuwd hoe die bevalt!
Ik heb m’n 4 jarige bewust niet op gegeven. Denk dat het iets teveel van het goede is, lang lopen, laat thuis en dat aan het einde van een schoolweek. Maar het ene kind is het andere niet.
Wij hebben de Difrax Genius en tot nu toe bevalt die prima. We helpen haar nog wel met drinken, maar het gaat met keer beter en ze krijgt ook echt wel wat binnen. Eerste keer was het proesten en liep het water weer uit haar mond en nu neemt ze steeds meer slokjes.
Ik ben alleen nog op zoek naar iets voor onderweg. Ik gebruik nu nog een flesje, maar wil eigenlijk wat anders, iets wat beter is voor haar mondontwikkeling.
Ik ben me er nu iets meer in aan het verdiepen ivm de uitdagingen met mondmotoriek van mijn baby en heb een heel toegankelijk boek van een preverbaal logopedist geleend bij de bieb (de essentiële gids over mondmotoriek en voeding bij baby’s en peuters). Echt super interessant! Zij adviseert een rietjesbeker met een soepel rietje, dus die je met duim en wijsvinger in kan drukken. Ik vind camelbak persoonlijk fijn maar geloof dat die wij hebben (eddy+) inmiddels vervangen is door een nieuwer model.
Voor oefenen met een open beker adviseert ze idd die van difrax. En de 360 die ik noem kan je dichtdraaien maar heb dus nog geen eigen ervaring of het dan lekvrij is.